• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Nandez
    Anonym (Yummie) skrev 2024-05-23 21:15:16 följande:

Blev frysen igen, kycklinggryta med ris.
    Ris är fan ingen höjdare att stoppa i micron ........

Det håller jag med om
  • klyban
    Nandez skrev 2024-05-24 21:40:22 följande:

Toast

Det körde jag för nån vecka sedan, och det var mycket gott.
    Idag blev det köttfärssås och spagetti, tveklöst mycket gott det med.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Enkelt)

Åt min middag på ett stort nöjesfält idag. Det blev nygräddad våffla med rabarberkompott, vit chokladsås, mjukglass och lite kaksmulor.

Kanske mer av en efterrätt, även om jag blev tillräckligt mätt och nöjd efteråt.

Rabarberkompotten var varm och lite syrlig. Så himla gott och läskande ihop med den kalla glassen och den söta vita såsen. Kompletterade så bra Tungan ute

• Anonym (Enkelt)

Ugnsbakad mandelpotatis med smält cheddarost från Väddö. Och en köpt bit kycklingbröstfilé med champinjonsås som jag spetsat med lite sherry.

Gjorde en lite rolig fika också, en saftig sockerkaka med smaksättning av karamell. 
    Som topping på dessa delade kakbitar så gjorde vispade jag ihop en smörkräm som jag sedan delade upp på sex små krämer med sex olika smaker och färger.

Syftet med detta var att kakan skulle representera regnbågsflaggan lite. Jag gillade kakbiten med lila smörkräm bäst. Den hade jag smaksatt med viol Tungan uteTungan uteTungan ute

• Anonym (Enkelt)

Pannkakor på äggvita och grädde som smaksatts med vanilj, rivet apelsin och citronskal. 

Till dessa ska jag ha lite jordgubbssylt som jag också valt att smaksätta - med pureade färska smultron och schersminblommor. 

Är lite smått orolig för scersminen bara. Det råder delade meningar kring blommans ev. giftighet och de enda recept jag hittills funnit med schersmin är i saft där bladen kokas. Är de mer giftiga att använda råa tro? 

Enligt Giftcentralen.se så ska de inte vara farliga att förtära i mindre mängder. 

• Anonym (Ö)

En familjepizza
    Två stora öl
    Jordnötter
    Pistageglas

Svar på tråden Vad blir det för mat?