• Anonym (Klm)

    Måste vi betala!?

    Alltså... varför ringer du bara inte upp och frågar varför du fått en faktura?

    Det sparar mycket mer tid och kämpande än att du ska skicka tillbaka fakturan där du skriver bestrider fakturan mm.

    Jag kan väl aldrig tänka mig att set inte skulle gå att lösa per telefon.

    Ju längre tid du låter det gå sedan du fick första fakturan kommer det bara bli jobbigare och jobbigare.

    Ring bara!

  • Anonym (Klm)
    Anonym (Anna) skrev 2019-10-08 08:52:54 följande:

    Bestrider du fakturan så betalar du inte. Man kan scanna in fakturan till mejlen, hur enkelt som helst.

    Eller fota av den och skicka.

    Inte krångligt alls.


    Ja jag vet. Jag har tidigare bestridit en faktura från ett bluff företag.

    Men jag menar det är inte första väg att gå.

    Man ringer ju upp och frågar vad som har hänt och att du inte alls har godkänt någon säsongsavgift.

    Mest troligt ber de om ursäkt och river fakturan så du slipper betala.

    Annars om de ändå skulle vägra kan du isf bestrida fakturan.

    Alla har ju telefon idag eller?
Svar på tråden Måste vi betala!?