• Anonym (Mamma)

Är detta ok?

Tänkte åka och bada med min 1 åring. Jag känner mig väldigt obekväm att visa mig i både bikini och baddräkt i simhallen så jag tänkte ha kläderna på. Jag ska inte själv bada men vika upp byxorna och gå brevid mitt barn i bebisbassängen. Får man göra så eller måste jag ta på mig badkläder?

• Svar på tråden Är detta ok?
  • Anonym (Nej)

Du måste ha badkläder på dig. Du får inte gå runt i badhuset med dina kläder nej.

• Anonym (2 barns mor)

Nej, då är det bättre ni badar badkar hemma.

• Anonym (Annika)

Jag tror inte att det är ok, men däremot om du byter om till träningskläder i syntetmaterial, t. ex. linne/t-shirt och 3/4-tights. Men kolla med simhallen!

• Anonym (Badshorts)

Köp ett par badshorts att ha på dig, finns ju även för surfartjejer t.ex. Dom kan vara petiga ifall att du måste gå in snabbt om dottern ramlar eller så

• LoveRain

Med största sannolikhet kommer du inte att få gå i poolen påklädd. Ring aktuell simhall och fråga?

Vore det inte bättre att du utmanar dig att våga ha baddräkt på dig? I simhallen syns ju massor olika kroppar, helt normalt. Tråkigt att du och din son ska missa en härlig dag för att du har komplex.

• Prickigt block

Du får skaffa en burkini.

• Anonym (Mamma)
    LoveRain skrev 2019-10-26 09:58:55 följande:

Med största sannolikhet kommer du inte att få gå i poolen påklädd. Ring aktuell simhall och fråga?

Vore det inte bättre att du utmanar dig att våga ha baddräkt på dig? I simhallen syns ju massor olika kroppar, helt normalt. Tråkigt att du och din son ska missa en härlig dag för att du har komplex.

Jag har inte komplex, känner mig naken av att gå i bikini/baddräkt.
  • Anonym (Mamma)
    Prickigt block skrev 2019-10-26 10:00:23 följande:

Du får skaffa en burkini.

Får man ha det i simhallen?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-10-26 09:52:06 följande:

Tänkte åka och bada med min 1 åring. Jag känner mig väldigt obekväm att visa mig i både bikini och baddräkt i simhallen så jag tänkte ha kläderna på. Jag ska inte själv bada men vika upp byxorna och gå brevid mitt barn i bebisbassängen. Får man göra så eller måste jag ta på mig badkläder?

Jag förstår inte varför du vill ta med dig en bebis till simhallen om du inte tänker bada med den? Bebisar tycker generellt inte att det är jättekul med badhus. Min erfarenhet är snarare att de är känsliga för alla stimuli. Jag tror att barnet faktiskt har lika kul i badbaljan hemma.
  • Anonym (Badkläder)

Jag googlade Täckande Badkläder Dam och fick upp flera sidor med massor med olika modeller. Badkläder som ser ut som shorts och linne, tights, korta klänningar som man kan kombinera med långa shorts osv. Massor med val än vanlig baddräkt och bikini.

Svar på tråden Är detta ok?