Inlägg från: sommar 77 |Visa alla inlägg
  • sommar 77

40+ och gravid - här samlas vi :)

Sthlmsthlm skrev 2020-03-06 15:47:45 följande:

Hej!Ny i tråden men nygammal på Familjeliv. Under mååånga år kämpande jag för att bli gravid (6 misslyckade IVF) och lyckades till slut med ÄD (41 år gammal) och fick en dotter 2017.Nu plötsligt har jag blivit spontangravid vid 44 år. Det är extremt otumlande. Vi hade inte tänkt att göra syskonförsök. Var väldigt lycklig med ett barn, och orkade inte gå in jobbig process med oklar utkomst. Nu hände det bara! Och oron är total för att det ska vara ngt fel på barnet. Har gjort NIPT och får besked måndag. Känner mig helt distanserad och inte alls glad. Har till och med funderat på abort oavsett. Lite svårt att sortera känslorna just nu!

Wow...Grattis!!

Förstår din oro.

Jag blir 43 i år och är ständigt orolig fast Nipt visat bra.

Haft ont i magen och är helt slut. Huvudvärk varje dag...så är sjukskriven. Tänker inte pressa mig.
  • sommar 77

Hej,

Är det någon i tråden som har flera barn sedan innan och kanske to.m bonusbarn, som jag?;)

• sommar 77
    Let it Rain skrev 2020-04-03 11:55:48 följande:

Jag har två!

Kul, hur gamla är dem?
  • sommar 77
    Snurranfian skrev 2020-04-03 14:44:26 följande:

Jag har två barn; 13 och 10. Plus två bonusbarn på 9 och 8. :) De bor hos oss varannan vecka :) Detta är vårt första (och nog enda) gemensamma. :)

Hur många har du?

Å vad roligt!!!

Mina är födda 04, 05 och 11. Samt två bonusbarn födda 04 och 05. De bor här varannan vecka.

Så har min nuvarande man och jag en snart 2 årig son. Och nu väntar vi en dotter i augusti.

När har du bf och vet du könet?

Kul med en till som har bonusbarn;)

Var bor du? Jag bor i Sollentuna i Stockholm.
  • sommar 77

Jag har två barn; 13 och 10. Plus två bonusbarn på 9 och 8. :) De bor hos oss varannan vecka :) Detta är vårt första (och nog enda) gemensamma. :)

Hur många har du?

Skrev fel...mina bonusbarn är födda 04 och 07;)
  • sommar 77

Hur många har du?

Skrev fel...mina bonusbarn är födda 04 och 07;)
  • sommar 77
    Let it Rain skrev 2020-04-03 19:27:14 följande:

3,5 resp 1,5 år. Så det blir tätt mellan mina. Dina då?

Mina är födda 04, 05 och 11. Samt två bonusbarn födda 04 och 07. De bor här varannan vecka. 

Så har min nuvarande man och jag en snart 2 årig son. Och nu väntar vi en dotter i augusti;)
  • sommar 77
    Vicky80 skrev 2020-04-19 10:13:23 följande:

Hej. Jag är på gränsen till att sjukskriva mig nu,Är i v 23+4 nu och vill inte hålla på att stressa och lyfta mycket mer på förskolan där jag jobbar. Bm tyckte jag behöver vila nu så jag tänker snart göra det och hoppas jag får en längre sjukskrivning. Har ansökt om graviditetspenning i juni två månader innan beräknad förlossning men det vet jag inte om jag får än.

"Skönt " med en i liknande sits...

Tyvärr krånglar fk med min sjukskrivning...försöker med flera läkare... Orkar bara inte jobba (skola) och är nu även rädd för coronasmitta.

Har du fler barn?

.
  • sommar 77
    Amwildas skrev 2020-05-15 20:14:45 följande:

Min bm tycker vi gravida i slutskedet ska gå efter Englands uppmaning till gravida . Vi har ju även tyngre att andas och blodtrycket kan lätt gå upp . Jag är 43 och tänker inte utsätta mig . Jag har gått upp 29kg än så länge med .

Nej jag vart av med mitt jobb i januari på grund av att jag hade prov och vart gravid .

Håller med din BM. Jag har varit sjukskriven sedan februari.

V 27 nu och är snart 43 år. Mitt femte och sista barn och tänker inne utsätta mig mer än nödvändigt.
  • sommar 77

Hej alla!

Tisdag 11/8 föddes min lilla dotter Isolde genom planerat kejsarsnitt. Allt gick superbra!

• sommar 77

Hej Najo!

Vad kul!

Har du flera barn?

Jag har en son på 2 år och fyra månader som går på förskolan men sen har han bara rätt till 25h i v.

Även tre barn till plus två bonusar som bor här varannan v.

Födde du "vanligt "?

Jag hade planerat kejsarsnitt.

Vad heter din dotter?

Min heter Isolde;)

• sommar 77
    Najo skrev 2020-08-27 11:24:43 följande:

Hej! 11 årig tjej, 5 årig kille och lillans namn är inte klart. Min dotter behöve godkänna. Försöker få henne att godkänna Petra! Jag är 45. Födde vanligt på DS och allt gick bra ich fort. Gjorde hemskt ont men nog den bästa förlossningen.

Då är vi nästan jämngamla:) Jag är 43:)

Går allt bra?
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)