• Fisklever

    Snälla hjälp nu!!!!

    *Lång text*

    Såhär är det.

    En gammal bekant och jag tog upp kontakten efter ungefär 11 år, denne var väldigt förälskad i mig som ung och var väldigt på, något jag inte riktigt var och tog avstånd.

    Han var ganska ostabil då pga en svår bakgrund, liksom jag.

    Han ringde mig ofta och grät för att jag inte gillade honom på det sättet.

    När jag sedan skaffade pojkvän så skrev han till mig bl.a. att han ville ta livet av sig, och sa att jag "dödade hans hopp" eller något sådant och att han skulle leta upp min pojkvän.

    Men efter många år tog vi kontakt igen.

    Vi skrev med varandra ungefär en månad och det kändes bra.

    Han skrev dock väldigt mycket och öppnade upp nästan sitt liv för mig. Hur dåligt han hade mått, och så. Ingen integritet alls, medan jag är tvärtom. Gillar inte att berätta för mycket för obekanta.

    När jag försökte säga att jag inte vill prata om vissa saker så tjatade han nästan för att jag skulle säga det ändå, och jag fick känslan av att han inte respekterar min integritet. När jag inte svarade på någon fråga utan sa att jag ville hålla det för mig själv, fick man ett "okej :(".

    Sedan ringde vi en gång och han frågade mig om jag ville åka till honom.

    Vi träffades och umgicks hela dagen. Det kändes dock inte alls som när vi skrev till varandra.

    Mot kvällen drack vi lite och sedan ledde det ena till det andra och vi hamnade i säng.

    Men jag kände starkt att jag vill inte ha något förhållande med honom p.g.a. personliga saker och att jag inte alltid kände mig "bekväm" med honom och litar inte riktigt på honom.

    Kändes också som vi växt ifrån varandra och jag ville inte utveckla något mer.

    Har haft en del psykisk ohälsa, precis som han, och jag går i terapi, men han gör inte det.

    Sen hörde vi av oss efter den gången.

    Han ville att vi skulle börja träffas mer och se var det leder. Att han hade det jättebra och älskade att vara nära mig.

    Jag kunde inte ljuga för honom.

    Jag sa att jag inte ville utveckla något mer än vänner och att det är det jag vill vara med honom.

    Han blev jättearg och ledsen och svor åt mig, sa att jag han inte trodde att jag var som alla andra.

    Att jag använde honom för att ligga.

    Så nu känner jag mig så elak.

    Men jag är ostabil känslomässigt och han kändes ostabil också.

    Så jag ville inte utveckla något.

  • Svar på tråden Snälla hjälp nu!!!!
  • Anonym (f)

    vad ska vi hjälpa dig med?
    Du vill inte vara ihop med honom och har talat om det för honom

  • LoveRain

    Förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med?

    Ni träffades och låg. Efter det ville han fortsätta ses men du ville inte det. Du var ärlig med det och han blev besviken. Låter helt normalt. Man klickar inte med alla, sånt är livet.

  • Fisklever
    Anonym (f) skrev 2019-10-23 23:25:33 följande:

    vad ska vi hjälpa dig med?

    Du vill inte vara ihop med honom och har talat om det för honom


    Jag skulle satt en fråga i slutet.

    Hur tycker ni att det låter?

    Låter det som att jag använt honom?
  • Fisklever
    LoveRain skrev 2019-10-23 23:28:07 följande:

    Förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med?

    Ni träffades och låg. Efter det ville han fortsätta ses men du ville inte det. Du var ärlig med det och han blev besviken. Låter helt normalt. Man klickar inte med alla, sånt är livet.


    Tack. Jag såg det så till en början också. Men han reagerade så starkt så jag började undra.

    Bestämde mig för att skriva här om råd.

    Hur ska man bemöta det?
  • Anonym (f)
    Fisklever skrev 2019-10-23 23:28:20 följande:
    Jag skulle satt en fråga i slutet.

    Hur tycker ni att det låter?

    Låter det som att jag använt honom?
    Det är ju bara du som vet vad du hade för intentioner
  • Fisklever
    Anonym (f) skrev 2019-10-23 23:31:27 följande:

    Det är ju bara du som vet vad du hade för intentioner


    Jag ville ge honom en chans. Men sedan ändrade jag mig när vi träffades och det blev bara sex.
  • Selmans

    Hur länge sedan är det ni sågs nu? I juni i år läste jag en tråd skriven av en kille som mycket väl skulle kunna vara din vän. Hände detta innan sommaren?

  • Anonym (ansvar)

    men ta inte på dig ansvaret att hjälpa honom genom ett avvisande. det får väl han hantera själv. 

    du verkar ha kört med öppna kort, gett det en chans och sen tackat nej. han reagerar instabilt nu som förr. varför tar du på dig det? det är inte ditt ansvar. 

    om han redan förut ringde och grät och hotade med att ta livet av sig för att du inte gjorde som han önskade så visar väl denna händelse att han inte kommit så långt.

    blockera honom och gå vidare.

    och var glad att du slipper honom, tänk vad hemskt att vara fast i ett förhållande med nån somförsöker ge en skuldkänslor för allt.

  • Fisklever
    Anonym (ansvar) skrev 2019-10-24 07:55:47 följande:

    men ta inte på dig ansvaret att hjälpa honom genom ett avvisande. det får väl han hantera själv. 

    du verkar ha kört med öppna kort, gett det en chans och sen tackat nej. han reagerar instabilt nu som förr. varför tar du på dig det? det är inte ditt ansvar. 

    om han redan förut ringde och grät och hotade med att ta livet av sig för att du inte gjorde som han önskade så visar väl denna händelse att han inte kommit så långt.

    blockera honom och gå vidare.

    och var glad att du slipper honom, tänk vad hemskt att vara fast i ett förhållande med nån somförsöker ge en skuldkänslor för allt.


    Tack!

    Ja, han kör ofta med "martyrmetoden" och får en att känna sig som skit.
  • Anonym (ansvar)
    Fisklever skrev 2019-10-24 09:33:12 följande:
    Tack!

    Ja, han kör ofta med "martyrmetoden" och får en att känna sig som skit.
    bra, men nu har du sett igenom den och du behöver inte känna mer skuldkänslor. nu går du vidare!
Svar på tråden Snälla hjälp nu!!!!