• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • qwe1990
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!

Å jisses vad jag skulle vilja göra ett tidigt ul med! Men tror inte det görs i mitt län :(
  • qwe1990
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:42 följande:

En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..

Supertydligt två ju! Grattis! (Mitt var inte ens nära så starkt, men digitala visade ändå gravid)
  • staar
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:42 följande:

Det helt klart 2 , stort grattis :)
  • feliciamaria24

@corros @lizziep : tack så mycket!! Underbara lilla pricken

@qwe1990 : det var otroligt skönt att göra de, blev bekräftat på en annan nivå liksom! Du kan nog göra det om du betalar själv <3 jag bor utomlands och här fungerar de annorlunda

• feliciamaria24

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

• LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Jag har också molande verk i tjejmagen som kommer och går, främst på kvällarna. Sen är jag extremt gasig i magen och lite förstoppad. Börjar alltmer känna mig känsligare och tårarna är mer och mer nära när det till och med gäller mindre känsliga saker. Än så länge inget illamående iallafall :)
  • FruKnäpposaurus
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Jättemycket växtvärk, som svår mensvärk där det strilar ner i benen flera gånger per dag, går över efter ca 20 minuter. Hård i magen och ömma bröst. Morgonillamående fast inga kräkningar längre. Trött på eftermiddagen och kvällen, framför allt nu när jag vaknar av att jag har ont och måste använda värmedynan 20 minuter minst en gång per natt. Törstig och reagerar på vissa lukter, t.ex kanel med illamående och avsmak.
  • Solros2
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:24 följande:

Grattis!! Jag ser ser tydligt 2 streck utan tvekan det är positiv!!
  • BeckaBecka
    FruKnäpposaurus skrev 2019-11-22 09:31:20 följande:

Vår barnmorska pratade mycket om att det kan komma känslor från det förflutna, att man grubblar på barndomen och hur ens föräldrar varit och hur det påverkar en själv när man ska bli mamma och pappa. Det är viktigt att prata om det, allt är inte guld och grönska och det är helt okej.

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.
Svar på tråden BF JULI 2020