• Noonni

    Nån som ruvar nu?

    Hej!

    Vad skönt att jag hittade hit. Är i ruvardag 4. Första IVF försöket, första insättning. Har genomgått det långa protokollet och hade ett moget embryo (det som sattes in) och sex som inte var klara senast jag pratade med labbet. Får förhoppningsvis reda på om dom klarade sig eller inte senare idag.
    Vilken ruvardag är ni på? Och har ni några ägg i frysen?

  • Noonni
    Stensaxgrävskopa skrev 2019-10-29 11:14:16 följande:
    Hej! Välkommen in i tråden. Jag vet inte från vilken dag man räknar ruvning men hade uttag den 11e okt. Vi har aldrig lyckats frysa och det här är vår tredje omgång. Vi ska testa imorn. Känns mycket pirrigt och förväntansfullt, speciellt eftersom om det inte går vägen så blir det till att köpa 3 nya försök. Har aldrig hunnit till festdagen utan att få mens vid tidigare försök så jag bara känner det på mig att det här är gången det går vägen!

    Återkom gärna om hur det gick med frysen!
    Då håller jag tummarna att testet visat positivt i morgon. Det känns så orättvist på något sätt att vissa får massa embryon att frysa in och andra inte. 
    Berätta gärna hur det gick om du har lust.
    Har du några känningar förutom att mensen inte har kommit?
    Hur lång tid har det tagit innan du har fått din mens de två tidigare gångerna?

    Hoppas! Hoppas!{#emotions_dlg.flower}
  • Noonni
    Stensaxgrävskopa skrev 2019-10-30 07:08:48 följande:

    Det gick! Två tydliga streck. Var tvungen att ta två test för att vara säker men tror fortfarande inte jag fattar att det var positivt. Både min man och jag har nog gått och tittat typ 1000 ggr. Känns overkligt, glädjerus och läskigt. Kommer nog inte våga lita på att det faktiskt kommer hända förrän man är förbi första veckorna när missfallsrisken är hög men just idag ska jag försöka unna mig att bara vara glad! Wow, vilken grej!


    Stort grattis! Vilken lycka. Bara njut och tänk vad livet är bra häftigt ibland alltså.
  • Noonni
    Stensaxgrävskopa skrev 2019-10-30 07:26:54 följande:
    Efter att jag inte kunde frysa blev jag väldigt nojjig, är det något fel på mina ägg, ?varför verkar alla andra kunna? osv. Men tänker att man alltid kommer få ut lite varierande kvalitet och det viktigaste är just det de stoppar in är toppen! Nu fick vi positivt trots att de inte kunde frysa de andra 11 så att inte kunna frysa säger inte något om dina chanser med det som faktiskt användes. Lycka till!
    Ja det kändes ju lite snopet när dom plockade ut 18 ägg, sju blev befruktade och ett klarade sig. Men jag är ju på dag fem nu så försöker vara positiv så länge mensen håller sig borta.
    Stensaxgrävskopa skrev 2019-10-29 11:14:16 följande:
    Hej! Välkommen in i tråden. Jag vet inte från vilken dag man räknar ruvning men hade uttag den 11e okt. Vi har aldrig lyckats frysa och det här är vår tredje omgång. Vi ska testa imorn. Känns mycket pirrigt och förväntansfullt, speciellt eftersom om det inte går vägen så blir det till att köpa 3 nya försök. Har aldrig hunnit till festdagen utan att få mens vid tidigare försök så jag bara känner det på mig att det här är gången det går vägen!

    Återkom gärna om hur det gick med frysen!
    Då håller jag tummarna att testet visat positivt i morgon. Det känns så orättvist på något sätt att vissa får massa embryon att frysa in och andra inte. 
    Berätta gärna hur det gick om du har lust.
    Har du några känningar förutom att mensen inte har kommit?
    Hur lång tid har det tagit innan du har fått din mens de två tidigare gångerna?

    Hoppas! Hoppas!{#emotions_dlg.flower}
  • Noonni
    Liiina88 skrev 2019-10-30 19:04:41 följande:

    Hej. Plussade igår på ruvardag 11 (kunde inte håll mig) - dock ett svagt streck men testade på kvällen. Nu håller jag tummarna för att den lilla hänger kvar. Har ett MA bakom mig. Av mina två andra ägg som plockades kunde båda frysas. Skönt att veta ifall den jag har i mig nu inte fortsätter att utveckla sig.

    Har de senaste tre dagarna varit väldigt illamående till och från. Hoppas att det släpper när jag slutar med lutinus :(

    Jag har officiell testdag på söndag ??


    Grattis! Förstår om du är orolig men försök njuta av att du faktiskt är gravid nuGlad. Ett streck är ju alltid ett streck oavsett hur svagt det är och Ovitrellen borde ju gått ur din kropp nu.
    Är du inne på din andra omgång?

    Jag är inne på dag 6 och vill bara testa men det kan nog vara bra att vänta till min officiella testdag som är 9 nov.
    Gjorde återföring på dag 5.
  • Noonni
    Liiina88 skrev 2019-10-31 19:09:38 följande:
    Hej! Ska försöka njuta:) är inne på min första IVF-omgång men har försökt bli gravid i mer än 2 år. Blev gravid naturligt för cirka 2 1/2 år sedan som resulterade i ett MA.

    Håller tummarna för dig. Vilken omgång är du på?
    Har du några symptom?
    Jag är ju på dag sju nu och det känns mest som att mensen ska komma. Sen så är jag väldigt trött. Försökte pigga upp mig med en pw i det fina vädret igår men blev bara tröttare och orkade knappt gå i uppförsbacke.

    Det är min första omgång och kunde inte frysa några embryon.
    Vi har försköt bli gravida i ca 5 år. Är 32 år.
    Blev oönskat gravid när jag var 22 men fick missfall innan skrap.

    Håller tummarna för dig nu att allt går bra!
  • Noonni
    TwinkyIVF skrev 2019-11-02 15:43:30 följande:

    Jag gjorde insättning 25e med blasto! Gjorde du med 25e? För mig känns det som att mensen kommer när som med.. Mensvärk och så sjukt trött.. Känner mig nästan som att jag börjar bli sjuk. Beräknad mens imorgon/ måndag!


    Jag gjorde det 26e på Sahlgrenska. Känner mig mer och mer konstig. Väldigt hungrig och värk runt livmodertrakten från och till. Tjuvstestade idag (kunde inte hålla mig) och det va ett väldigt svagt plus. Så jag är optimistisk men vågar inte ropa hej än. Är det din första? Kunde du frysa några?
  • Noonni
    TwinkyIVF skrev 2019-11-02 17:00:37 följande:

    Tog du ingen Ovitrelle då vid insättning? Detta är mitt andra frysta försök nu för syskonförsök. Nu är dom slut i frysen.. Vore så underbart om detta funkade!

    Men åh va spännande med positivt, håller tummarna!!


    Nej bara innan äggplocket. Satte in på dag 5 efter plocket.

    Okej är ditt förstfödda också ett IVF-barn?

    Jag håller tummarna för att ni får ett lillasyskon????
  • Noonni
    TwinkyIVF skrev 2019-11-02 18:20:13 följande:
    Ja hon är också IVF :) Född 2016.

    Hur många insättningar har ni gjort nu?
    Då har ni ju lyckats förut. Vilket borde vara skönt att ha med sig.

    Det är mitt första försök och jag har inga barn sedan tidigare och inga ägg som kunde frysas. 
    Tog ett test igår kväll som visade ett starkt plus så nu är jag glad men självklart inte helt orosfri än.
  • Noonni
    Liiina88 skrev 2019-11-03 14:24:56 följande:
    Hej! Jag har plussat nu på den officiella testdagen :) Så antar att jag faktiskt är gravid?! Galet! Dock känner jag inte att jag kan njuta förs än man har fått se hjärtslag. Förra missfallet (MA) spökar fortfarande i mitt huvud. Symtommässigt så har jag ont i huvudet, mensvärk och lätt illamående som kommer och går.

    Nu hoppas jag att den lilla hänger kvar ??
    Grattis! Så himla häftig känsla ändåGlad.
    Jag plussade starkt igår och vi blev så glada... men oroliga.
    Känner samma symptom som dig. Bara det att jag får väldigt ont ibland. Speciellt om jag ligger på sidan. Vet att utomkvedshavandeskap ska göra fruktansvärt ont och det här gör ju bara ont. Men blir orolig.
    Hoppas för oss bägge två att allt går bra och att dom håller sig kvar <3
  • Noonni

    Om det är en vecka efter testdagen ska du inte behöva vänta på morgonurin eller hålla dig en längre tid. Det är klart att det är olika från person till person så alltid så svårt att säga. Men jag önskar dig lycka till med testet och hoppas det håller i sig <3.
    Har du fått tid hos din IVF klinik?


    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-11-04 13:55:24 följande:

    En liten fråga. Jag plussade med en blastocyst för en vecka sedan, har mest ömma bröst och inga andra symtom och givetvis blir jag orolig.... har ett flertal missfall bakom mig. Tänkte göra ett nytt graviditetstest för att lugna mig lite. Köpte clearblue.... måste det vara morgon urin när det gått en vecka från testdagen? Och bör jag ha väntat att kissa på ett par timmar?

    Tack!


  • Noonni
    Kisskasst skrev 2019-11-05 10:56:35 följande:

    Hej!

    Jag stoppade igår in ett 5 dagars embryo och är så nervös!

    Första gången ivf för mig och min sambo efter 3 tidigare missfall och ett utomkveds som slutade i brusten och bortopererad äggledare.

    Vi hade bra utdelning på äggen eller vad man ska säga. Fick veta igår vid insättning att 3 redan är i frysen ett insatt och får inom några dagar veta om något mer av våra 7 befruktade ägg klarade sig ????

    Är så exalterad och samtidigt orolig vill bara att detta ska funka!


    Jag förstår hur det känns. Jag har plussat men oron fortsätter och kommer säkert göra det en tid framöver.

    Lycka till och skönt att ni ni kunde frysa ner =)
  • Noonni
    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-11-05 14:57:47 följande:

    Jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva i men jag prövar här.

    Jag plussade för 10 dagar sedan med en blastocyst,testade igår igen o stickan visade plus.

    När jag för upp lutinus så blir pinnen missfärgad i bland av lite rött..... fler som har så? Blir så orolig att det ska vara missfall på g, har flera i bagaget.....


    Hej!

    Jag har hört att det kan bli så av Lutinus. Jag har plussat och är nu på dag 11. Har själv inte fått någon blödning eller så men har hört att slemhinnan kan bli irriterar av Lutinus och även blöda lite.

    Hur går det för dig nu?
  • Noonni
    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-11-06 09:19:09 följande:
    Tack för svar.

    Har inte fått någon mer missfärgning på lutinuspinnen. Önskar dock att jag hade mer graviditets symtom. Har ömma bröst men det är det ända. Vad har du för symtom? Känner mig väldigt orolig inför ultraljudet nästa vecka.
    Kan du inte köpa test så att du kan lugna ner dig lite?
    Det är säkert bara Lutinus som spökar. 
    Vissa har ju jättemycket symptom genom hela graviditeten och andra inte.
    Mina bröst är redan dubbelt så stora och jag har ont emellanåt vilket skrämmer mig. Men tänker att det kan vara min endometrios som trycker på någonstans. Har inte fått det ordentligt utrett innan IVF. 
    Jag tar test var och varannan dag. Det blir klart dyrt men det hjälper mig att slappna av lite =)
Svar på tråden Nån som ruvar nu?