• Anonym (Gio)

Sambo förjävlig under mens!

Nån mer härinne som lever ihop med en kvinna med seriösa PMS problem??

Jag kan ta lite humörsvängningar, skrik och grin, inga problem . men när de går från att vara en oerhört fin, snäll, rolig och resonlig person till psykot i the shining under loppet av ett dygn, ja då är det lite tungt...

Hur är era kvinnor under mens?

Min går det inte att resonera med alls! ALLT är feloch så klart också mitt fel. T.EX Är det slut på limpa i affären då är det mitt fel som inte åkte tidigare FRÅN JOBBET!

Äskar henne överalltannat men denna helvetesvecka alltså...

• Svar på tråden Sambo förjävlig under mens!
  • Anonym (K)
    Anonym (Pms:an) skrev 2019-10-30 19:04:15 följande:

Tänk själv när du är riktigt jävla kåt. Kan du bara ignorera det då, eller är det så påtagligt att det inte går att glömma? Bara för att dra nån jämförelse.

Om man intexkan hantera sin kåthet bör man göra nåt åt saken. Inte okej att bete sig som ett svin, tvinga någon till sex, onanera fast man är bland andra människor eller våldta någon för att man har sexlust. Att tjata!sig till sex är ju också en slags våldtäkt. Så kan man inte hantera sin kåthet är det inte bra.
  • Anonym (Gio)

Tack!

Ja det kan ju vara så att det är något "riktigt fel"...jag får försöka lägga fram det lite snyggt, medan vi fortfarande har en av de lugna veckorna...skulle jag yttra mig under hellweek så serverar hon väl mitt huvud på ett silverfat!

Eftersom hon inte blir ledsen så kan jag inte trösta henne, ignorera henne har jag försökt till en viss mån men DET krävs det skicklighet för vill jag lova! Lite som att stå i en skyttegrav och försöka ignorera handgranaterna...

Får väl ta och kolla upp det ordentligt.

Tack!

• Anonym (Lglfkf)
    Anonym (Pms:an) skrev 2019-10-30 19:04:15 följande:

Fundera då på hur det är för henne...

Tyvärr kan vi inte rå för de där hormonerna.

Tänk själv när du är riktigt jävla kåt. Kan du bara ignorera det då, eller är det så påtagligt att det inte går att glömma? Bara för att dra nån jämförelse.

Hahaha vad är det för jäkla jämförelse? Ocj ja tjejer har pms men man har minsann ett ansvar att bete sig ändå. Har själv hemsk pms. Men jag vill inte vara sån o gör mitt bästa för o ändra på mig. Hon kan ju försöka tex hitta nån medicn mot det eller något. Försöka få det bättre. Om hon inte gjort det. För så ska det inte vara.
  • Anonym (Lglfkf)

Man måste ju ta ansvar över sitt egna beteende.

• Anonym (Man48)

Min fru blir oftast tokigt -arg lätt eller är mycket grinig på allt och alla i familjen ett par dagar innan mensen. Totalt meningslöst att säga något för då det är lika med krig.

Minsta små sak kan bli som en orkan.

När mensen startar är det som proppen ur

en ny lugn människa som kan låta kastrullen stå odiskad utan att skrika i 10 minuter över det.

Jag har aldrig fattat det här med mens hur det funkar mer än att det kan vara väldigt jobbig för alla i familjen dagarna innan och det har vi anpassat oss efter i många år.

Nu är klimakteriet på intågande ...hoppas det blir bättre.

• Anonym (Gio)

Här är några av de roliga "misstagen" jag gjort under sambons perioder. Skulle vara roligt att höra om någon toppar detta...:)

1. Hon bonkar in bilen i brevlådan på väg in på uppfarten. Misstaget: hur FAN jag kunde vara så INIHELVETE dum att jag föreslog ett husköp när jag såg att brevlådan måste vara vid uppfarten istället för kanske längre ner på vägen. (Brevlådan har stått där i 7 år utan några missöden)

2. Vädret visade regn dagen innan hon och väninnorna skulle ha utomhustillställning. Misstaget: det borde jag ha förstått innan, att vädret aldrig stämmer, och förvarnat henne.

3. Hon hade köpt fel tamponger. Misstaget: jag ringde inte henne ftån jobbet och påminde henne om att köpa rätt tampongstorlek.

4. Huset var plötsligt målat i " fel gråton". (Det har också sett likadant ut i 7 år och det var hon som valde färgen) Misstaget: jag var dum i huvet som ens frågade. ..

Detta är misstagen jag kan göra under en BRA dag och kanske flina åt (i smyg förstås).

Sen är mensen slut och jag får tillbaka min lilla duva igen;)

• Anonym (Preventivmedel)

Har hon preventivmedel?

• Anonym (Gio)
    Anonym (Preventivmedel) skrev 2019-10-31 11:09:35 följande:

Har hon preventivmedel?

Hon har pstav
  • Anonym (Preventivmedel)
    Anonym (Gio) skrev 2019-10-31 11:16:17 följande:

Hon har pstav

Jag är inte helt hundra nu men jag har hört att det ska hjälpa att ha p-piller som tar bort ägglossningen. Men kan även bli sämre för det är hormoner i p-piller med. Även p-stav. Hade hon samma problem innan p-staven?
Svar på tråden Sambo förjävlig under mens!