• saran92

    BIM november 2019

    Hoppar gärna in här jag med då vi försöker med syskon till vår dotter. Har bim 10-11/11, kör inte med äl-test men har lite koll på flytningar osv och är osäker om jag haft äl eller om den kommer. Brukar ha koll på mensen med appen flo och den säger att jag hade äl igår och bim 10/11 men har laddat ner två appar till och matat in data från mer än ett år tillbaka och båda dom apparna säger äl imorgon. Vet inte vilken jag ska tro på dock :/

  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-28 09:17:21 följande:

    Har jag gått och blivit knäpp? Ser jag sånt som inte finns?? Är det ett spökstreck för att jag ska hitta en logisk förklaring till min självdiagnostiserade urinvägsinfektion?

    Är det ett streck? Supersvårt att få en bra bild med bra fokus med mobilen..

    det är med morgonurin, men ett vanligt test och inte testa tidigt. Idag är det äl + 10 eller 11.


    Kan absolut ana något!

    Körde du äl-test så du vet när äl skedde?

    Tänker att äl kanske var tidigare annars :)
  • saran92

    Vet inte vad jag ska tro, hade äl flytningar ons-fre och appen beräknade äl till lördag 26/10 vilket stämmer med flytningarna. Lördag- idag har jag mindre rikliga och lotionaktiga flytningar, men har sedan imorse haft kraftig 'mensvärk', väldigt illamående (nästan så jag kräks) och huvudvärk. Har inte haft såhär tidigare men får mig att misstänka äl idag istället? Någon som varit med om liknande? Ångrar så att jag inte testade med äl-test :(

  • saran92
    Patzy90 skrev 2019-10-28 14:26:42 följande:

    Ta ett äl-test nu. Har du äl så syns det på stickan


    Åkte och stressköpte äl-test innan jobbet och tog ett på jobbet. Negativt.. Så antar att äl skedde när jag trodde då. Vad beror denna mensvärk på då :( och illamåendet har inte gett med sig det heller..

  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-29 09:18:48 följande:

    Jag gjorde ett vanligt gravtest igår där det blev ett supersvagt streck. Köpte då ett testa tidigt från cb som var toknegativt (dock endast två timmar efter jag kissat senast så tror inte det var tillförlitlig på grund av det).

    Sen gjorde jag ett annat vanligt imorse (väääääldigt svagt streck) sen åkte jag till apoteket och köpte tidiga test (RFSU och CB) och använde samma urin som till det förra (kissade i kopp och hällde inte ut det på en gång, ursäkta informationen). Jag testade RFSUs och det var knappt synbart streck, om ens ett streck..

    Jag köpte även något hemmatest för att testa för urinvägsinfektion, men det var negativt...

    Jag har bim på fredag så är på äl+11 eller 12 idag.

    Så baserat på mina olika tester så har jag inte urinvägsinfektion, men jag verkar inte vara supergravid heller. Funderar på om jag ska strunta i att testa imorgon och vänta till torsdag eller om jag ska testa imorgon också.. det kostar skjortan att hålla på och testa såhär, haha!

    Har totalt 5 tester kvar.

    Ett cb testa tidigt

    Ett cb digital med veckoindikator

    Tre testremsor från ett annat märke (ej tidigt test)


    Äl+11-12 är ju fortfarande väldigt tidigt så det bästa är väll att vänta 2 dagar innan man testar igen för hcg ska väll fördubblas varannan dag har jag för mig. Tycker väntan mellan äl och bim är olidlig så förstår att du testar, kommer antagligen sitta på äl+11 själv och testa ihjäl mig haha.
  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-29 12:18:11 följande:

    Ja, det är ju fortfarande väldigt tidigt!

    Väntan mellan äl och bim är verkligen hemsk! Tiden går så långsamt! Hahah! Hur går det för dig? :)


    Ja det känns som varje timme kryper fram, är ju bara på äl+3-4 och är redan otålig så vettetusan hur jag ska hålla mig till bim haha.

    Är så stressad över morgondagen bara.. Ska göra cellprov på morgonen sen fick jag en akuttid till tandläkaren direkt efter eftersom en bit av min tand lossat och kan knappt sova pga tandvärk. Och har svårt för både gyn och tandläkare så ska få lugnande innan och nu är jag rädd att det ska påverka månadens försök :(
  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-29 13:10:49 följande:

    Usch då.. det låter inte alls kul med de besöken du har under morgondagen... :/ du ska inte fråga tandläkaren imorgon innan du får lugnande då eftersom du inte riktigt vet ifall du är gravid? Men om du precis haft äl har troligtvis ägget inte ens fäst ännu. När har du bim?

    Tiden går såååå långsamt! Jag studerar dessutom på distans så jag är hemma hela dagarna och då går tiden ÄNNU långsammare än om jag varit på lektioner eller på en arbetsplats.. nu händer det typ ingenting om dagarna vilket suger eftersom klockan går vääääääldigt långsamt..

    Jag har fått en remiss om cellprov (drop in) som jag skulle tagit i september men det hanns inte med.. jag vet inte riktigt hur jag ska göra med cellprovet ifall jag nu är gravid. Påverkar det en eventuell graviditet?

    Tanken var att jag skulle ta det efter mensen (om den kommer denna månad) men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Ska man vänta till efter graviditeten är slutförd annars eller gör det ett cellprov ändå?


    Nej känner mig inte speciellt taggad :( pratade med gyn idag och sa att vi försöker få barn och det är hos dom jag får lugnande så tänker att dom har koll på vad dom ger mig.. Men kan inte sluta oroa mig ändå. Tänker att inte ägget 'orkar' fästa om det är knas med det lugnande.

    Cellprov ska inte påverka graviditeten men graviditeten kan ge felaktigt resultat på cellprovet efter v.12 så man ska göra det innan v.12 isåfall, tycker absolut du ska göra det! Hade grava cellförändringar på mitt första cellprov någonsin och fick göra en konisering 2016, efter det har jag haft årliga kontroller och om även detta är bra så hamnar jag i 'vanliga' listan igen med kontroll var tredje år :)
  • saran92
    MalinBud skrev 2019-10-29 13:10:49 följande:

    Usch då.. det låter inte alls kul med de besöken du har under morgondagen... :/ du ska inte fråga tandläkaren imorgon innan du får lugnande då eftersom du inte riktigt vet ifall du är gravid? Men om du precis haft äl har troligtvis ägget inte ens fäst ännu. När har du bim?

    Tiden går såååå långsamt! Jag studerar dessutom på distans så jag är hemma hela dagarna och då går tiden ÄNNU långsammare än om jag varit på lektioner eller på en arbetsplats.. nu händer det typ ingenting om dagarna vilket suger eftersom klockan går vääääääldigt långsamt..

    Jag har fått en remiss om cellprov (drop in) som jag skulle tagit i september men det hanns inte med.. jag vet inte riktigt hur jag ska göra med cellprovet ifall jag nu är gravid. Påverkar det en eventuell graviditet?

    Tanken var att jag skulle ta det efter mensen (om den kommer denna månad) men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Ska man vänta till efter graviditeten är slutförd annars eller gör det ett cellprov ändå?


    Nej känner mig inte speciellt taggad :( pratade med gyn idag och sa att vi försöker få barn och det är hos dom jag får lugnande så tänker att dom har koll på vad dom ger mig.. Men kan inte sluta oroa mig ändå. Tänker att inte ägget 'orkar' fästa om det är knas med det lugnande.

    Cellprov ska inte påverka graviditeten men graviditeten kan ge felaktigt resultat på cellprovet efter v.12 så man ska göra det innan v.12 isåfall, tycker absolut du ska göra det! Hade grava cellförändringar på mitt första cellprov någonsin och fick göra en konisering 2016, efter det har jag haft årliga kontroller och om även detta är bra så hamnar jag i 'vanliga' listan igen med kontroll var tredje år :)
  • saran92

    Har hänt mycket här inne sen igår, Grattis MalinBud och Phoworray till plusen! Och tråkigt för dom som fått sin mens :( har mina jobbiga besök bakom mig idag och har sovit av mig ruset efter det lugnande, men efter cellprovet här så blöder jag.. Vet att det är vanligt men kan inte sluta känna att detta sabbade våran chans denna månad. Har blödit såpass att jag får ha skydd.

  • saran92
    boshab skrev 2019-11-03 08:30:29 följande:

    Det är så svårt att få på bild... Visade just sambon som också ser ett svagt rosa streck!! Har inga fler tidiga tester (än) hehe... Vet inte hur det är med graviditetstest, om det syns en till linje, fastän den är mycket svag - om det är positivt ändå...??


    Jag tycker mig definitivt ana ett rosa streck där, kan mycket väl vara ett tidigt plus! Men säkrast är om du tar ett till om ett par dagar, då borde det vara tydligare :)
  • saran92
    boshab skrev 2019-11-03 08:30:29 följande:

    Det är så svårt att få på bild... Visade just sambon som också ser ett svagt rosa streck!! Har inga fler tidiga tester (än) hehe... Vet inte hur det är med graviditetstest, om det syns en till linje, fastän den är mycket svag - om det är positivt ändå...??


    Jag tycker mig definitivt ana ett rosa streck där, kan mycket väl vara ett tidigt plus! Men säkrast är om du tar ett till om ett par dagar, då borde det vara tydligare :)
  • saran92

    Har bim på söndag och har blivit den värsta sortens testnarkoman, köpte ett storpack stickor från nätet så har ju en del stickor men ändå. Testade inatt när jag kom hem från jobbet och det var helt blankt så bestämde mig för att inte testa idag men trots det testade jag några timmar efter jag vaknat fast jag redan visste svaret. Suck.. Många plussar långt innan Bim och tänker då att det är kört för mig nu när det är blankt. Är på Bim-3 så jag VET ju att det är tidigt men kan inte låta bli att känna så ändå. Googlar allt möjligt och blir bara tokigare av det så skulle behöva lite stöd här känner jag haha.

  • saran92
    Nixtie skrev 2019-11-09 00:09:35 följande:

    Hej, hoppar in här :) jag och min sambo har försökt nu i 3 månader (tog ut min hormonspiral för 3 månader sen) min mens har varit regelbunden 28 dagar eeexakt på klockan förrutom denna månaden då jag fick en rödare blödning på dag 30. Trodde först jag var gravid då jag va BIM+2 men neg grav test..  har haft kort mens sen jag tog ut spiralen (typ 1 dag lite, 1 dag riklig följt av 1 dag med väääldigt lite) typ stänk blödning så ca 2 dagar mens. Har grav symptom fortfarande... hade BIM 2:a nov men fick ''mens'' 4:e? vad tror ni? ska jag testa igen eller bara anta att det var mensen som kom och jag ska köra på ÄL test om en vecka igen?


    Kan ju ta ett tag innan kroppen är helt på banan igen efter hormonspiral och vet många som fått gravsymtom i samband med att kroppen ställer om sig tyvärr. Jag hade räknat den 4:e som mensen och kört äl-test under en längre period under månaden för att vara säker på att du får lh-höjning. Hormonspiralen gör ju slemhinnorna tunnare så att ett ägg inte kan fästa, så du kanske får räkna med några ägglossningar innan hinnorna är tillbaka som vanligt igen, lycka till! :)
  • saran92
    Tjoppa12 skrev 2019-11-09 08:56:48 följande:

    Bim-3 eller -2 idag. Testade mig med morgonurin men negativt. Visst man kan se en skugga men jag tror jag lurar ögat. Känns hopplöst den här månaden också då :( även om det är tidigt så känns det inte som det blev nåt eftersom jag har pms-tuttar också


    Kunde inte låta bli att testa mig Bim-2 jag heller och det var ju även ett testa tidigt jag gjorde så känns helt kört för min del med då det var negativt. Alla ev. Symtom jag kände i början av veckan är som bortblåsta :( men ändå griper jag efter halmstrån, har en cykel som varierar mellan 27-31 dagar så innerst inne hoppas jag på att det bara är för tidigt..(bim imorgon är beräknat på 28dagars cykel)
  • saran92
    saran92 skrev 2019-11-09 10:48:39 följande:

    Kunde inte låta bli att testa mig Bim-2 jag heller och det var ju även ett testa tidigt jag gjorde så känns helt kört för min del med då det var negativt. Alla ev. Symtom jag kände i början av veckan är som bortblåsta :( men ändå griper jag efter halmstrån, har en cykel som varierar mellan 27-31 dagar så innerst inne hoppas jag på att det bara är för tidigt..(bim imorgon är beräknat på 28dagars cykel)


    Fan då, min kropp blev nog trött på det lilla hopp jag hade kvar för det verkar som mensen kom nu..

    Suck.. Hoppas ni andra får ett fint plus snart!
  • saran92
    HannA1981 skrev 2019-11-09 22:34:56 följande:

    Tror mensen börjat nu ikväll...:/


    Tråkigt! :( du är välkommen till decembergruppen om du vill
  • saran92
    PelloBello skrev 2019-11-23 11:21:03 följande:

    Förresten, är det fler som blir tokiga på fl sedan de låg nere? Jag får upp en popup varje gång jag byter sida eller klickar mig vidare som jag måste godkänna. Så drygt.


    För mig försvann det problemet när jag raderade alla lagrade cookies i historiken, blev utloggad och efter jag loggade in igen har inte ett enda fönster kommit upp :)
Svar på tråden BIM november 2019