• Anonym (Ts)

Han får inte upp den...

Jag har träffat en kille i ca två månader och vi börjar väl närma oss ett mer seriöst förhållande. Vi hade inte sex förrän för typ två veckor sedan och nu kommer vi till problemet. Han får liksom inte upp den! Jag har aldrig upplevt det här med någon förrut, förutom någon enstaka gång efter alkohol typ. De två första försöken gick inte alls, medan vi till slut lyckades tredje gången vi provade, men även då var han liksom inte speciellt hård och det var inte så lätt att få det att funka.

Han säger att det nästan alltid händer i början på relationer, och det blir nog en ond cirkel då han oroar sig att det ska hända och spänner sig, och då är det ju nästan garanterat... Jag säger förstås att det är okej och att det kommer att lösa sig men det känns samtidigt jättejobbigt, jag känner mig otillräcklig och att jag gör något fel :(

Vad kan man göra? Jag är 30 och han 33 men tror att han haft de här problemen länge.

• Svar på tråden Han får inte upp den...
  • Kermit1561

+1 på JKPGerik ovan fokusera på din njutning i stället så han inte funderar så mycket på sitt stånd och att han behöver prestera så löser det sig automatiskt, nästan..

• Anonym (Ts)
    Anonym (ganska vanligt) skrev 2019-11-11 02:53:59 följande:

Blir han inte hård när du smeker, suger honom heller, eller är det bara vid samlag?

Jag dejtade en man ett tag i samma ålder som slaknade varje gång han skulle in i princip men var stenhård under förspel och annat. Han han hade också haft problemet med andra i början. Kan ligga andra hälsoproblem bakom, kanske psykiska faktorer mediciner t ex. Är han frisk för övrigt är det nog bara stress förutsatt att ni tänder på varann och har bra kemi i övrigt. Det är lätt att ta det personligt och känna sig oattraktiv eller kass i sängen. Men om det funkar för övrigt behöver du nog inte vara orolig för sånt?

Så olika mellan män. Min nuvarande har stånd jämt så nästan överdrivet åt andra hållet även om jag föredrar det;)

Nej att runka honom funkar inte heller. Jag tror att det är där pressen börjar lite, typ att han eller jag försöker få honom hård och så går det inte och då ger vi båda upp.. Tror inte att det skulle vara att han inte är attraherad. Eller egentligen att jag gör något fel, jag har liksom haft sex med ganska många och aldrig upplevt det förrut..
  • Anonym (Ts)
    Robert 832 skrev 2019-11-11 13:20:35 följande:

Har han problem att få upp den på egen hand när han fantiserar/onanerar?

Det kan ju faktiskt vara du.

Jag vet inte riktigt, jag har inte frågat. Men han säger iaf att det har hänt med typ alla nya han har varit med, så det är definitivt inte bara med mig iaf. Jag har heller aldrig varit med om samma problem med någon annan.
  • Anonym (Sture)

Jag har också haft svårt med "första", och det är lätt att det låser sig då. Nu har jag inga nya, lyckligt gift sen många år. Jag har lite svackande potens, men det finns fantastiska blåa små piller att köpa. Han bör gå till doktorn. Det kan också vara en fysisk grej.

Och som andra sagt här: Försök ha skönt på alla andra sätt, det kanske avdramatiserar det hela. Han kanske är en underbar slickare...

• Anonym (Ö)

Otillräcklig?? Kanske dags att växa upp lite?

Vänta in honom. Ha inte vaginalt sex. Finns ju så mycket annat man kan göra.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Ö) skrev 2019-11-11 22:27:34 följande:

Otillräcklig?? Kanske dags att växa upp lite?

Vänta in honom. Ha inte vaginalt sex. Finns ju så mycket annat man kan göra.

Förstår vad du menar. Jag börjar liksom övertänka och förstora såna här grejer och så känns det plötsligt jättejobbigt.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-12 00:55:07 följande:

Förstår vad du menar. Jag börjar liksom övertänka och förstora såna här grejer och så känns det plötsligt jättejobbigt.

Jag och min man kunde genomföra ett vaginalt samlag på TIONDE försöket. Jag kände mig inte ett dugg otillräcklig eller oattraktiv. Det var nämligen tvärtom. Han hade aldrig trott att en tjej som jag ens skulle titta åt honom så det blev väldigt mycket prestationsångest.
  • Anonym (Lina)

Min erfarenhet säger att om han har svårt att få den hård i början av förhållandet, så kommer han att ha det även under resten av förhållandet. Kan han få upp den, så får han upp den vid första sexet och även efter sen.  

• Anonym (K)

Byt till en som får upp den om det inte blir bättre.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-12 15:21:04 följande:

Min erfarenhet säger att om han har svårt att få den hård i början av förhållandet, så kommer han att ha det även under resten av förhållandet. Kan han få upp den, så får han upp den vid första sexet och även efter sen.  

Vad menar du med svårt? Så länge den blir hård spelar det väl inge roll om du får jobba lite för det ?
Svar på tråden Han får inte upp den...