• Grilimy

40+ och gravid - här samlas vi :)

Jag hamnade på akuten. Ligger här nu med dropp medans dom beslutar om jag ska sövas och skrapas. Har störtblött hela dagen, det forsar oavbrutet med de värsta förlossningsvärkar. Helt sjukt mycket blod. Är skräckslagen. Dessa piller tar jag ALDRIG igen.

• Grilimy
    Najo skrev 2020-04-25 21:05:31 följande:

Nej fy stackare:( var det cytotek du fick?

Ja. Nu ska jag läggas in över natten. Och som om jag inte plågades nog så finns bara plats på BB bland nyfödda bebisar... :(
  • Grilimy
    SweetCA skrev 2020-04-26 09:28:27 följande:

Hur mår du nu? Hur har det gått? Tänker på dig!

Tack snälla :) Jag har precis blivit utskriven och ska få åka hem. Är lite svag och yr men det beror ju på blodförlusten så det blir nog bra snart. Psykiskt är det värre. Bröt ihop när jag hörde bebisar skrika utanför mitt rum. Skräck inför att försöka igen, rädd att det slutar lika.
  • Grilimy
    SweetCA skrev 2020-05-05 08:48:31 följande:

Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!

3372g 50.5cm.

Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.

Åh grattis!! Så underbart!
  • Grilimy

Progesteronkräm var köper man det? Tänkte testa det nu med tanke på det MA jag hade nyss i v. 10. Men jag hittar ingenstans att köpa den.

• Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-03 10:32:43 följande:

Vaknade med en stor röd fläck I trosskyddet. Vet att det nog är helt ofarligt o kan vara från efter samlag i förrgår spec eftersom jag äter acetylsalicylsyra nu. Men eftersom jag förlorade en tvilling för fyra veckor sedan och aldrig haft en enda blödning eller gul flytning ens som jag har nu, I tidigare graviditeter så är jag ändå orolig. Har inte ont eller något.

Hoppas allt är bra! Har du fått någon kontroll?
  • Grilimy
    Miva skrev 2020-06-04 22:48:15 följande:

Hej alla! Nu sitter jag här, 45 år ung, med lilla Hugo i famnen. Han kom ut 35+4 och vägde 2030 gram och 42 cm lång. Han är pigg och frisk och har inte krävt någon extra vård trots att han föddes liten. Lycka till alla andra i tråden....håller tummarna förverkliga!

Grattis!! Så mysigt :)
  • Grilimy
    cecilian78 skrev 2020-06-20 20:22:29 följande:

Testade positivt igår =) (mensen 8 dagar sen). Haft pytte lite bruna flytningar i 3 dagar. Idag kom det blod. Blöder när jag går på toa och då är det inte bara droppar utan mer, men inte när jag är uppe och går. Hoppas inte det är kört. Försökt i 1 år =(

Åh :( hoppas allt går bra ändå!!
  • Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-20 23:50:26 följande:

Mellan 14 & 21 vilade jag mest och trosskyddet var torrt. Gick ut o rastade hunden snabbt mellan skurarna o då kol det lite rosa. När jag nattakissade vovvarna efter att ha suttit i soffan likaså. Men även flytningar kan rinna till. Blir inte klok på detta... Känt mycket rörelser men är det tarmen eller bebis? Ju närmare måndag jag kommer dessto mer otålig o nervös blir jag.

Jag hoppas allt jag kan att allt är bra med din bebis!!

Jag sitter här med mina två återförda embryon från i måndags och hoppet har helt runnit bort att de fäst. Känner inget alls, inte minsta lilla värk i brösten ens.

Alltid är det något att oroa sig över.

Ser fram emot din uppdatering efter ultraljud och hoppas på ett positivt besked.
  • Grilimy
    gunbran skrev 2020-06-21 01:47:30 följande:

Ja, denna oro....man blir tokig! Jag kan säga att jag efter denna ÄL var helt säker på att det inte hade tagit sig. Laddade upp med tamponger, Ipren nya ägglossningstester och drack vin som om jag inväntade mensen. Mitt tydligaste motiv var just brösten, som inte alls kändes som vid tidigare plus. Men så på BIM dagen började de kännas mer och två dagar efter var jag rätt säker då jag även fick halsbränna.

Vad jag vill säga är att alla graviditeter kan kännas olika och avsaknad av symtom nu behöver inte betyda något dåligt.

Håller tummarna för att du får ett fint plus om en vecka typ. Kram!

Tack för pepp :) men nu har jag gråtit hela kvällen och halva natten, för nu har jag mensvärk. Inte molvärk i livmodern utan mensvärk ut mot äggstockarna, så nu vet jag att det är över. Är helt knäckt och känner att jag inte orkar kämpa mer. :( Känner mig helt tom och slut.
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-06-21 08:01:19 följande:

Ge inte upp! Jag hade helt extrem mensvärk innan mitt plus nu sist, och det har fortsatt kännas mycket, säker flera gånger att det skulle vara kört. Och äggstocken jag lossade från värker mycket (har bara en fungerande sida), och det är jag att gulkroppen sitter där och växer/tar plats vilket med kan göra ont, såg den även på vul och hon sa att vissa känner av det mer. Tänker att om båda dina fäst utvecklas ju två och det bör rimligen kännas. Det är en hel vecka kvar, det är för tidfördelning mens så jag tror det är graviditet du känner <3

Tack snälla <3 det känns bättre idag. Nu känner jag inget alls i stället. Ska försöka släppa allt, det blir ju ändå som det blir, inget jag kan påverka.
  • Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-22 08:55:33 följande:

På väg till gynskuten nu... Så nervös. Förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa. Så mycket har det varit nu att jag helt glömt att redan nästa fre den 3/7 är det rutinultraljud. Efter det om de räknar mig till v 18 då vill säga, så tillhör jag specialmvc på östra sjukhuset istället för gynskuten.

Önskar allt jag kan att allt är bra och ni får behålla er guldklimp <3
  • Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-22 10:29:00 följande:

En läkare är sjuk. Lång väntan...

Åh, typiskt att det ska vara så. :( Hoppas ni fått komma in nu.
  • Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-22 11:53:00 följande:

Samma som sist. Pyttelite vatten vid rumpan. Hinnorna för övrigt slickade kring barnet. Om hålet i hinnan kommit först o gav mig gbs streptokocker eller om jag hade det först som gjorde hål på hinnan kan de inte avgöra. Hål kan läka men prognosen är urusel. Infektionsrisken för mig är skyhög men så länge jag är frisk o barnet lever förstår han jag inte vill avbryta. Det sågs ju en urinblåsa på kub ul men den journalen kommer han inte åt. Finns som sagt risk för o utvecklade lungor o svaga muskler men musklerna kan rättas till. Men barnet rör sig lite. Det här med vila sa han :risk för blodpropp o du kan inte ligga i 20 veckor. Men jag tänker iallafall sola o ligga osv så mycket jag kan för att ge barnet chans till lite mer vatten o träna lungorna. Klarar det sig till v 23 så kan det ju komma ut o min infektionsrisk är borta.

Vad ledsen jag blir för er skull :( Hade verkligen hoppats allt skulle vara bra! Hur ser fortsättningen ut nu?
  • Grilimy

Idag var pappret rött, även om det var väntat då jag haft mensvärk senaste dagarna så är sorgen ändå outhärdlig att våra två embryon valde att inte stanna. Gjorde även test i natt kl 02 som var blankt. (7-8 dagar efter återföring av femdagars) Nu känner jag mig bara helt tom, orkar inte kämpa mer. Har inte råd med fler IVF heller, står med en skuld på 33000 nu men ingen bebis. :(

• Grilimy
    Najo skrev 2020-06-23 10:30:52 följande:

Vet vad du går igenom. Livet med ivf är åt helvete tärande. Helt vidrigt när man ruvar och väntar på plus för att inte tala om processen innan insättning. Ge inte upp! Hoppas ekonomin löser sig.

Tack.. vi får se om vi har råd i höst med det embryo vi har fryst. Och om det ens känns som någon idé att försöka igen.
  • Grilimy
    Najo skrev 2020-06-23 10:30:52 följande:

Vet vad du går igenom. Livet med ivf är åt helvete tärande. Helt vidrigt när man ruvar och väntar på plus för att inte tala om processen innan insättning. Ge inte upp! Hoppas ekonomin löser sig.

Tack.. vi får se om vi har råd i höst med det embryo vi har fryst. Och om det ens känns som någon idé att försöka igen.
  • Grilimy
    RiaraMaria skrev 2020-06-25 10:58:55 följande:

Vi avvaktar. Sammandragningarna försvann. Det kan va kärl i moderkakan som är lättblödande. Fostret hickar o lever. Nästa koll rutinul 3/7 om jag ej får infektion eller nåt annat. Han är hoppfull ändå då tappen är lång o stängd

Vad skönt att höra!! Hoppas verkligen er kämpe fixar detta!
  • Grilimy

Hej

Jag måste fråga här bland vänner. Jag gjorde en testa tidigt test nu på morgonen som visar positivt men väldigt svagt. Det är ett tydligt streck men svagt. Jag kan dock inte bli glad för visst borde det vara starkare nu på en testa tidigt då jag är på dag 35 i menscykeln!? Ägglossningen var dag 20-22 (positivt ältest dag 20) använt progesteronkräm pga den korta tiden mellan äl och mens som jag har så troligtvis därför det eventuella missfallet inte kommit igång. Eller om jag får MA som sist. :( Jag mådde jätteilla förra helgen och i måndags, sen tisdag är illamåendet borta. Känner inget i brösten och inga andra symptom heller.

• Grilimy
    Snurranfian skrev 2020-08-06 11:21:21 följande:

Har du testat igen?

Det slutade i missfall i förrgår. :(
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)