40+ och gravid - här samlas vi :)
[quote=80397726][quote-nick]Najo skrev 2020-05-12 19:35:03 följande:[/quote-nick]Det går bra, har varit matt v25-27 trvis pga lågt blodtryck vilket jag ff har men bu är jag spm vanligt. Glömmer lätt bort att jag har en gravidkula förutom när jag ska resa mig upp:) var på koll hos BM i går. Magen hade växt till 26 cm (23 cm 4 v innan). Min viktuppgång har börjat plana ut, äter mer som vanligt nu. Hoppas att det lugnar ner sig lite för dig med sd och förvärkarna framförallt! Mår du brai övrigt? Var detta ditt första?
Skönt att du blivit bättre från mattheten. Det påverkar ju vardagen så mycket att inte riktigt orka. Mitt järnvärde är något lågt och jag känner mig lite tröttare pga det.
Min mage var 27 cm för en vecka sedan. Normalt enligt bm men jag tycker att den ser ganska stor ut :) Har gått upp ganska mycket men jag tycker också att det verkar plana ut lite nu.
Jag mår bra i övrigt. Har en del halsbränna men det är absolut hanterbart. Foglossning har jag ju haft sedan ganska tidigt men nu vet jag ungefär hur mycket jag kan anstränga mig innan det blir värre (nu knappt något men det är ju pga sd och förvärkar).
Det är mitt första barn så allt är nytt och inget är som jag trodde förstås. Skönt att kunna prata med er som är lite mer erfarna :) Visst är detta ditt tredje?
Jag förstår, skulle du i framtiden bli gravid igen har du ngt att jmf med. Jag kan inte påstå att åldern verkar påverka graviditeten. Jag är 45 nu men har inga krämpor, inte heller med de tidigare graviditeterna. Ja förutom lite trötthet periodvis. Var nog ändå tröttare när jag var gravid med min 4åring, då hade jag låga järndepåer vilket jag inte har nu. Viktuppgången är ungefär densamma, kanske ngt kilo mer denna gång. Alla har nog sina graviditeter helt enkelt, lika vanligt med foglossning som inte. Har för mig att det är typ 8 dagar mellan oss.. jag har BF 2 AUG. Vilket datum har du?