• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Elsen
    Solros2 skrev 2019-11-20 16:20:11 följande:

Tack för ditt svar hoppas det är då växtvärk! Jag plussade i fredags på BM+8

Jag är på 4+6, plussade för exakt en vecka sedan på bim-2 :) Vi får hålla tummarna båda två!
  • barntokiggg
    SugarSugar skrev 2019-11-20 15:43:41 följande:

Har huggit till åt mig oxå, speciellt för nån vecka sen. Men det var ingen fara tydligen. Är i vecka 7 nu och har inte känt nåt den senaste tiden.

Ah fy, idag har det huggt väldigt mycket just så jag försöker typ nollställa mig nu ifall det slutar i missfall :/
  • BeckaBecka
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)
  • barntokiggg
    Elsen skrev 2019-11-20 15:55:18 följande:

Kan man boka in ett tidigt ultraljud hos sin vanliga bm eller måste det finnas särskilda skäl för det?

Tror det är olika från län till län, ring din barnmorska eller kolla hemsidan kanska, men du kan även googla på tisigt ultraljud *din/ditt stad/län* så finns det alltid något :)
  • BeckaBecka
    Solros2 skrev 2019-11-20 16:03:37 följande:

Är i v 5+1 jag har ont i magen ! Nån som har eller haft ? Blir orolig :(

Jag har haft mycket molvärk sen jag blev gravid, är i v. 9(8+3). Men man oroar ju sig hela tiden ändå fast man vet att det är normalt!!
  • qwe1990
    barntokiggg skrev 2019-11-20 17:23:46 följande:

Ah fy, idag har det huggt väldigt mycket just så jag försöker typ nollställa mig nu ifall det slutar i missfall :/

Men inte nollställa än väl? Den sorgen den dagen. Framtill dess kan du väl få vara glad, tänker jag! Men förstår att det är jobbigt <3
  • Elsen
    BeckaBecka skrev 2019-11-20 17:25:36 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon men får betala 800:-. Men det är det värt :)

Hos din vanliga bm? :)
  • Elsen
    barntokiggg skrev 2019-11-20 17:25:47 följande:

Tror det är olika från län till län, ring din barnmorska eller kolla hemsidan kanska, men du kan även googla på tisigt ultraljud *din/ditt stad/län* så finns det alltid något :)

Tack för svar, får ringa och fråga :)
  • barntokiggg
    qwe1990 skrev 2019-11-20 17:50:07 följande:

Men inte nollställa än väl? Den sorgen den dagen. Framtill dess kan du väl få vara glad, tänker jag! Men förstår att det är jobbigt <3

Nej jag vet, men en liten copingmechanism kan man väl säga för att jag är så rädd för det och att bli ledsen när allt inte går smooth liksom. Fick precis en smärra i magen som ilade liksom, kändes som en stark mensvärk. Var så jobbigt så jag hade svårr att sitta still liksom. Googlat på att så kan man ha det, växtvärk osv och hoppas ju på det. Kan man ha växtvärk i 3+5? Inget blod än iaf så då lever en gnista hopp iaf.
Svar på tråden BF JULI 2020