• Anonym (Jobbigt)

    Så himmla ledsen

    Ska ta upp med barnmorskan om mina besvär. Är höggravid. Och börjar må allt sämre och sämre. Hormoner upp och ner. Jag är hemma och maken tycker väll jag är värdelös när jag har ont. Jag känner mig så värdelös. Han fräser mer och mer. Ber jag om något litet. Fräser han bara på mig. Det dög inte ens när jag orkade städa hela lägenheten.

    Jag vill bara lämna honom.

    Gråter

  • Svar på tråden Så himmla ledsen
  • Anonym (Ö)

    Vilket svin. Synd att ni är gifta, då får han automatiskt gemensam vårdnad.

  • Anonym (Linda)

    Jag tror att det är väldigt mycket hormoner, smärta och långtråkighet som gör att detta är jobbigt för dig. Därmed inte sagt att din sambo inte ska ta hänsyn till dig, men du måste också förstå att det är lite svårt för honom att förstå och sätta sig in i din situation. Du får förklara och be honom ta hänsyn, istället för att förutsätta och kräva, typ.
    Försök att komma på saker du kan göra som piggar upp dig och gör dig glad. Tänk på att han har svårt att inse hur jobbigt det är för dig, trots att du "bara går hemma". 

  • Anonym (Jisses)
    Anonym (Linda) skrev 2019-10-18 14:10:26 följande:

    Jag tror att det är väldigt mycket hormoner, smärta och långtråkighet som gör att detta är jobbigt för dig. Därmed inte sagt att din sambo inte ska ta hänsyn till dig, men du måste också förstå att det är lite svårt för honom att förstå och sätta sig in i din situation. Du får förklara och be honom ta hänsyn, istället för att förutsätta och kräva, typ.
    Försök att komma på saker du kan göra som piggar upp dig och gör dig glad. Tänk på att han har svårt att inse hur jobbigt det är för dig, trots att du "bara går hemma". 


    Men hallå, nu dumförklarar du ts man. Om hon är höggravid och har svåra foglossningar borde väl vem som helst som har en gnutta empati i kroppen förstå att hon mår dåligt och inte orkar allt hemma. 

    "Lite svårt för honom att förstå"... Hur svårt kan det vara?
  • korngryn

    Jag tycker inte att man ska bortförklara detta med hormoner. Ts man är väl inte gravid, han har ingen anledning att fräsa åt ts. Han har ingen hormonpåverkan att skylla på.

    Ts, kan det vara så att han har ångrat sig beträffande barnet och att han gör så här för att han hoppas att du ska ta första steget till att separera?

  • Anonym (A)
    Anonym (Jisses) skrev 2019-10-18 14:16:47 följande:
    Men hallå, nu dumförklarar du ts man. Om hon är höggravid och har svåra foglossningar borde väl vem som helst som har en gnutta empati i kroppen förstå att hon mår dåligt och inte orkar allt hemma. 

    "Lite svårt för honom att förstå"... Hur svårt kan det vara?
    Håller med
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Linda) skrev 2019-10-18 14:10:26 följande:

    Jag tror att det är väldigt mycket hormoner, smärta och långtråkighet som gör att detta är jobbigt för dig. Därmed inte sagt att din sambo inte ska ta hänsyn till dig, men du måste också förstå att det är lite svårt för honom att förstå och sätta sig in i din situation. Du får förklara och be honom ta hänsyn, istället för att förutsätta och kräva, typ.

    Försök att komma på saker du kan göra som piggar upp dig och gör dig glad. Tänk på att han har svårt att inse hur jobbigt det är för dig, trots att du "bara går hemma". 


    Jag har talat om för min man va jobbigt det kan vara för mig så dom dagarna jag bara kan känna mig gravid inte ha ont eller hormoner och må allmänt piss. Är underbara. Men varför ska jag tillåta honom och fräsa och ha sig mot mig. När jag gör allt jag kan. Vissa dagar efter en sådan stor städar dag kan jag inte ens komma ut ur sängen. Och så vill han att jag ska göra allt. Var så god att göra det med smärta som faaan och p.g.a smärtan flyger 1000 hormoner i kroppen. Så har du någon som fräser åt dig om du inte gjort den saken. varsågod. Se hur du skulle må av det.
  • Anonym (Linda)

    Jag menar inte att han har rätt att fräsa åt dig, förstås!
    Jag menar bara att även om man försöker förklara sådant som inte syns för någon, t. ex. smärta, psykisk ohälsa, npf, ångest, osv så är det svårt för personen att förstå fullt ut. Den kanske inte inser fullt ut hur jobbigt/svårt/ont det är, och kanske även glömmer av det ibland. Det är lättare att "förstå" och komma ihåg ett brutet och gipsat ben...
    Så det kan vara mer konstruktivt att tänka att han gör det av obetänksamhet än av elakhet, som det verkar som en del i tråden tror. Det är en jobbig tid för er båda, denna väntan på er lilla guldklimp! Jag hoppas att ni kan prata och att han kan få större förståelse för dig, så att det blir så bra som möjligt! 

  • Anonym (Ännu en idiot till man)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-10-16 19:06:17 följande:

    Ska ta upp med barnmorskan om mina besvär. Är höggravid. Och börjar må allt sämre och sämre. Hormoner upp och ner. Jag är hemma och maken tycker väll jag är värdelös när jag har ont. Jag känner mig så värdelös. Han fräser mer och mer. Ber jag om något litet. Fräser han bara på mig. Det dög inte ens när jag orkade städa hela lägenheten.

    Jag vill bara lämna honom.

    Gråter


    Jag kör copy/paste på sånna här trådar. 

    - Din man är en idiot. Sparka ut honom. 
    - Du är stark
    - Ta ingen skit
  • Anonym (Jobbigt)
    korngryn skrev 2019-10-18 14:22:40 följande:

    Jag tycker inte att man ska bortförklara detta med hormoner. Ts man är väl inte gravid, han har ingen anledning att fräsa åt ts. Han har ingen hormonpåverkan att skylla på.

    Ts, kan det vara så att han har ångrat sig beträffande barnet och att han gör så här för att han hoppas att du ska ta första steget till att separera?


    Jag hoppas inte han har ångrat sig angående barnet. Med tanke på att vi kämpade för att bli gravida. Så det är en efterlängtad bäbis.
  • Colourfulrainbow

    Låter som att din man är ett större problem än foglossningen. Har du inte någon du kan åka hem till? Bara koppla av lite och bli ompysslad. Kanske fundera på om din man är något att ha.

  • Anonym (Ännu en idiot till man)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-10-22 22:38:41 följande:

    Jag hoppas inte han har ångrat sig angående barnet. Med tanke på att vi kämpade för att bli gravida. Så det är en efterlängtad bäbis.


    Du verkar vara klyftig så du reder dig nog själv.

    Passa på att ta ut skilsmässa innan barnet kommer. Du kanske ångrar dig annars med tanke på att han har jobb och inte du.

    Han kan ju få stanna som försörjare i och för sig.

    Om han får stanna så se till att bli gravid snart igen så du kan gå hemma istället för att söka jobb.

    Trolltråd deluxe
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Ännu en idiot till man) skrev 2019-10-22 23:37:15 följande:

    Du verkar vara klyftig så du reder dig nog själv.

    Passa på att ta ut skilsmässa innan barnet kommer. Du kanske ångrar dig annars med tanke på att han har jobb och inte du.

    Han kan ju få stanna som försörjare i och för sig.

    Om han får stanna så se till att bli gravid snart igen så du kan gå hemma istället för att söka jobb.

    Trolltråd deluxe


    Jag skulle absolut inte kunna skaffa barn med en som jag inte längre är tillsammans med. Dessutom dom första månaderna va ju oxså ett helvete. Så nej tack. Dessutom i min kommun så är jag tvungen att söka jobb även om jag är höggravid.
  • Anonym (***)
    Anonym (Linda) skrev 2019-10-21 20:40:05 följande:

    Jag menar inte att han har rätt att fräsa åt dig, förstås!
    Jag menar bara att även om man försöker förklara sådant som inte syns för någon, t. ex. smärta, psykisk ohälsa, npf, ångest, osv så är det svårt för personen att förstå fullt ut. Den kanske inte inser fullt ut hur jobbigt/svårt/ont det är, och kanske även glömmer av det ibland. Det är lättare att "förstå" och komma ihåg ett brutet och gipsat ben...
    Så det kan vara mer konstruktivt att tänka att han gör det av obetänksamhet än av elakhet, som det verkar som en del i tråden tror. Det är en jobbig tid för er båda, denna väntan på er lilla guldklimp! Jag hoppas att ni kan prata och att han kan få större förståelse för dig, så att det blir så bra som möjligt! 


    Så han ser inte att TS är höggravid? Han glömmer att hon har ont, om TS inte säger det varje timme?

    Du tar mannen i försvar, du behandlar honom som ett barn som inte förstår. Självklart förstår en vuxen man, om han vill förstå.
Svar på tråden Så himmla ledsen