Inlägg från: Anonym (45 åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (45 åring)

    Unga kvinnor på dejtingsajt?

    Jag testade lite halvt på skoj att regga mig på en datingsajt. Bor i en ganska liten stad så jag väntade mig inte så många träffar i närheten.

    Döm om min förvåning när jag dygnet senare har över 20 meddelanden i inkorgen från diverse kvinnor och då saknar min profil både bild och vettig information.

    Men det konstigaste av allt är att 14 st är mellan 20 och 25 medans bara tre är över 40!

    Vad får så unga tjejer att söka kontakt med en 20 år äldre helt anonym man? Är det typ fejkprofiler för att man ska börja betala för att skicka meddelanden eller något annat?

  • Svar på tråden Unga kvinnor på dejtingsajt?
  • Anonym (45 åring)
    Fjäril kär skrev 2019-10-08 21:14:07 följande:

    En del vill faktiskt ha äldre män. På riktigt.


    Jo jag hade kanske räknat med någon, men en så stor del!
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (JS) skrev 2019-10-08 21:24:26 följande:

    På Badoo får jag många gilla från unga tjejer. Bara idag 3 st som alla sökte sugar daddys.

    På Happypancake skriver aldrig så unga tjejer.


    Detta är mydates.com. ingen aning om den är seriös.

    Tycker också att det är lite halvt märkligt att jag som sagt bor på ett litet ställe ändå inte känner igen någon av dom och då har jag väldigt lätt för att komma ihåg folk!
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (JS) skrev 2019-10-08 21:36:34 följande:

    De flesta vill inte det. Och vill de det, så har de problem.


    Kan vara så. Jag skulle inte dejta någon då ung. Känns som att man är på helt olika nivåer i livet.
  • Anonym (45 åring)
    neverpreggo skrev 2019-10-08 21:43:09 följande:

    Dåligt utbud i deras ålder och att de inte är så åldersfixerade kanske.


    Ser att många av dom har barn och då kanske det inte är så lätt att hitta någon i sin egen ålder.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-08 21:40:35 följande:

    Alltså förlåt, men du kan inte på allvar tro att 20 tjejer, varav 14 unga, i närheten av ditt lilla ställe har skrivit till en profil utan bild? Det är ju fejk så att det skriker om det.


    Nej jag tror ju inte att det är på riktigt, därav min fråga. Antar att dom är ute efter pengar på något sätt.

    Kanske att dom får betalt per meddelande eller nått? Det kostar ju att svara.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (finns askungen) skrev 2019-10-08 21:43:28 följande:

    Låter som catfish. Du är en lätt target, speciellt utan bild är du liksom maktlös. För  antingen är du osäker över ditt utseende och som man generellt, eller så är du i en relation och vill ha lite sidogodis och kan förmodligen t om betala för det för att inte bli påkommen. Så ja, jag hade inte tagit dessa kvinnor på allvar. Förvänta dig att de är prostituerade på ett eller annat sätt och vill tjäna pengar på dig. Finns ju företag som livnär sig på att tjejer ska ta kontakt med män och uppehålla dem genom att maila eller sms:a så tickar pengarna på fort de slagit klorna i dig.

    Alternativt är det en lika osäker tjej, kanske en introvert, överviktig, eller på annat sätt osäker på sitt utseende som kontaktar en man i samma sits och hoppas på lite förståelse och lägre krav.


    Så kan det vara. En snabb date som man sedan kan köra utpressning på om han är gift. Det är ju smart.

    En tror jag faktisk är på riktigt. Hon tillhör kategori två som du nämner. 25 år 3 barn. Kraftigt överviktig och inte speciellt attraktiv.

    Kan förstå om hon inte är då kräsen.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-08 22:02:50 följande:

    Jag jobbar på en dejtingsajt och sitter och plockar bort fejkprofiler dagarna i ända. Alltid undrat hur någon kan gå på det, men det finns ju uppenbarligen.


    Jag kan förstå det om det är någon ensam typ med dåligt självförtroende, och så dyker en snygg ung tjej upp på bild och säger hej! Då vaknar nog andra kroppsdelar än hjärnan.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-08 22:02:50 följande:

    Jag jobbar på en dejtingsajt och sitter och plockar bort fejkprofiler dagarna i ända. Alltid undrat hur någon kan gå på det, men det finns ju uppenbarligen.


    Hur tjänar dom pengar på bluffen då? Ren utpressning, eller prostitution?
  • Anonym (45 åring)

    Kan man säga rent allmänt att en halvtaskig selfie på en oattraktiv kvinna förmodligen är äkta, medans en proffsig bild på en snygg tjej är bluff?

  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-08 22:16:33 följande:

    Skulle tro att de flesta chattar ett tag och sedan börjar be om pengar. Finns säkert prostituterade också, men låter som att det här är de vanliga som sitter i andra länder och scammar hela dagarna.


    Kan vara så, fast vissa verkar sunga på att träffas omgående, så dom måste ju finnas i närheten. Förmodligen prostituerade som åker runt då eller?
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-08 22:21:09 följande:

    Aldrig hört talas om att de åker runt till små hålor. Kan inte vara så lukrativt?

    Hur är deras svenska? Vad säger de att de jobbar med? Känner de till området?


    Bra svenska och dom ser svenska ut, förutom en som jag tycker ser lite amerikansk ut. Bakgrunden på profilbilden är inte en svensk gata i alla fall.
  • Anonym (45 åring)

    Nu kommer det lite sura mail från flera jag inte svarat. Men ärligt talat, det skulle ju kosta över 200 spänn bara att svara på alla man inte är intresserad av. Jag förstår vad dom tjänar pengar på.

  • Anonym (45 åring)
    neverpreggo skrev 2019-10-09 13:26:35 följande:

    Varför vara på en ovanlig dejtingsajt där man måste betala på det viset?


    Det var en spontan grej. Jag analyserade inte så mycket innan.

    Jag är väl helt störd som kollar sånt här, men alla bakgrunder på profilbilderna ser amerikanska ut. Reg plåtarma är visserligen suddiga, ( hur många tänker på att maska alla plåtar om man tar en selfie på trottoaren ) syns vilken form dom har. Husen ser också väldigt amerikanska ut.

    Men det är förmodligen svenskar som skriver eftersom det inte finns några direkta konstiga saker i texterna.

    Sen heter dom saker som Gerda, Greta, Birgitta osv. Alltså sånt som amerikaner tror att svenskar heter..
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-09 17:25:21 följande:

    Nej det är förmodligen INTE svenskar som skriver. Har du haft en riktig konversation med dem? Alltså inte bara deras standardmeddelanden?

    Byt sajt!


    Ja, någon har skrivit lite längre text. Då stämde till och med ganska lokala uttryck som används här. Men hon tillhörde inte dom attraktiva om man säger så, så hon är nog äkta.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Fejk) skrev 2019-10-09 19:44:13 följande:

    Jag undrar om du har haft en KONVERSATION med dem med de snygga bilder, suddade regskyltar, icke-svenska hus....


    Nej. Givetvis inte. Ingen så snygg skulle ju hänga med mig på riktigt ändå.
  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Inga) skrev 2019-10-10 11:58:11 följande:

     

    Maj nejm is Inga, Inga fråm Sveden...

    ????


    Nej faktiskt inte sånt. Om det är robotar som skriver så har dom blivit väldigt bra.
  • Anonym (45 åring)

    Nu blev det nästan roligt. Loggade in igen nu efter ett par dagar för att se hur det utvecklar sig med förfrågningar. Har fått mängder med nya meddelanden som verkar mer eller mindre desperata. Tex. "Men Halååå du kanske får mer utbyte av sidan om du svarar folk som skriver!!!"

    Hur kunde just hon veta att jag inte svarat någon annan? Det är säkert samma person som skrivit under alla profiler.

  • Anonym (45 åring)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2019-10-12 19:20:13 följande:

    Kostar det "extra" att svara på förfrågningar kan man nog vara ganska säker på att det är en bluff-site.

    mydates.com verkar inte hålla det hemligt att det är en bluff:

    Punkt 11 e i deras villkor:

    "Boranu uses professional animators and operators for the entertainment of the Users, who are not identified separately in the system. This Service is provided in the highest quality. Real meetings are not possible with these operators. Users can only send them messages within the portal."


    Vilket folk det finns!

    Men dom som vill mötas upp direkt måste ju vara riktiga profiler.. fast kanske prostituerade då.
Svar på tråden Unga kvinnor på dejtingsajt?