• Svar på tråden Postnord kommer bara dela ut post varannan dag från 2021
  • Anonym (G)
    nernu skrev 2019-10-12 11:05:25 följande:

    Det vet du väl att handikappade människor inte kan använda internet!


    Men de som betalar deras räkningar och hanterar myndighetspost, varför gör de inte det digitalt?
  • AniieeHär
    Anonym (Ö) skrev 2019-10-12 07:42:21 följande:
    Och dessa människor får inte ha e-fakturor och Kivra eller?
    Får och får, det handlar om KAN.
    nernu skrev 2019-10-12 11:05:25 följande:
    Det vet du väl att handikappade människor inte kan använda internet!
    En del kan inte det, nej.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Glinda från Oz

    Det låter vettigt, ingen får post varje dag numera, jag får inte ens varje månad.

  • Glinda från Oz
    nernu skrev 2019-10-12 11:05:25 följande:

    Det vet du väl att handikappade människor inte kan använda internet!


    Vad är det för struntprat?! Jag har aldrig hört något så dumt. Det är betydligt lättare att betala en e-faktura än en vanlig och det är inte svårare att logga in på Kivra än att kolla i tusen fysiska pärmar efter det man behöver. De flesta FUNKTIONSHINDRADE är dessutom lika med som dig och mig.
  • Anonym (ts)

    5 av 6 paket jag beställt senaste 2 månaderna har Postnord tappat bort, det som kom fram kon två veckor efter att det skickats.
    Stjäl man varor oh säljer på blocket för att täcka sina förluster?

  • Anonym (Ingen)
    Anonym (ts) skrev 2019-10-12 16:07:45 följande:
    5 av 6 paket jag beställt senaste 2 månaderna har Postnord tappat bort, det som kom fram kon två veckor efter att det skickats.
    Stjäl man varor oh säljer på blocket för att täcka sina förluster?
    Vad trist.
  • nattuw
    Anonym (ts) skrev 2019-10-11 17:18:28 följande:

    Enligt Expressen så har Postnord inte bara bestämt sig för att höja portot igen vid årsskiftet, de kommer också sluta dela ut post. I alla fall varannan dag.


    Att utdelningen skulle läggas om till varannan dag var bara väntat. Det mest förvånande är att det inte skett tidigare. Nästa steg torde vara att vi själva får hämta posten hos ett postombud.
  • Anonym (Ingen)
    nattuw skrev 2019-10-12 21:49:30 följande:
    Att utdelningen skulle läggas om till varannan dag var bara väntat. Det mest förvånande är att det inte skett tidigare. Nästa steg torde vara att vi själva får hämta posten hos ett postombud.
    Så kan det vara.
  • Duppedu

    Åh vad skönt, mindre spring utanför dörren och skrällande i postlådan med andra ord. Även om de höjer portopriset till 15 kronor tycker jag att det är värt att slippa ta bilen 50 mil för att lämna ett papper.

Svar på tråden Postnord kommer bara dela ut post varannan dag från 2021