• Anonym (Nyfiken)

    Kvinnor som raggar

    Kvinnor som raggar upp män, hur brukar ni göra och hur brukar det gå?

  • Svar på tråden Kvinnor som raggar
  • Anonym (Slutat jaga)

    Kvinnor som jagar får i bästa fallet sex,det brukar sluta där.

  • Anonym (Kvinnor mot)

    Raggning ... kvinnor som inte vågar ta initiativ är mesiga.

    Step up, ska ni vara lika eller inte... gäller det tydligen bara på de områdena där ni känner för det...

  • Anonym (tusen)
    Anonym (Kvinnor mot) skrev 2021-02-28 21:36:00 följande:

    Raggning ... kvinnor som inte vågar ta initiativ är mesiga.

    Step up, ska ni vara lika eller inte... gäller det tydligen bara på de områdena där ni känner för det...


    Håller med.
  • Anonym (Blir sällan raggad på.)
    Anonym (Slutat jaga) skrev 2021-02-28 20:33:51 följande:

    Kvinnor som jagar får i bästa fallet sex,det brukar sluta där.


    Vad negativ du är. Att lyckas få sex är betydligt bättre än inget. Dessutom har man en chans att lära känna någon före/under/kanske efter man haft sex. Kanske vill han ha mer sex igen efteråt eller vid ett annat tillfälle? Då kan man bygga på det. Träffas och ha sex några gånger, kanske fatta tycke för varandra på det sättet och ge kärleken en chans att växa fram naturligt.
  • Anonym (Slutat jaga)
    Anonym (Blir sällan raggad på.) skrev 2021-02-28 22:23:01 följande:

    Vad negativ du är. Att lyckas få sex är betydligt bättre än inget. Dessutom har man en chans att lära känna någon före/under/kanske efter man haft sex. Kanske vill han ha mer sex igen efteråt eller vid ett annat tillfälle? Då kan man bygga på det. Träffas och ha sex några gånger, kanske fatta tycke för varandra på det sättet och ge kärleken en chans att växa fram naturligt.


    Härligt och enkelt det låter.
  • Anonym (Blir sällan raggad på.)
    Anonym (Slutat jaga) skrev 2021-02-28 22:29:50 följande:
    Härligt och enkelt det låter.
    Inte helt enkelt, men är bättre än att vara panelhöna. Jag gillar ju män och de kommer väldigt sällan till mig. Då får jag komma till dem.
  • Stefano82
    Anonym (Blir sällan raggad på.) skrev 2021-02-28 22:51:19 följande:

    Inte helt enkelt, men är bättre än att vara panelhöna. Jag gillar ju män och de kommer väldigt sällan till mig. Då får jag komma till dem.


    Du låter underbar!
  • Anonym (Naughty40)

    I perioder av singelskap har jag raggat på friskt. Tror aldrig jag har blivit ratad heller faktiskt vad jag minns... med glimten i ögat, ett leende och ögonkontakt, behövs inte mycket mer för att se om intresset är ömsesidigt. Om någon fångat mitt intresse, har jag sett till att ta chansen helt enkelt.

  • Anonym (Blir sällan raggad på.)
    Stefano82 skrev 2021-02-28 22:58:12 följande:
    Du låter underbar!
    Inte så värst underbar, men tack! Har haft en uppväxt där jag kände mig mycket utanför och inte sedd. Fick lära mig att vill jag synas och vill jag ha killars uppmärksamhet så får jag se till att få den och inte bara vänta på den. Jag får inte det serverat som många andra kanske får. 

    Våga saker, våga synas, våga ta för mig och våga visa vad jag vill. 
  • Emer66

    Jag tillhör den skaran som alltid vill ragga själv!

    Gillar inte när män tar initiativ.

    Hur jag gör beror på vad jag ska ha personen till.

    Om jag bara vill ha sex väljer jag folk på nätet och skriver till.

    Om det däremot är något seriöst på gång beror det på hur väl jag känner personen och vad vi har gör relation. Men att prata om gemensamma intressen är ju alltid en start.

  • Stefano82
    Anonym (Blir sällan raggad på.) skrev 2021-02-28 23:27:44 följande:

    Inte så värst underbar, men tack! Har haft en uppväxt där jag kände mig mycket utanför och inte sedd. Fick lära mig att vill jag synas och vill jag ha killars uppmärksamhet så får jag se till att få den och inte bara vänta på den. Jag får inte det serverat som många andra kanske får. 

    Våga saker, våga synas, våga ta för mig och våga visa vad jag vill. 


    Det är aldrig fel att göra det, det måste man ju göra våga saker allt så.
  • Moder1

    Raggar gör jag inte direkt .

    Men ser jag någon jag vill ha så säger/visar jag det.

    Oftast har det gått hem. Min nuvarande mötte jag i en affär, såg honom på håll vid paprikorna och kände direkt "där är han med stort H". Så jag råkade hamna bredvid och började småprata.

    Sen möttes vi igen när vi parkerade kundvagnar och då frågade jag på halvt skoj om han visste att mitt namn stod i hans panna.

    Han skrattade och svarade -" Ja jag tyckte det tatuerade in vid paprikorna" .

    Ja sedan dess har vi valt varandra varje dag.

    Som en bok :)

  • Anonym (Kul)
    Emer66 skrev 2021-03-01 01:25:53 följande:

    Jag tillhör den skaran som alltid vill ragga själv!


    Kan det vara svårt ibland
  • Jonnynilsson
    Anonym (Blir sällan raggad på.) skrev 2021-02-28 22:23:01 följande:
    Vad negativ du är. Att lyckas få sex är betydligt bättre än inget. Dessutom har man en chans att lära känna någon före/under/kanske efter man haft sex. Kanske vill han ha mer sex igen efteråt eller vid ett annat tillfälle? Då kan man bygga på det. Träffas och ha sex några gånger, kanske fatta tycke för varandra på det sättet och ge kärleken en chans att växa fram naturligt.
    Precis. Är det inte så det brukar gå till oavsett vem av parterna som tar första steget?
  • Anonym (Kul)

    Vill kvinnor så mycket som möjligt undvika att ragga

  • Anonym (very najs)
    Anonym (Linda) skrev 2019-10-22 08:56:05 följande:
    Jag raggade upp en man förra veckan och vi ska på dejt på fredag. Så enkelt var det.

    Han är en bekant som figurerat länge i mitt liv via mina vänner och exman men vi har aldrig umgåtts. Nu tog jag chansen på Facebook och flirtade och han svarade och så blev det...
    det är bra att kvinnor kan ragga på facebook sådär

    det kan inte män göra
Svar på tråden Kvinnor som raggar