40+ och gravid - här samlas vi :)
Hur går det för alla?
Hur går det för alla?
Idag har jag varit på KUB, mina blödningar beror på en tvilling som blivit missfall men den andra lever och mår bra, är i 13+1. Fick dock 1:108 på KUB så på måndag blir det blodprov och vidare utredning för kromosomfel. Dock såg allt bra ut annars. Sssååå nu är det bara att hålla tummarna....
Hej,
Fick gå på ul idag pga min oro. Det såg fint ut, mätte 29,1 mm och exakt på dagen 9+5. På fre nästa vecka 10 jan ska jag ta kub-blodprov men det är först den 22 jan jag får besked då de gör ultraljudet. 20 jan fyller jag 45 så räknar inte med några superresultat. Just nu längtar jag till tolfte veckan och det känns som en evighet dit.
Heja oss och hoppas det går vägen för oss alla!
Hej! I FMs tog jag blodprov för kub och alldeles nyss fick jag se bebis på UL. Är i v 10+4. 39 mm. Bebisen sprattlade som bara den, såg 2 hjärnhalvor och en söt liten näsa.. man börjar ju nästan gråta av glädje! Den 22 jan har jag precis fyllt 45 och då har jag möte angående KUB resultat. Men nu ska jag försöka njuta av att fått se min lilla bebis.
Åh vad kul att höra! Njut på!
Ja kuben brukar ju påverkas av åldern men det är bra med möte och kanske nipt då?
Ja vad roligt! Du ger mig hopp om att det fortfarande kan fungera trots ålder.. :) tänkte köra ivf till våren. Fyller 42 i sommar.
30/4 SweetCa. första barnet 79a
12/7 Amvidas tredje barnet 76a
6/9 Vegaliv, fjärde barnet 80a
16/9 Sol2020 3:e barnet - 78 - Gbg.
2/8 Najo, 3:e barnet - 75a - Sthlm
Justerat utifrån datumordning
24/2, Bertaboll första barnet, 80a
30/4 SweetCa. första barnet 79a
13/6 Let it Rain, tredje barnet, 79:a
24/6 wendaarie, 3dje barnet ,79:a
2/7 Miva femte barnet 75:a
12/7 Amvidas tredje barnet 76a
2/8 Najo, 3:e barnet - 75a - Sthlm
10/8 Esmes, första barnet, 79a
6/9 Vegaliv, fjärde barnet 80a
16/9 Sol2020 3:e barnet - 78 - Gbg.
Hur mår ni alla?
Nu är det väl nästan bara jag som är i dom väldigt tidiga veckorna v 6 (5+3) så har inte ens fått det bekräftat av bm än, ska på första besök på måndag men kommer nog inte få göra nåt ultraljud såhär tid, men hoppas ändå känna mig mer lugnt efter att fått prata med dom.
Symtomen än så länge är brösten som spränger, molvärk & aptitlöshet med illamående på morgonen.
Var och tog lite prover i dec innan jag blev gravid & dom kollade ägg reserver mm.
Fick svar igår på dessa prover (dom visste inte att jag blivit gravid) och enligt henne var alla prover bra utom ägg reserv, enligt henne hade jag inte några direkta ägg kvar och hon sa att om jag hade påbörjat ivf så hade det nog inte fungerat så bra, berättade då att jag blivit gravid nu & hon sa att jag inte skulle ta testerna på 100 allvar då mkt är statistik? för kroppen kan alltid överraska. Men detta gjorde mig såklart ännu oroligare att detta inte ska gå vägen, att det inte går ?en gång till? om detta skulle skita sig.
Tog ett nytt gravtest igår bara för det, men det såg fortf ok ut
Får lugna mig tills på måndag.
Jag tycker att det är så förvirrande att apparna (har testat två) inte stämmer med barnmorskans uträkning. Hur är det för er andra? Är det någon som är bra på det här som kan säga vilken v jag är i? Gjorde ivf med äggplock den 19e nov och återföring den 23e nov. Senaste mensens första dag var den 9e nov. Klinikens uträkningar stämmer med apparna som säger att jag är i v 11 ( 10+1 i dag) men mvc räknar helt annorlunda.