• Anonym (Ts)

Han får inte upp den...

Jag har träffat en kille i ca två månader och vi börjar väl närma oss ett mer seriöst förhållande. Vi hade inte sex förrän för typ två veckor sedan och nu kommer vi till problemet. Han får liksom inte upp den! Jag har aldrig upplevt det här med någon förrut, förutom någon enstaka gång efter alkohol typ. De två första försöken gick inte alls, medan vi till slut lyckades tredje gången vi provade, men även då var han liksom inte speciellt hård och det var inte så lätt att få det att funka.

Han säger att det nästan alltid händer i början på relationer, och det blir nog en ond cirkel då han oroar sig att det ska hända och spänner sig, och då är det ju nästan garanterat... Jag säger förstås att det är okej och att det kommer att lösa sig men det känns samtidigt jättejobbigt, jag känner mig otillräcklig och att jag gör något fel :(

Vad kan man göra? Jag är 30 och han 33 men tror att han haft de här problemen länge.

• Svar på tråden Han får inte upp den...
  • Anonym (Samma lika)
    Lione81 skrev 2019-11-13 01:46:32 följande:
    Det är ju tråkigt när du inte lyckas att få din nyfunna kärlek hård när ni vill ha sex...Du vill ju självklart fullborda riktigt sex och känna honom i dig. Även att du är blir extremt våt är ju underbara signaler till honom. Om man glömmer själva akten till en början. Så går det att ha sex på så många olika sätt, tillfredsställa varandra upp över örona. Tids nog så släpper det och rätt som det är, så står den i givakt och väntar på att få glida in i dig och ha världens bästa sex med många härliga orgasmer ihop.

Eller känner du att detta kan bli ett problem? Du vill ha en hård kuk och ha sex. Så dina tankar kan överväga att lämna honom för en ny man som kan få upp kuken och ge dig sex?

Nej jag överväger inte att lämna honom, för jag är väldigt kär, men jag blir så ledsen av tanken på att det kanske inte kommer att funka och att jag isf aldrig mer får uppleva sånt sex. Katastroftankar helt enkelt. Och får sämre självförtroende... 

Vi kan tillfredsställa varandra på andra sätt och han kan få orgasm även om han inte blir hård så det är ju bra, men som jag skrev så börjar det kännas lite fattigt... Jag är också rädd att om vi inte lyckas ha sex snart så blir den här låsningen permanent. Och så blir det ännu mer omöjligt. 

Anonym (Ts) skrev 2019-11-13 12:48:03 följande:
    Om han var oskuld innan han träffade dig känner han säkert ännu mer press på grund av det! Min kille är definitivt inte oskuld, han var ihop med en tjej i sju år innan mig, dock var han singel ganska länge efter det förhållandet innan vi träffades. Han sa att det har hänt förrut i början på relationer så det måste ha blivit en grej för honom nu. Håller med dig om att det inte riktigt känns normalt, de flesta jag har varit med har varit hårda typ meddetsamma man börjar kyssas etc, ibland om förspelet tog lite längre tid kanske de började slakna, men då brukar det typ räcka att man runkar lite snabbt så är man back in business....

Min kille säger att det varit så för honom innan om han varit nervös över något, alltså när han runkar själv, tex om han varit orolig att bli upptäckt eller stressat över någon tenta eller så. 

Ja precis så är min erfarenhet också. Jag var med mitt ex i många år och jag kommer inte ens ihåg ett tillfälle då jag såg honom utan stånd förutom just efter sex. Även om han bara tog av sig för att tex duscha så hade han stånd av att jag var där och såg... och av en kyss definitivt! 

Jag blir också våt av bara en tanke om jag är kåt på personen... 

Anonym (ganska vanligt) skrev 2019-11-13 13:00:17 följande:
    Hur funkar det övriga sexet? Tar han initiativ och visar stort intresse för din kropp och andra saker som oralsex, smekningar och så eller känner du att han är osäker, verkar hämmad generellt?
    De få gånger jag haft liknande erfarenheter har killen varit ganska passiv i andra aspekter av sexet och inte haft den driven jag varit van vid. Har föredragit att jag gett honom njutning snarare än tvärtom?

Kan det vara  tex hämningar som är problemet för din kille? Hut brukar det lösa sig för honom efterhand? Har han kanske speciella önskningar. fantasier eller liknande som skulle kunna få honom att bli extremkåt? Ibland kan sånt lösa det så att man släpper fokus från det vanliga, "förväntade" liksom.

Anonym (Ts) skrev 2019-11-13 13:45:09 följande:
    Jag känner väl att han är lite hämmad i allmänhet. Men inte så mycket mer hämmad än vad ganska många är.. Precis när vi hade börjat träffas så märkte jag att han inte var lika drivande att ligga som de flesta är, men det tror jag var för att han oroade sig att det här problemet skulle uppstå. Och då vill man väl känna personen lite bättre innan man försöker. Vi hade nog setts 5 gånger innan vi kom så långt.

Jag känner att min är lite hämmad i allmänhet också men inte jättemycket, lite blyg med nya människor typ. Lite försiktig. Men samtidigt så har han ett jobb där han föreläser inför stora grupper folk och det har han inga problem med alls... När det gäller att röra vid mig så var han försiktig i början men inte så mycket nu - däremot så en annan sak jag har tyckt är lite konstig är att han nästan aldrig rör vid mina bröst eller mellan benen, även om han smeker mycket på mig på andra ställen på kroppen, kysser mig mycket och så. Han tar ofta initiativ till sex men ofta på ett lite passivt sätt ändå, typ börjar massera mig på ett sätt han vet att jag tänder på och då tar jag initiativ. Men han är alltid väldigt entusiastisk och vill ha sex. Han har tagit initiativ till oralsex två ggr på dessa tio ggr vi setts. 

Jag har frågat honom om han har några speciella fetisher och det har han, och den har vi ägnat oss åt, men det blir ingen skillnad... 

• Anonym (Ts)

Lite uppdatering så går det bättre senaste dagarna, vi sågs igår och han blev ordentligt hård när jag sög av honom och i morse hård alldeles av sig självt och lyckat hand job på det (jag hade mens så inget sex). Så går mycket bättre tycker jag :)

• JbHemlis
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-14 10:14:52 följande:

Lite uppdatering så går det bättre senaste dagarna, vi sågs igår och han blev ordentligt hård när jag sög av honom och i morse hård alldeles av sig självt och lyckat hand job på det (jag hade mens så inget sex). Så går mycket bättre tycker jag :)

Kan vara så att hans prestationsångest och negativa tankar försvinner lite när han på förhand vet att det inte kommer bli penetration?
  • Anonym (Samma lika)

Blev han hård av att du sög honom eller var han det innan? 
  • Anonym (Erfaren man)

Har inte tid att läsa tråden just nu, bara läst trådstarten.

Det allra vanligaste är prestationsångest.
    Men om du vill hjälpa er så att ni gemensamt kommer ur detta så nämn aldrig det ordet!
    Googla på erektionsproblem och prestationsångest. Det finns hur mycket info som helst.

Väldigt kort så är lösningen att du måste få honom förstå att du älskar honom, att du tänder på honom, att han tillfredsställer dig och att du är helt nöjd med honom, oavsett om han har erektion eller inte.

Så snart han känner sig trygg med det, att hans erektion inte är någon big deal alls för dig, så kommer kuken stå som aldrig förr!

Men det räcker inte med ord. Du måste på alla sätt göra det 100% klart för honom, alla tvivel måste bort, om du vill att ni ska lyckas.

Rätt så enkelt ändå.
    Lycka till!

• SvenOlsson

Min personliga erfarenhet är att bristande potens ofta beror på att mannen blivit skadad av porrtittande. Det är inte alltid så, men ofta, och kan lätt feltolkas som nervositet. En man som upplever sviktande potens känner sig självklart nervös i sexuella situationer, då är det lätt att tro att nervositeten är orsaken.

Idag erbjuder internet oändliga versioner av alla upptänkliga variationer av porr. Det är lätt att hoppa från ett videoklipp till ett annat allteftersom stimulansen stiger, allt från softcore massage till lesbiskt, bdsm, dvärgar, ja vad än fantasin kan komma på så finns det porrklipp på det temat. Så inne i mannens sinne känns det som han avverkat ett vilt sexparty med tio olika kvinnor och för varje orgasm så förstärks den kopplingen mellan porr och njutning. Ingen kvinna kan mäta sig med det, inte ens den mest perfekta kvinnan i världen skulle kunna matcha dopaminkickarna av ett ständigt ombytligt fantasi-harem varje kväll.

Men det går att "detoxa" - genom att sluta titta på porr helt och hållet. Med tiden förtvinar de falska och meningslösa kopplingarna mellan porr och njutning. Ju mer sex med en riktig kvinna desto starkare blir istället den positiva kopplingen och då kan mannens kropp reagera naturligt i sängkammaren igen.

(Med reservation för att TS killes problem kan ha andra orsaker)

• Anonym (Erfaren man)
    SvenOlsson skrev 2019-11-14 15:54:09 följande:

Min personliga erfarenhet är att bristande potens ofta beror på att mannen blivit skadad av porrtittande. Det är inte alltid så, men ofta, och kan lätt feltolkas som nervositet. En man som upplever sviktande potens känner sig självklart nervös i sexuella situationer, då är det lätt att tro att nervositeten är orsaken.

Idag erbjuder internet oändliga versioner av alla upptänkliga variationer av porr. Det är lätt att hoppa från ett videoklipp till ett annat allteftersom stimulansen stiger, allt från softcore massage till lesbiskt, bdsm, dvärgar, ja vad än fantasin kan komma på så finns det porrklipp på det temat. Så inne i mannens sinne känns det som han avverkat ett vilt sexparty med tio olika kvinnor och för varje orgasm så förstärks den kopplingen mellan porr och njutning. Ingen kvinna kan mäta sig med det, inte ens den mest perfekta kvinnan i världen skulle kunna matcha dopaminkickarna av ett ständigt ombytligt fantasi-harem varje kväll.

Men det går att "detoxa" - genom att sluta titta på porr helt och hållet. Med tiden förtvinar de falska och meningslösa kopplingarna mellan porr och njutning. Ju mer sex med en riktig kvinna desto starkare blir istället den positiva kopplingen och då kan mannens kropp reagera naturligt i sängkammaren igen.

Du odlar en myt. Vad är ditt syfte? Ditt syfte kan vara gott, men sannolikt har du gått på myten och opinionsbildarna.
    Det kan absolut finnas enstaka extrema fall men det finns ingen seriös och bred forskning som stöder ditt påstående.
    Däremot har det på senare tid presenterats flera rapporter som i stort motsäger denna myt.
  • Anonym (Eeva)

Sög du av honom tills han kom eller kunde ni ligga efter att du sugit honom hård?
  • Anonym (Samma lika)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2019-11-14 15:49:13 följande:

Har inte tid att läsa tråden just nu, bara läst trådstarten.

Det allra vanligaste är prestationsångest.

Men om du vill hjälpa er så att ni gemensamt kommer ur detta så nämn aldrig det ordet!

Googla på erektionsproblem och prestationsångest. Det finns hur mycket info som helst.

Väldigt kort så är lösningen att du måste få honom förstå att du älskar honom, att du tänder på honom, att han tillfredsställer dig och att du är helt nöjd med honom, oavsett om han har erektion eller inte.

Så snart han känner sig trygg med det, att hans erektion inte är någon big deal alls för dig, så kommer kuken stå som aldrig förr!

Men det räcker inte med ord. Du måste på alla sätt göra det 100% klart för honom, alla tvivel måste bort, om du vill att ni ska lyckas.

Rätt så enkelt ändå.

Lycka till!

Det låter inte så enkelt eftersom nästan oavsett vad man säger så vet killar att man vill ha penetrationssex och känner sig otillräckliga... Som min kille vet att jag älskar honom oavsett och jag gör det väldigt tydligt att jag tänder på honom även då han är slak, men ja, han vet ju att jag vill ligga innerst inne. Jag kan ju inte ljuga :/ Så hur gör man det här du beskriver?
    SvenOlsson skrev 2019-11-14 15:54:09 följande:

Min kille tittar sällan på porr men han fantiserar/runkar mycket. Och jag har funderst på om det är ett problem för han väntar ju inte på att bli hård innan han runkar utan runkar ju upp den så att säga och då "lär sig" den kanske att det kan bli skönt oavsett stånd eller ej. Eller tänker jag galet?

När han tittar på porr så är det nästan alltid bara typ fötter för det är hans fetish. Och han har fotat mina fötter så oftast är det de han tittar på. Så inte särskilt hardcore.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Samma lika) skrev 2019-11-14 14:12:49 följande:

Blev han hård av att du sög honom eller var han det innan? 

Han var inte hård innan. Försökte med händerna men det funkade inte, avsugningen funkade däremot.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Eeva) skrev 2019-11-14 16:46:28 följande:

Sög du av honom tills han kom eller kunde ni ligga efter att du sugit honom hård?

Jag hade mens så försökte inte ligga!
  • Anonym (Samma lika)
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-15 13:15:34 följande:

Han var inte hård innan. Försökte med händerna men det funkade inte, avsugningen funkade däremot.

Hur suger man en slak kuk? Har du några tips? Lät ju smart att prova :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Samma lika) skrev 2019-11-15 16:33:23 följande:

Hur suger man en slak kuk? Har du några tips? Lät ju smart att prova :)

Haha typ likadant som vanligt. Det funkade dock ganska snabbt och så var den väl typ liiiite hård när jag började. Ja prova. Jag trodde inte det skulle funka eftersom det inte funkade med händerna men det gjorde det :)
Svar på tråden Han får inte upp den...