• Vicky80

40+ och gravid - här samlas vi :)

Grattis. Vilket fint namn på din dotter.

Amwildas skrev 2020-07-01 14:52:24 följande:

Tack alla och ja efter en mindre rolig förlossning i måndags som startades kl 14 och va över kl 17.05 kom våran Minelle till världen . 3335g och 49cm kort . Hon är underbar efter ett hemskt dygn . Med respekt för andra härinne som jag vet har förlossningsrädsla går jag ej in på detaljer . Allt sköttes fel från början bara . Vi är nu hemma och myser och ikväll kommer en utav hennes storasystrar som har längtat ihjäl sig .

• Vicky80

Hej.

Är i v 35+5 nu och håller med er om starkare sammandragningar nu ( Najo, Esmes)

Hårt i magen för varje vändning jag gör i sängen, svårt att slappna av och sova.

Man vet aldrig vad som ska ske från ena stunden till den andra känns det lite som nu.

Också ute måste jag konstant hitta en toalett.

• Vicky80

Går också in i v 38 snart och känner av mer tyngd och spänningar neråt i magen och sen har den blivit ganska mycket större senaste veckan. Mår illa och känner mig olustig i hela kroppen, vill bara vara hemma och inte göra så mycket. Har väskan packad och klar och den finns lättillgänglig i hallen. Ska till bm idag kl 10:30 på kontroll och prover. Börjar bli nervös

• Vicky80

Hej.

Är i v. 38+0 idag. 13 dagar kvar till BF men börjar bli otålig och nervös nu men försöker förbereda mig och leta efter tecken på om det ska sätta igång men inget särskilt än. Sover knappt nånting på natten, går på toaletten varje timma dygnet runt.

Har provat tens-apparaten idag för andra gången och den känns väldigt bra. Ökade styrkan några gånger för att testa hur det kändes.

Är det någon mer här som har provat tens?

Hoppas det går bra för er alla här.

• Vicky80

Önskar dig stort lycka till! Vad spännande.

Najo skrev 2020-08-02 04:49:43 följande:

Vartnet gick nu i natt prick kl 03 (på BF-datumet). Nu väntar jag på att värkarna ska starta.

• Vicky80

Stort Grattis :)

Najo skrev 2020-08-03 12:59:57 följande:

I morse kl 0713 föddes min tjej. Vattnet gick på BF och hon föddes dagen efter.3560 gram och 52 cm.

• Vicky80

Är i v 39+3 idag och inväntar tecken på förlossningsstart men inget än så länge. Börjar bli nervös. Känner bara svaga sammandragningar ibland och att det blir stenhårt men sen lugnt igen. Fick höra att ananas kan starta det så nu har vi varit och handlat en hel ananas. Får se om det blir nån skillnad :)

• Vicky80

Vad häftigt. Såå nervös bara för hur, var och när det ska ske. Kanske förstår mer när det blir verklighet. Tack :) kram

Najo skrev 2020-08-09 10:15:04 följande:

Lycka till! Jag födde 40+0 (vattnet gick 39+6). Snart har du din bebis i famnen och det är det mest fantastiska att få uppleva. Min flicka är 6 dagar gammal och befinner mig i lyckobubblan, kan inte förstå att det skett och händer nu... kram

• Vicky80

Grattis till bebis :)

sommar 77 skrev 2020-08-18 15:49:44 följande:

Hej alla!

Tisdag 11/8 föddes min lilla dotter Isolde genom planerat kejsarsnitt. Allt gick superbra!

• Vicky80

Ingen bebis här heller.. skulle varit 11 augusti men jag får igångsättning på måndag isåfall är det bestämt nu. Får se närmsta dygnen om nåt annat händer då jag har en del sammandragningar och värkar nu

Najo skrev 2020-08-18 21:32:14 följande:

Var du beräknad 10 aug? Blir du igångsatt 2v över tiden el tidigare?

• Vicky80

Idag 25/8 kl 18:01 kom äntligen vår lilla pojke.som

Vi väntat. Efter två veckors övertid och en tuff igångsättning på två dygn så finns han äntligen här nu.

Fortsätt att kämpa ni andra härinne. Snart har ni era små också.

• Vicky80

Hej. Jag har en fråga till er som nyss fått barn. Min son är nu 6 veckor och På bvc vill dom ge vaccin mot rota-virus. Har ni gett det till era barn? Sk man ta det vaccinet eller inte

• Vicky80

Åh tack för det svaret. Har tackat ja till en tid imorgon för vaccinet Nu men man blir så orolig när dom säger att det finns risk för mycket ont i magen och tarmvred mm, men jag hoppas han får milda biverkningar isåfall.

Amwildas skrev 2020-10-06 11:32:13 följande:

Min dotter är 3 månader och har tagit båda doserna ( ges i munnen smakar sött) Tycker det är värt så mycket magsjukor brukar cirkulera på förskolan . Hon reagerade med xtra gasig mage i ngr timmar båda doserna .

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)