• Anonym (Naiv?)

    Dumpad via sms, sen blockad.

    Förstår ingenting! Behöver utomståendes hjälp att se situationen ur andra perspektiv.

    Träffade en man som var osäker i början. Inte på sitt intresse sa han, men på om han ville ge upp sin frihet. När han sen kom på att han ville vara med mig så var det helhjärtat.

    Jag har sedan tidigare en dotter på nu 9 år som han direkt tog till sig och blev en viktig person för även om han aldrig antog en föräldraroll.

    Vi bodde på olika orter med pendlingstid på 45 minuter, så inget distansförhållande.

    Vi var tillsammans i 1,5 år och han sa varje dag hur mycket han älskade mig, att jag var den perfekta kvinnan, att han såg oss bli gamla tillsammans och att han aldrig ville ge upp om oss ens när vi bråkade. För som de flesta par hade vi svårigheter också. För oss var det bråk som uppstod någon gång per månad och handlade om att jag kände att han inte prioriterade mig lika högt som jag honom.

    När han fyllde år gav jag honom en resa han länge drömt om i present. Den ägde rum sista veckan i oktober i år. Vi åkte tillsammans och hade en fin vecka med mycket kärlek och ömhetsbetygelser.

    Jag hade ordnat allt praktiskt, betalat för allt, ordnat barnpassning, tagit semester och så vidare.

    Han säger att jag uppfyllt hans dröm och att han är så lycklig som träffat mig.

    När vi kommer hem visar det sig att min frys har gått sönder och det blir lite kaos såklart. Samtidigt har någon dragit över 10 tkr från mitt konto och jag blir sjuk i influensa. Och min dotter kommer hem.

    Han åker hem till sitt och skriver ett sms där han förklarar att han inte vill ha en relation med mig mer. Att han inte orkar det och inte vill ha ansvaret det medför. Jag blir förtvivlad och ringer honom (15 ggr) utan att få något svar. Jag skriver då till honom via sms att jag vill inte förstår och åtminstone vill ha en förklaring. Han svarar att han redan har förklarat att han inte orkar eller vill och att jag ska respektera det och lämna honom ifred. Sedan blockerar han mig överallt (telefon, sms, Facebook, messenger osv).

    Jag förstår inte vad som hände och hur det kan gå så snabbt från att vilja leva hela livet ihop till att helt stänga av? Min dotter är också förkrossad över att inte ens ha fått ett ?hejdå? och jag har ingen förklaring att ge henne ????

    Hur skulle ni ha resonerat? Andra som upplevt detta eller varit den som plötsligt lämnat en relation? Hur resonerade ni i så fall? Jag förstår verkligen inte!

  • Svar på tråden Dumpad via sms, sen blockad.
  • Anonym (Skit)
    Anonym (Naiv?) skrev 2019-11-16 18:02:59 följande:

    Hade varit hemma i två dagar när han lämnade. Nu är det två veckor sedan.

    Låter absolut inte dottern trösta mig. När hon blir ledsen och säger att hon saknar honom så säger jag att jag vet och förstår det. Vi har pratat om att man kan sluta vara kär och att det blev så för honom. (Men att det inte alls handlar om att han inte tycker om henne längre, utan mig). Och vi fortsätter vårt liv med allt vi brukar göra - jobb, skola, aktiviteter, filmmys osv.

    Hon har idag skrivit ett brev till honom, bör jag låta henne skicka det? (Skriver att hon saknar och älskar honom). Rädd att hon ska bli ännu mer ledsen om hon inte får något svar... Men känns samtidigt fel att inte tillåta henne posta det..?


    I skilsmässa ska man ALDRIG medla genom barnen. Du ska med andra ord ABSOLUT INTE ge honom brevet. Svarar han inte så tror flickan att det är fel på henne.
  • Anonym (T)
    Anonym (Naiv?) skrev 2019-11-16 18:09:40 följande:

    Inte han som dragit pengar. Någon som kapat kortuppgifterna under resan. Håller på att reda ut det med banken nu.

    Har ingen vidare ekonomi... Bor själv, med ett barn och tjänar inget vidare trots heltid. Men hade sparat lite varje månad sedan vi träffades för att kunna ge något fint och hade även lite sparpengar. Vilket jag nu bittert ångrar att jag inte lade på en resa till mig och dottern istället!

    Känner mig som världens sämsta mamma som utsatt henne för detta genom mitt värdelösa omdöme. Och tänker aldrig mer en man i mitt liv!


    Och han tog emot resan väl medveten om det? Helt otroligt, det hade jag aldrig gjort. Hur är hans egen ekonomi?
  • Anonym (Naiv?)

    Vi hade träffats i 1,5 år så hon kommer nog minnas honom länge tyvärr. Inte mitt förslag att skicka brev och jag har försökt att avstyra det. Vill inte ljuga för henne, men funderar på att inte posta och säga att jag glömt alt att det är vanligt att brev kommer bort med posten.

    Tror ju inte heller att han kommer svara henne, då han inte alls haft med henne i tanken i sitt sätt att avsluta relationen.

  • Aurora Borrealis

    Du har råkat ut för en idiot. Han klarar inte av närhet, dvs han kommer aldrig kunna ha ett djupt förhållande med någon. Har svåra anknytningsproblem som sannerligen skapades redan tidigt i hans barndom. Ge inget mer av dig själv till denne man. Inse att det inte är dig det är fel på utan honom enbart och ansvaret för detta bär han skulden till. Gå vidare. Ring honom aldrig mer. Han är helt fel för dig, och för alla andra också. Han kommer dö ensam. Pengarna handlar det inte om - det viktigaste är att du behöll ditt hjärta. Att du är fri från honom nu är positivt både för dig och din dotter. Släpp honom och allt med honom. Ta hand om dig.

  • Anonym (Naiv?)

    Separerade från dotterns pappa efter ett 15 år långt förhållande där kärleken helt enkelt blev mer av en vänskap. Vi är fortfarande goda vänner.

    Har verkligen rannsakat mig själv och jag var ju stressad och med det lite irriterad - men kan inte känna att det är rimligt att bara sticka, göra slut och ghosta mig för det...

    Vet inte om det finns någon ny. Men funderat lite på om hans ex (som han gjorde slut med för 2 år sedan) kan ha hört av sig. Han försökte få tillbaka henne fram tills vi träffades, men hon ville inte ha med honom att göra då.


    Anonym (...) skrev 2019-11-16 18:24:46 följande:

    Ts ursäkta frågan men du är separerad sen tidigare, varför. Kan hans beslut ha nått att göra med ditt humör. Hur lät du efter en resa, sjuk. Upptäcker stöld och att frysen gått sönder. Ransaka ditt inre. Tråkigt att han var så feg att han inte kunde ta snacket öga mot öga men så är en del. Satsa pp din dotter nu ett tag pch läk dig själv.


  • Anonym (Naiv?)

    Känner mig bara så dum! Skäms att behöva berätta för alla (familj, vänner, kollegor) att han lämnade mig efter resan (som de vet jag bjöd honom på). Hur kunde jag inte upptäckt någonting på 1,5 (nästan 2 år)?!

  • Anonym (troligt)
    Anonym (Naiv?) skrev 2019-11-16 20:09:20 följande:

    Känner mig bara så dum! Skäms att behöva berätta för alla (familj, vänner, kollegor) att han lämnade mig efter resan (som de vet jag bjöd honom på). Hur kunde jag inte upptäckt någonting på 1,5 (nästan 2 år)?!


    När fyllde han år och fick resan? Alltså inte när ni åkte men när han fick veta att den skulle bli. 


    Min tanke är nämligen att han redan hade tänkt göra slut men inte kunde med att göra det innan resan för att ja... han ville ha resan... Eller så visste han att du kanske inte kunde boka om resan så du skulle förlora massor med pengar på att han tackade nej och valde då att spela kär för att göra resan till en mysig upplevelse för dig för att han brydde sig om dig fast han inte älskade dig längre. 


    Han hade eventuellt tänkt göra slut på ett "schysstare sätt" när ni kom hem men allt kaoset kring dig just då gjorde att han kände att han behövde vara ett stöd som han inte kunde vara för dig så han fick panik, att han blockade dig är för att han skäms över att hans taktik inte funkade som den skulle och att istället för att göra slut "on a high note" och utan att såra dig så blev det helt tvärt om vilket gör att han känner sig som en skit och inte klarar av att prata med dig. 

    Ge det lite tid, förklara för din dotter att det inte är något som handlar om henne. Förstår att din dotter vill höra av honom, men den bistra sanningen är att om han inte klarar av kontakt med dig vill han nog inte ha kontakt med henne heller för då måste han ha kontakt med dig. Du får försöka förklara för din dotter att ni har gjort slut och att just nu vill han inte ha kontakt med er, men att lite längre fram kan hon kanske få höra av honom. 

    Vill hon höra av sig till honom nu så föreslår jag att du låter henne skicka ett julkort som inte tar upp hur hon saknar honom eller sånt utan bara just god jul. Det är mindre explosivt. 

  • Anonym (usch)

    Vilket svin.
    Naturligtvis är det inte du som ska skämmas!
    Berätta för alla att han ghostar dig som om du var ett one night stand från krogen.
    Folk ska vika undan blicken i avsky efter honom där han går.

    Ta ALDRIG tillbaks honom.
    Säg till din dotter som det är, han har lämnat och kommer inte tillbaks.
    Ge inte något brev. Ge honom ingenting.
    Han har lurat och utnyttjat dig på det mest kränkande sättet.

  • Anonym (Lina)

    Du behöver inte förklara till någon.Du kan bara säga att det är slut .Andra har inte med detta att göra om du inte vill diskutera om detta.

  • Anonym (Naiv?)

    Han fick resan redan i våras, men jag var tydlig med att han kunde avboka om han ville/inte kunde ta semester eller annat. (Allt gick att avboka, såväl flyg som hotell och hyrbil). Sa också att han gärna fick ta med en vän istället för mig eftersom resan egentligen inte var något inom mina intressen.

    Känns väl mest dumt - även om jag inte behöver förklara - att alla runt mig visste om att jag gett honom resan och att det egentligen inte alls var ett resmål/slag av resa som jag ville åka på utan helt och hållet något jag gjorde för honom, vilket alla tyckte var så fint. Så nu skäms jag över hur naiv jag varit och inte förstod att han inte alls älskade mig

Svar på tråden Dumpad via sms, sen blockad.