• Anonym (Ts)

Han får inte upp den...

Jag har träffat en kille i ca två månader och vi börjar väl närma oss ett mer seriöst förhållande. Vi hade inte sex förrän för typ två veckor sedan och nu kommer vi till problemet. Han får liksom inte upp den! Jag har aldrig upplevt det här med någon förrut, förutom någon enstaka gång efter alkohol typ. De två första försöken gick inte alls, medan vi till slut lyckades tredje gången vi provade, men även då var han liksom inte speciellt hård och det var inte så lätt att få det att funka.

Han säger att det nästan alltid händer i början på relationer, och det blir nog en ond cirkel då han oroar sig att det ska hända och spänner sig, och då är det ju nästan garanterat... Jag säger förstås att det är okej och att det kommer att lösa sig men det känns samtidigt jättejobbigt, jag känner mig otillräcklig och att jag gör något fel :(

Vad kan man göra? Jag är 30 och han 33 men tror att han haft de här problemen länge.

• Svar på tråden Han får inte upp den...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Samma lika) skrev 2019-11-13 00:14:58 följande:

Jag har aldrig råkat ut för det innan. Det är ju att inte kunna bli riktigt kåt av enbart mental stimulans. Det kan väl inte vara så vanligt... 

Kåt och stånd hänger inte alltid ihop. Jag är typ kåt nästan jämt. Hade varit jobbigt att gå med stånd jämt...
  • Lione81
    Anonym (Samma lika) skrev 2019-11-12 23:48:24 följande:

Hej TS, jag har samma problem. Har just blivit seriös med en kille och vi har träffats kanske tio ggr och ja, det är ett stort problem att han inte blir hård. Han sa också innan att han brukade ha problem med det om han var nervös etc och han var oskuld så de första gångerna kändes det väl okej, men nu börjar det bli jobbigt. 

Han blir som halvhård och i början blev den slak så fort jag rörde i den i princip men nu senaste 2-3 ggr så har jag kunnat runka honom och det har inte hänt då, men så fort han ska sticka in den så blir den helt mjuk. Jag har tom läst om att det ska gå att ha samlag trots att killen inte har stånd för att tänker att om det funkar så borde ju prestationsångesten försvinna, men vi testade och det var helt omöjligt att få in den då. 

Jag börjar få lite katastroftankar att tänk om det aldrig kommer att funka och man tappar självförtroendet lite. I min förra relation så var det jag som aldrig blev våt men då var jag inte heller kåt på mitt ex i slutet, medan den här killen blir jag jättevåt av så fort han tittar på mig, och är jättekär. 

De första ggrna vi hade sex så fick jag jättelätt orgasm och väldigt starka sådana men de två sista gångerna var det svårare och när jag väl fick en (av fingrar etc) så var den inte så bra utan kändes bara fjuttig liksom. Tror det är för att kroppen vill ha samlag och börjar känna av undermedvetet att något inte är rätt. 

En annan sak jag tycker är konstig med inte har tagit upp med honom är att han nästan aldrig får stånd bara av sig självt utan måste liksom ta på sig själv (eller att jag gör det) för att det ska komma. Det känns ju inte heller normalt. Alla mina ex var liksom stenhårda direkt bara jag kysste dem... 

Det är ju tråkigt när du inte lyckas att få din nyfunna kärlek hård när ni vill ha sex...Du vill ju självklart fullborda riktigt sex och känna honom i dig. Även att du är blir extremt våt är ju underbara signaler till honom. Om man glömmer själva akten till en början. Så går det att ha sex på så många olika sätt, tillfredsställa varandra upp över örona. Tids nog så släpper det och rätt som det är, så står den i givakt och väntar på att få glida in i dig och ha världens bästa sex med många härliga orgasmer ihop.

Eller känner du att detta kan bli ett problem? Du vill ha en hård kuk och ha sex. Så dina tankar kan överväga att lämna honom för en ny man som kan få upp kuken och ge dig sex?
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-12 15:57:34 följande:

Fast jag har den erfarenheten att får man "jobba" för att han skall få upp den, . .

Hur gör du då?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-11-12 17:20:52 följande:

Vad menas med halvhård då? Inte tillräckligt hård för att genomföra ett samlag ? I så fall är det ju ett problem. Men annars varför skulle det vara ett problem?

Men det känns ju helt annorlunda om den är halvhård, även om det går att genomföra samlaget. Det känns liksom inte så mycket alls.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-12 21:30:05 följande:

Tre killar har det hänt med. Jag har dock inte legat med så många så i mitt fall har det hänt med 50% av de jag legat med. Tre stycken, alltså de som jag haft en längre relation med har fått upp den ordentligt. 

Jag förstår att det är lite varningstecken. Jag har liksom ingen erfarenhet av det här. Jag har legat med kanske 30 stycken och det har väl hänt någon enstaka gång efter alkohol typ. Men även då brukar det mer vara att de inte kan avsluta. Min första pojkvän kom inte alls första kanske 10 gångerna vi låg. Det var som en låsning för när det väl hände var det aldrig några problem igen. Min förhoppning är att det här också är en låsning som löser sig av sig självt...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Samma lika) skrev 2019-11-12 23:48:24 följande:

Hej TS, jag har samma problem. Har just blivit seriös med en kille och vi har träffats kanske tio ggr och ja, det är ett stort problem att han inte blir hård. Han sa också innan att han brukade ha problem med det om han var nervös etc och han var oskuld så de första gångerna kändes det väl okej, men nu börjar det bli jobbigt. 

Han blir som halvhård och i början blev den slak så fort jag rörde i den i princip men nu senaste 2-3 ggr så har jag kunnat runka honom och det har inte hänt då, men så fort han ska sticka in den så blir den helt mjuk. Jag har tom läst om att det ska gå att ha samlag trots att killen inte har stånd för att tänker att om det funkar så borde ju prestationsångesten försvinna, men vi testade och det var helt omöjligt att få in den då. 

Jag börjar få lite katastroftankar att tänk om det aldrig kommer att funka och man tappar självförtroendet lite. I min förra relation så var det jag som aldrig blev våt men då var jag inte heller kåt på mitt ex i slutet, medan den här killen blir jag jättevåt av så fort han tittar på mig, och är jättekär. 

De första ggrna vi hade sex så fick jag jättelätt orgasm och väldigt starka sådana men de två sista gångerna var det svårare och när jag väl fick en (av fingrar etc) så var den inte så bra utan kändes bara fjuttig liksom. Tror det är för att kroppen vill ha samlag och börjar känna av undermedvetet att något inte är rätt. 

En annan sak jag tycker är konstig med inte har tagit upp med honom är att han nästan aldrig får stånd bara av sig självt utan måste liksom ta på sig själv (eller att jag gör det) för att det ska komma. Det känns ju inte heller normalt. Alla mina ex var liksom stenhårda direkt bara jag kysste dem... 

Om han var oskuld innan han träffade dig känner han säkert ännu mer press på grund av det! Min kille är definitivt inte oskuld, han var ihop med en tjej i sju år innan mig, dock var han singel ganska länge efter det förhållandet innan vi träffades. Han sa att det har hänt förrut i början på relationer så det måste ha blivit en grej för honom nu. Håller med dig om att det inte riktigt känns normalt, de flesta jag har varit med har varit hårda typ meddetsamma man börjar kyssas etc, ibland om förspelet tog lite längre tid kanske de började slakna, men då brukar det typ räcka att man runkar lite snabbt så är man back in business....
  • Anonym (ganska vanligt)
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-13 12:48:03 följande:
    Om han var oskuld innan han träffade dig känner han säkert ännu mer press på grund av det! Min kille är definitivt inte oskuld, han var ihop med en tjej i sju år innan mig, dock var han singel ganska länge efter det förhållandet innan vi träffades. Han sa att det har hänt förrut i början på relationer så det måste ha blivit en grej för honom nu. Håller med dig om att det inte riktigt känns normalt, de flesta jag har varit med har varit hårda typ meddetsamma man börjar kyssas etc, ibland om förspelet tog lite längre tid kanske de började slakna, men då brukar det typ räcka att man runkar lite snabbt så är man back in business....
    Hur funkar det övriga sexet? Tar han initiativ och visar stort intresse för din kropp och andra saker som oralsex, smekningar och så eller känner du att han är osäker, verkar hämmad generellt?
    De få gånger jag haft liknande erfarenheter har killen varit ganska passiv i andra aspekter av sexet och inte haft den driven jag varit van vid. Har föredragit att jag gett honom njutning snarare än tvärtom?

Kan det vara  tex hämningar som är problemet för din kille? Hut brukar det lösa sig för honom efterhand? Har han kanske speciella önskningar. fantasier eller liknande som skulle kunna få honom att bli extremkåt? Ibland kan sånt lösa det så att man släpper fokus från det vanliga, "förväntade" liksom.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Hur) skrev 2019-11-13 04:23:07 följande:
    Hur gör du då?
    Jag gör i stort sett ingenting. Mina ex har blivit hårda när de vet att det skall bli sex eller så fort vi lagt oss i sängen, jag har inte behövt hjälpa till. Så för mig känns det väldigt ovanligt om jag skulle behöva göra det. Jag blir själv våt utan någon stimulans, det räcker med tankar.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ganska vanligt) skrev 2019-11-13 13:00:17 följande:

Hur funkar det övriga sexet? Tar han initiativ och visar stort intresse för din kropp och andra saker som oralsex, smekningar och så eller känner du att han är osäker, verkar hämmad generellt?

De få gånger jag haft liknande erfarenheter har killen varit ganska passiv i andra aspekter av sexet och inte haft den driven jag varit van vid. Har föredragit att jag gett honom njutning snarare än tvärtom?

Kan det vara  tex hämningar som är problemet för din kille? Hut brukar det lösa sig för honom efterhand? Har han kanske speciella önskningar. fantasier eller liknande som skulle kunna få honom att bli extremkåt? Ibland kan sånt lösa det så att man släpper fokus från det vanliga, "förväntade" liksom.

Jag känner väl att han är lite hämmad i allmänhet. Men inte så mycket mer hämmad än vad ganska många är.. Precis när vi hade börjat träffas så märkte jag att han inte var lika drivande att ligga som de flesta är, men det tror jag var för att han oroade sig att det här problemet skulle uppstå. Och då vill man väl känna personen lite bättre innan man försöker. Vi hade nog setts 5 gånger innan vi kom så långt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-13 13:37:10 följande:

Jag gör i stort sett ingenting. Mina ex har blivit hårda när de vet att det skall bli sex eller så fort vi lagt oss i sängen, jag har inte behövt hjälpa till. Så för mig känns det väldigt ovanligt om jag skulle behöva göra det. Jag blir själv våt utan någon stimulans, det räcker med tankar.

Det är ju så det brukar vara, brukar inte krävas så mycket...
Svar på tråden Han får inte upp den...