Inlägg från: Anonym (k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (k)

    Min sambo är inte glad över graviteten

    Nej, har ni sagt att ni inte ska skaffa barn, så förstår jag honom.

    Däremot förstår jag inte varför man inte pratar om preventivmedel, varför kör man utan om man inte ska ha fler barn?

    Jag som kvinna hade aldrig legat med en man, som inte vill ha barn, utan att insistera på skydd.

  • Anonym (k)
    Anonym (Ledsen!) skrev 2019-11-06 15:25:18 följande:
    Jag har sagt att jag skulle inte ha något emot ett syskon till vårat barn! Påpekat det flera gånger att vi kommer hamna i familjen annorlunda om vi fortsätter så här!

    Men det glöms bort tydligen.

    Men om vi vänder på det hela, jag vill absolut inte ha barn då skulle jag ha skaffat medel fast att jag inte mår bra för väntan på en sterilisering!

    Men han vågar inte sterilisera sig, och jag hoppas inte han bara antog att jag skulle göra abort
    Men ni måste ju prata om detta ordentligt, båda två måste ju vara med på noterna om det ska skaffas fler barn. Och vill inte den ena så måste den andra respektera detta, och inte medvetet göra något som kan leda till barn.

    Han kunde använt skydd, och om han vägrar, så vägrar du sex. Känns som att du är OK med att skaffa fler barn fast han inte är det. Hur tänker man då?
  • Anonym (k)
    Anonym (Ledsen!) skrev 2019-11-06 15:41:01 följande:
    Jag har försökt att prata ut med honom, men han är så sur att de går inte att nå fram till honom!

    Nä det känns inte bra att skaffa ett till barn, men som jag skrev förut då ska jag göra abort för att han har ?tänkt med kuken? ?jag har tänkt med livmodern? men jag beter mig inte som 20 år och bara tar abort som ett preventivmedel.

    Hade jag ABSOLUT inte viljat haft ett till då hade jag dragit fram kondomen, men jag har varit helt ärlig med honom
    Ja, eftersom ingen av er tagit ansvar för detta, så blir det som det blir. Självklart ska du inte göra abort mot din vilja, men varför ligga med någon som inte skyddar sig, när ni inte skulle ha fler barn? Du behöver ju inte ställa upp.
  • Anonym (k)
    smulpaj01 skrev 2019-11-06 15:44:42 följande:
    Ts har hoppats på att bli gravid och tror säkert att han kommer ändra sig eftersom han gjorde det med förra barnet. Tråkig situation för alla inblandade.

    Du kanske måste räkna med att bli ensamstående 4 barnsmamma nu tyvärr ts.
    Ja, denna meningen ger dig nog rätt.

    Hade jag ABSOLUT inte viljat haft ett till då hade jag dragit fram kondomen, men jag har varit helt ärlig med honom


  • Anonym (k)
    Anonym (Louise) skrev 2019-11-06 17:18:57 följande:
    Fint litet inlägg där du försöker lägga allt ansvar på kvinnan.

    Det är många som tänker så kring skydd, att det är kvinnans ansvar i alla lägen.

    Har hört flertalet män skratta och säga: kondom är inte skönt. Det är som att äta kola med pappret kvar på. Om hon skulle bli gravid, ja då får väl hon ta hand om problemet. (Läs: göra abort).

    Nu är det ju TS man som är mest emot ett till barn, ändå väljer han att spruta i henne gång på gång. Sen bli sur när hon blir gravid....
    Att skaffa barn är inte som att köpa en TV. Vissa tar väldigt lättvindigt på det, TS verkar vara en av dom.

    Om man vet om att ens partner inte vill ha barn, och inte vill använda skydd, då behöver man inte ligga med vederbörande. TS har själv valt, precis som mannen, att ha oskyddat sex. Då får hon leva med att mannen blir sur och/eller drar. Hon visste ju om förutsättningarna från början.

    Båda två har ett ansvar. Naturligtvis är mannen ett svin som inte tar ansvar. Men TS visste detta innan, att han inte ville ha fler.
  • Anonym (k)
    Anonym (Louise) skrev 2019-11-06 17:26:43 följande:

    Sen måste jag säga, vad är det för karl du har TS? Är han verkligen något att ha? Jag tänker bla på det du skrev om att han slängde ut dig och dina barn vid din förra graviditet, men ändrade sig när du fick en lägenhet.

    Där visade han sitt rätta jag. Hur han hanterar oväntade eller pressade situationer. Han verkar inte vara något att hålla i när det blåser ute, om man säger så.


    Ja, han verkar vara bra nog att skaffa barn med i alla fall, eftersom TS frivilligt har oskyddat sex med honom.
  • Anonym (k)
    Anonym (Jisses) skrev 2019-11-06 22:52:52 följande:
    Men hur f*n tänker du? HAN vill inte ha barn, HON är ok med det. Han är en vuxen man som vet hur barn blir till och medveten om att ts inte är skyddad. Ändå kommer han i henne? Fast hon säger att hon kommer behålla om hon blir gravid. Hon har ju redan lagt all fakta på bordet - givetvis bär han ansvar för att skydda sig! Han kan inte komma och gnälla i efterhand, han visste premisserna från början. Hur kan detta bli ts fel? Hon vill ju ha barn och om han kommer i henne får hon väl anta att han är ok med det. Var för ska hon backa upp för att han beter sig som ett barn?
    Och han har lagt alla fakta på bordet, han vill inte ha barn. Och det är TS som gnäller i tråden, att han är inte är glad. TS visste mycket väl vad hon gjorde, hon har skaffat ett barn med en man som inte vill, och nu är hon ledsen för att han inte vill ha barnet.

    Klart han är en skitstövel. Men TS vet att han är en skitstövel, TS vet att han slängde ut henne förra gången hon var gravid. TS vet detta. Ändå vill TS ha fler barn med honom. Och nu är hon ledsen.

    Som man bäddar får man ligga...
  • Anonym (k)
    Anonym (kllk) skrev 2019-11-07 00:38:37 följande:
    Hur är man funtad om man som mamma väljer att riskera bli med barn med någon som inte vill? Bara för att han inte fattar att skydda sig så behöver ju inte hon visa lika dåligt omdöme. Hon kan ju tänka att att blir det barn nu så kommer det inte bli en lycklig familj, bättre då att neka sex utan skydd. 

    Nu har vi ännu ett (av pappan) oönskat barn bara för att, inte bara pappan, utan även mamman misslyckas agera ansvarig förälder. 
    Första föräldern tänker fel, då hoppas man att den andra föräldern tänker rätt... nej hon tänker lika fel och vips så har vi en trasig familj under separation. 
    Lägg till lite spring hos familjerätten och lite hat mellan föräldrarna så är misslyckandet komplett. 

    Finns fler exempel här på FL.  
  • Anonym (k)
    Anonym (Ledsen!) skrev 2019-11-07 08:43:13 följande:
    Problemet med honom är att när det är hans fel så sticker han! Skulle jag få cancer tex så skulle han stanna. Skulle vi vara med i en olycka och jag skulle bli en grönsak och det är hans fel till olyckan då skulle han dra! Himla dåligt exempel men nu kanske du förstår hur han är
    Och honom vill du ha barn med...

    Varför beklagar du dig, du skriver själv att du har all fakta, ändå fortsätter du leva med en man som inte respekterar dig.
  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-07 09:56:21 följande:
    Men om han inte vill ha barn,tycker du inte att han då borde ha tagit sitt ansvar och antingen använt kondom eller steriliserat sig,när han nu visste förutsättningarna?
    Han gjorde sitt val. Då ska han inte gå och tjura när graviditeten nu är ett faktum.
    Sen kan man tycka vad man vill om att TS blir gravid med honom en gång till efter hur han betedde sig förra gången.
    Men vad skulle hon ha gjort? Hon kan inte använda skydd och har varit tydlig med sin kille om vad som gäller.
    Borde inte han ha tagit sitt ansvar då?
    Klart han skulle. Men när han inte gör det, ska då TS vara lika nonchalant, tycker du?

    TS skulle inte ha sex med honom om han vägrar skydd. Men nu ville ju TS ha ett barn till (man kan ju undra varför med tanke på hans beteende), och då tycker jag det är konstigt att TS beklagar sig. 
  • Anonym (k)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-07 09:47:29 följande:
    Tror att många tror att det är en typ av preventivmedel att mannen säger "Jag vill inte ha barn!". Även om han sen sprutar sperma till höger och vänster är det visst kvinnans ansvar att se till att det inte blir någon graviditet, för han sa ju klart och tydligt att han inte ville ha barn. Sen när det såklart blir en bebis är det ju därför även kvinnans fel, trots att mannen gjorde noll och ingenting för att förhindra att det skulle bli ett barn.

    Känns som att såna personer inte tror att vuxna män är förmögna att ta eget ansvar för sina liv eller kunna stå för sina egna beslut, och det känns ju rätt trist.
    Bara för att mannen gör fel och inte tar ansvar, är det då fritt fram för kvinnan att också skippa ansvaret?

    Nu brydde sig inte TS om att mannen inte skyddade sig. men då får hon ju också ta konsekvenserna av det. Men tydligen är mannen så bra på annat, att det uppväger det hela.
  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-07 11:39:34 följande:
    TS kände sig kanske inte helt färdig med barnverkstan.
    Och som jag skrev så kan man tycka vad man vill om TS agerande.
    Men hon var i alla fall tydlig med förutsättningarna. Så hon gav ju sin sambo en chans att själv ta sitt ansvar och använda skydd eller sterilisera sig.
    Att bara säga att "jag vill inte ha barn" är inte ett preventivmedel,vilket en del tycks tro.
    Man har ansvar för sin egen kropp. Vilket även gäller män och deras spermier.
    Män ansvarar för var deras spermier ska hamna. Det kan de inte lägga på någon annan.
    Fast då är det väl bättre att skaffa barn med någon som vill ha barn, tycker du inte det?

    Ja, TS var lika tydlig som han var tydlig över förutsättningarna.

    Att ligga med någon som säger "jag vill inte ha barn" är också ett ställningstagande. Att sedan komma och beklaga sig känns ju konstigt. TS hade all fakta innan.

    Jag förstår inte vad TS vill ha ut av tråden, hon har själv försatt sig i denna situation.
  • Anonym (k)
    Anonym (Iko) skrev 2019-11-07 14:35:46 följande:
    Hmmm om min man skulle säga att han inte vill ha barn med mig, sedan ta initiativ till sex, spruta in sperma i mig, undvika all form av enkla preventiva medel för att förhindra att sperma når mina ägg.... då hade jag bannemig tolkat det som att han vill ha barn eftersom han så aktivt försökt.

    Eller ska TS utgår ifrån att hennes karl mentalt är på samma nivå som en förvirrat barn som behöver tas om hand? Trodde vi pratade om en vuxen man här som förmodligen fått någon form av undervisning i blommor och bin. Nä du. KvinnN ansvarar för sin ägg så ansvarar mannen för sina spermier och vad jag förstått så är TS inte emot fler barn medan hennes man är det, så rimligtvis borde han ha tagit ett ansvar här.
    Ja, du hade kanske tolkat det så, men jag hade inte tolkat det så, inte med tanke på vad som hände förra gången TS gjorde samma sak. Han påminner ju faktiskt om ett litet barn om man läser hur TS beskriver honom. Så i detta fallet stämmer det nog, att han inte kan räknas som en ansvarfull vuxen.

    Men det är TS val, nu vill hon ju ha barn med honom, och det får hon. Så allt är väl frid och fröjd, förutom att det oansvariga pappan inte är glad. Vem hade sett det komma...


  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-07 17:40:46 följande:
    Självklart. men olyckor kan ske,oavsett om man skyddar sig eller inte.
    TS sambo har också själv försatt sig i situationen. 
    Så han ska väl inte heller komma och beklaga sig,i så fall.
    Det är hans spermier och han som ansvarar för var de hamnar.
    I synnerhet om han inte vill ha barn.
    Det är bådas ansvar att de hamnat där de är. Ingen av dom ska gnälla, tycker jag.
  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-07 17:40:46 följande:
    Självklart. men olyckor kan ske,oavsett om man skyddar sig eller inte.
    TS sambo har också själv försatt sig i situationen. 
    Så han ska väl inte heller komma och beklaga sig,i så fall.
    Det är hans spermier och han som ansvarar för var de hamnar.
    I synnerhet om han inte vill ha barn.
    Nja, det är ju TS slida, så det är ju inte så enkelt att det bara är hans beslut.
  • Anonym (k)
    Anonym (pommes) skrev 2019-11-07 18:52:26 följande:
    Han har väl för fan ingen rättighet att bli sur, han VET väl hur barn blir till?!
    Klart han får vara hur sur han vill, precis som att TS får vara ledsen.

    Men jag känner ingen sympati för någon av dom, de visste båda två vad de gjorde och nu får de ta konsekvenserna.
  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-08 08:35:10 följande:
    Absolut. Men hon var i alla fall tydlig med vad som gällde så hon gav honom ett val.
    Han gjorde uppenbarligen fel val.
    Ett val som han nu får ta konsekvenserna av.
    Samma sak med TS, hon gjorde också ett val, och hon hade också all fakta.

    Ibland hjälper det inte, det kommer alltid att finnas människor som inte ser sitt eget bästa. Här finns det en som vill ligga men inte ta konsekvenserna och en som inte är så noga med vem hon skaffar barn med, det viktigaste är att det blir ett barn. Ingen bra kombo. Ingen verkar glädjas åt barnet. Samt 6 barn som kan bli drabbade om de vuxna inte håller sams.
  • Anonym (k)
    molly50 skrev 2019-11-08 10:33:30 följande:
    Ja,jag håller med.
    Men TS var uppenbarligen inte färdig med barnverkstan.
    Så om han då absolut inte ville ha fler barn.varför använde han då inte kondom eller steriliserade sig när han visste att TS inte kan använda skydd?
    Han får ju bita i det sura nu.
    En abort ska ju inte användas som preventivmedel heller.
    Håller med. Men då ska man inte heller TS sitta och skriva inlägg om att hon är ledsen och gnälla på sin sambo. TS gjorde ett aktivt val, nu får hon leva med det.

    Hans gnäll är det lilla i denna soppa, tycker jag. Det spelar ju ingen roll hur många gånger man skriver att han får skylla sig själv, att han inte tar ansvar osv. vad hjälper det? De har gjort ett barn tillsammans, ingen blev tvingad till samlag, båda visste förutsättningarna.
  • Anonym (k)
    Anonym (-) skrev 2019-11-08 10:41:31 följande:

    Vad många elaka svar. Även om man har en massa åsikter och tycker till högt och lågt om moral för att man själv är perfekt och inte hanterat något på fel sätt någon gång så behöver man inte skriva allt... kan det inte vara så att TS fortfarande är ledsen för reaktionen och sambons beteende? Oavsett allt moraliskt dravel om att hon kunde vägrat sex (som om ingen nånsin haft sexlust utan bara gör kalkylerar beslut i alla situationer...) Funderar även om det kan vara så att sambon inte är "sur" utan mer i chock och behöver sortera sina tankar...


    Ja, va sjutton, ett till oönskat barn, vad gör det?

    Det blir säkert bra, 6 ungar och föräldrarna kan inte ligga med varandra för den ene kan inte använda skydd och den andre inte vill, det bådar gott för framtiden...
  • Anonym (k)
    Miss Skywalker skrev 2019-11-08 13:04:21 följande:

    Inte konstigt att mannen tycker att ha fräckheten att bli gravid är kvinnans ansvar när halva flmobben instämmer.. Män förväntas tydligen att tänka med k*ken men ts ska knipa ihop för att han inte ska bli pappa ?ofrivilligt?.. Kvinnor är sina egna värsta fiender..


    Vill man ha et barn med ett stolpskott som inte fattar bättre än TS sambo, så varse god, sära på benen hur mycket du vill.

    Men starta då inte en tråd där du vill ha sympatier. Även kvinnor gör val.
Svar på tråden Min sambo är inte glad över graviteten