Inlägg från: sommar 77 |Visa alla inlägg
  • sommar 77

40+ och gravid - här samlas vi :)

Hej,

Vill helst vara anonym men det gick inte att välja...

Har ni någon hemlig facebookgrupp?

• sommar 77

Hej,

Jag har fått så ont i magen, är i v 6. Och lite flytning när jag torkar mig, gränsfall rosa.

Mest ont när jag rör mig.

Sjukt orolig!

• sommar 77

Hej,

Vad gulliga ni är!

Inget mer "rosa" men ont i magen då och då.

Hoppas allt går bra:)

• sommar 77

Ok...

Ja jag hade ont i magen förra graviditeten och kunde knappt jobba. Hoppades det skulle bli bättre denna gång;)

• sommar 77
    Sol2020 skrev 2020-01-06 14:01:33 följande:

Hej!

Vad kul att hitta hit!

Skrev i gruppen BF September men inser att denna gruppen passar mig nog bättre då jag också är 40+ (snart 42)

Plussade på Nyårsdagen & har BF 13 september.

Men vågar inte hoppas än då allt man läser enligt 40+ är att missfallsrisken nästan är 50 % för oss.

Vi blev gravida på 4:e (el 5:e) ägglossningen sen vi började.

Har 2 friska barn sen tidigare, men har även fått 2 mycket tidiga missfall i v 4-5 när vi inte ens planerade barn.

Lite orolig nu för Igår kväll fick jag en pytte liten ljus brun flytning/(blödning) men sen inget i morse men nu fick jag en pytteliten likadan. Tänker direkt MF... men hoppas att det är en nidblödning som skedde för några dar sen när ägget fäste, som har legat kvar några dar & kom ut nu. Men ska ringa BM imorrn och boka tid.

Någon som haft nåt liknande utan att det var någon fara?

Hej, kul med en till "gamling ";)

Jag blir 43 i sommar.

Hur går det med blödningen? Jag hade nidblödning i v 5 typ.
  • sommar 77
    Sol2020 skrev 2020-01-06 16:59:23 följande:

Haha ja, man känner sig lite som en gamling när ens yngsta barn är 10 nu

Det kommer lite ljust brunt på pappret lite då & då under dagen men verkligen inga mängder & inget rött alls. Så hoppas på att detta är en nidblödning då jag är i v 4+0 idag (enligt vissa appar) men på Natural Cycles är jag 3+6

Vilken vecka är du i?

Skönt det inte är mycket som kommer.

Jag är i v 8.

Min yngsta blir 16 i år;)

Hur många barn har du?
  • sommar 77
    Vilja80 skrev 2020-01-11 16:18:35 följande:

Hej! Jag hoppar in och följer om det går bra. Jag är i vecka 8 idag. Precis fyllt 40 och väntar nr: 5. Mår hemskt illa och längtar tills man gjort alla tester och RUL. Beräknad BF är 28/8 så det är så långt kvar...

Hej, jag väntar också 5 batnet. Har du barn med samma man?
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)