Inlägg från: Anonym (antingen eller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (antingen eller)

    Tjejer som fullkomligt älskar sina pappor

    Det brukar vara antingen eller. Flickors utveckling är väldigt beroende av en bra far och bekräftelse från fadern. Får de inte det/har en kass far/ingen far alls kommer daddy issues som ett brev på posten och de hatar sin far. Här finns två grupper. Den ena tjejer som fuckar ur totalt, ligger runt får en miljon ungar med lika många män,misshandlas, dras till bad guys, hamnar i kriminalitet, självhatar etc och detta börjar tidigt. Den andra gruppen reagerar tvärtom och och blir ordentligast i världen. De vill ha ett traditionellt familjeliv(blir ofta hemmafruar tom) och har EN partner och får ofta flera barn. De vill ge barnen vad de själva inte fått. Inte sällan skaffar de en äldre man som får vara både make och far. Denna make letas det efter tidigt och ofta har dessa tjejer barnlängtan redan i sjuan, men de har spärrar och självbevarelsedrift nog som gör att de inte slutar som den andra gruppen. De söker en make och inget annat. Dessa tjejer verkar helt stabila och kanske till och med tråkigt ordentliga, men de är ofta sårbara känslomässigt och behöver beskydd av maken. Här blir det lyckade, men kanske lite skruvade förhållanden.

    Flickor med bra fäder brukar älska dem högt. Denna grupp kan också delas i två. Den ena gruppen avgudar far til en sådan grad att de blir osjälvständiga och inte kan ta några beslut utan att ta hänsyn till far. De kan också ha svårt att hitta ett förhållande eftersom att pappa är idealet och ingen annan duger. Den andra gruppen är väl rustade för självständighet. De har fått all bekräftelse i världen utan att ha gjorts till små ömtåliga prinsessor. Dessa brukar lyckas i förhållanden (förutsatt att de inte är för mycket av ångvältar) eftersom att de är trygga i sig själva och har ett bra ideal med sig hemmifrån samtidigt som de kan ta egna beslut.

  • Anonym (antingen eller)
    AniieeHär skrev 2019-09-20 14:10:18 följande:

    Du får nog lägga till ite felr grupper i det där första, ingen av din grupper stämmer på mig eller de lesta jag känner med kassa eller frånvarande fäder. Stämmer på några, men inte de flesta.


    Det är givetvis en generalisering. Och ingen norm stämmer ju någonsin på dig så det är lugnt.
  • Anonym (antingen eller)
    AniieeHär skrev 2019-09-20 14:11:09 följande:

    Däremot stämmer grupp nr 4 påp de flesta.... skumt....


    Verkligen inte. Barndomen lägger grunden för en välfungerande människa. Felar det där så blir det ofta tokigt på ett eller annat sätt.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Q) skrev 2019-09-20 15:10:20 följande:

    Dina grupper låter mest som fördomar ur amerikansk populärkultur. 

    Jag känner flera kvinnor med helt frånvarande fäder och ingen av dem har några sk daddy issues. De har inte varit utåtagerande, valt dåliga män, blivit hemmafruar, skaffat äldre män, fått barn tidigt, blivit extra sårbara eller överdrivit sin mammaroll.


    Haha, och du menar att du ser allt vad dessa kvinnor gör och ser deras känslor?

    Jag kan lova att ingen som inte är i samma sits tror att jag är en kategori ett, grup två.

    Detta är erfarenhet från verkligheten och inte bara mina egna.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 15:58:20 följande:

    Vilken vetenskap lutar du dig åt här? Tycker för övrigt att sista gruppen låter bäst.


    Erfarenheter givetvis och självklart är sista gruppen bäst. Till skillnad från vad Annie här i tråden vill påskina så är det långt ifrån alla förunnat att vara helt balanserade och normala.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 17:00:36 följande:

    Varför bara empiri och inte ren psykologi / forskning / tillgänglig statistik?


    Eh Tror du på allvar att detta är något det forskas på? I SVERIGE dessutom ?
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 17:05:30 följande:

    Många är nog det ändå. Har själv träffat många osäkra tjejer men aldrig några elaka, utan väldigt snälla och rättvisa.


    De flesta kämpar med något. Att vara helt normal och balanserad är ovanligt.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 16:57:28 följande:

    Vem orkar jaga normer hela tiden?


    Vad har det med något alls att göra ? Skrev jag något om att det är att är det enda önskvärda? Däremot skrev jag att det inte är konstigt att Annie känner igen sig i någonting.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Q) skrev 2019-09-20 17:40:18 följande:

    Självklart finns det massor av forskning på hur barn påverkas av allt möjligt. Leva med en förälder, leva med två föräldrar, ha många syskon, ha få syskon. Leva med missbruk, fattigdom, våld osv.

    Gäller bara att veta var man ska leta och vad man ska söka på. Tips är google scholar. 


    Det här är för det första en väldigt smal fråga och för det andra så är den inte PK. Där har du svaret.
  • Anonym (antingen eller)
    AniieeHär skrev 2019-09-20 18:09:35 följande:

    Generalieringen du gjorde var extremt..... inte ens grov. Det låter mer som fria fantasier.


    Det sved visst....
  • Anonym (antingen eller)
    AniieeHär skrev 2019-09-20 18:10:23 följande:

    Men den är liksom inte avhänging en (närvarande eller vettig) pappa. Det är där det blir fel för dig.


    Det är det visst(även om undantag såklart finns). ALLA uppfuckade tjejer jag känner har ingen eller en kass far. Och samma vittnar vänner om. Mönstret är tydligt. Även för pojkar är det förödande med en frånvarande far, men de är inte lika känsliga för en mindre bra far och deras problem visar sig i kriminalitet och inte i relationer osv. Har pojkar däremot en kass/ingen mor kan det drabba mer socialt.
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 18:22:08 följande:

    Ja, det säger jag däremot inte emot. Dessutom kan en del "psychos" gå igenom radarn som tämligen osynliga till en början.


    Det är ju precis det jag säger. Det är så lätt att säga "tjejerna verkar normala så inga problem". Det ligger djupare än så .
  • Anonym (antingen eller)
    Anonym (Pappakärlek) skrev 2019-09-20 18:23:45 följande:

    Det kunde tolkas som att hon är hopplös för att ständigt bryter normerna / inte kan inordnas i något fack.


    Ingen kommentar.
Svar på tråden Tjejer som fullkomligt älskar sina pappor