• Grilimy

40+ och gravid - här samlas vi :)

Esmes skrev 2020-03-23 20:52:40 följande:

Grattis och välkommen hit! Tycker också att du bara ska strunta i vad de säger på kliniken. De har ju inte sett dina test.

Tack :) Ja jag släpper det. Sitter i väntrummet hos BM nu. :D
  • Grilimy

I dag är jag orolig! Tänkte på det redan i går kväll, men idag är det helt uppenbart, mina svällda jätte ömma bröst känns inte alls svällda och ömma längre, visst lite öm i bröstvårtorna men går inte att jämföra med hur de varit! Bör jag oroa mig eller kan såna symptom försvinna så fort??? v. 5+2 idag. :(

• Grilimy

I dag är jag orolig! Tänkte på det redan i går kväll, men idag är det helt uppenbart, mina svällda jätte ömma bröst känns inte alls svällda och ömma längre, visst lite öm i bröstvårtorna men går inte att jämföra med hur de varit! Bör jag oroa mig eller kan såna symptom försvinna så fort??? v. 5+2 idag. :(

• Grilimy
    Amwildas skrev 2020-03-27 12:52:07 följande:

Det där kan väl gå i lite vågor . Bröstvårtorna brukar ju vara dem som är ömmast typ hela graviditeten . Tror nog inte du behöver oroa dig . Man känner efter alldeles för mycket . När man va gravid i 25 års åldern tänkte man inte på något . Nu vid 43 nojar man över allt . Nu i v 25 känns det bra i alla fall .

Tack för svar :) usch ja jag förstår att det inte måste vara något fel men jag får domedagstankar direkt. :( Tycker det är så konstigt att i en veckas tid haft jättesvullna och väldigt ömma bröst till att över natten bara försvinna. :( Försökte ringa BM och fråga men telefontid bara på morgonen så måste vänta till måndag. Blir en lång olycklig helg.
  • Grilimy
    SweetCA skrev 2020-03-27 15:00:39 följande:

Tyvärr kan de inte ge mer råd än att vänta och se hur jobbigt det än är. Jag har haft en del missfall tidigt och hur frustrerande det än är så får man inga svar eller kan få hjälp tyvärr. 

Det behöver som sagt inte vara något, mina symptom kom och gick hela tiden (vilket hade som effekt att jag gick och klämde på brösten mest hela tiden för att analysera hur de kändes) 

Håller tummarna för dig!

Förstår det. Men ovisshet är så jobbigt. Pga ålder så känns det ju inte som vi hinner få chansen igen heller. :( Bebis är så efterlängtad! Så fort lycka kan förvandlas till motsatsen.

Vi hade tänkt berätta för mina svärföräldrar i morgon vid träff på avstånd ute på deras gård. De är gamla, har haft flera hjärtinfarkter nyligen och så är det Coronatider så vi bestämde oss för att inte vänta med att berätta då vi inte vet hur länge de finns kvar med oss. Har köpt en body det står I love farmor och farfar som vi skulle överraska med i morgon. Kändes jätteroligt att få ge dem den lyckan de kommer uppleva. Men nu när brösten är som vanligt så känns det inte lika kul att berätta längre. Känns mer som vi ljuger om graviditet isf. :( Men tänk OM bebis lever och så fick de aldrig veta. :(

Mitt illamående är visserligen kvar om det nu är något att hoppas på.. Det känns som svullna ömma bröst är det viktigaste som inte får avta tidigt om man googlar.
  • Grilimy
    SweetCA skrev 2020-03-29 17:17:58 följande:

Hur har det gått för dig?

Ömma bröst har jag inte fått tillbaka, igår mådde jag i alla fall illa men idag mår jag inte illa heller så domedagstankarna är kvar. Men försöker att inte tänka på det så mycket. Ska ringa BM i morgon och höra vad hon tror. Har läst om många det försvunnit på och kommit tillbaka så jag försöker hålla hoppet till det.

Vi berättade för svärföräldrarna igår i alla fall så det kändes fint att se deras lycka. :)

Tack för att du bryr dig <3
  • Grilimy
    velig13 skrev 2020-03-29 18:33:22 följande:

Inte ett jättegott tecken om symtom försvinner och det är oerhört individuellt hur graviditet upplevs. Dvs behöver inte alla ha symtom medan andra har jättemycket. Men generellt brukar man säga att förlorade symtom innan vecka tio Inte är ett bra tecken. Det kan även vara stress som ställer till det.

Rekommenderar dig att göra ett vul för att stilla din oro. Det brukare kännas bättre då.

Okej, ja innerst inne förstår jag nog att det är över.. :( att jag inte blöder gör väl att hoppet ändå funnits. Men inget illamående på hela dagen idag så det är nog som du säger, inget gott tecken. Tror inte man får extra kontroller i coronatider och hur som helst är det nog för tidigt att se något. 5+4 idag. Tack för att du delade med dig av det du vet.
  • Grilimy

Antar alla som väntar på KUB har fått samma besked som jag idag, att det är inställt. Visst, jag förstår att det är nödvändigt, men ändå! Att nu inte få veta om det är något allvarligt fel på bebisen känns riktigt tungt. :(

• Grilimy

Hej

Jag får kliva ur gruppen ett tag. Idag på ultraljud v.10 konstaterades att bebisen inte lever längre. Jag har fått med mig tabletter hem att ta i morgon bitti för att den ska komma ut. Jag är så fruktansvärt ledsen. Bara gråter. Hopplöshetskänsla är tillbaka. Så länge som vi kämpade för att bli gravid och så blev det så här. :(

• Grilimy

Tack alla för ert stöd. <3 Har påbörjat behandlingen med alla piller som ska stöta ut bebisen, ligger och väntar på att det ska sätta igång. :(

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)