Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Flygande Jacob och ris
Den har jag tänkt på länge nu, men blir aldrig av.
Måste få ur den tummen snart.
Själv är man lite villrådig vad det blir idag, blir väl att man öppnar kylet och frysen och bara hittar på något.
Var ett tag sedan jag åt majs tortillas(Gjort på masa.), så kanske någon enkel taco rätt med detta.
Jaja, blir det något trevligt, så får jag ge rapport senare.
Lunchen blev en variant på japanska pannkakor, efter att ha fått dem som förslag i mitt flöde.
Blev oxfile, räfflad BBQ pommes och Lohmanders bea som pimpas upp med lökpulver, vinäger, inlagd dragon och vit och svartpeppar.
Lasagne
Chili con carne med ris och sallad
Igår så grillade det ytterfile o paprika halvor med fyllning..pommes& grönsaker bea tzatziki.. o drickat för mej blev en ipa..
Idag så grillas det igen..denna gången kycklingspett, hasselbackspotatis grönsaker.. likadana såser som igår..men en lageröl istället då 😅
Ska bli intressant då grabben har gjort en egen marinad, misstänker att den är av den starkare modellen 😅
Det här med o grilla är en av mina stora laster här i livet..de kanske märks 😅😅
/D
Den har jag tänkt på länge nu, men blir aldrig av.
Måste få ur den tummen snart.
Själv är man lite villrådig vad det blir idag, blir väl att man öppnar kylet och frysen och bara hittar på något.
Var ett tag sedan jag åt majs tortillas(Gjort på masa.), så kanske någon enkel taco rätt med detta.
Jaja, blir det något trevligt, så får jag ge rapport senare.
Bakad potatis med skagenröra
Så mycket god mat
Korv med bröd blev det idag