• Anonym (Naiv?)

Dumpad via sms, sen blockad.

Förstår ingenting! Behöver utomståendes hjälp att se situationen ur andra perspektiv.

Träffade en man som var osäker i början. Inte på sitt intresse sa han, men på om han ville ge upp sin frihet. När han sen kom på att han ville vara med mig så var det helhjärtat.

Jag har sedan tidigare en dotter på nu 9 år som han direkt tog till sig och blev en viktig person för även om han aldrig antog en föräldraroll.

Vi bodde på olika orter med pendlingstid på 45 minuter, så inget distansförhållande.

Vi var tillsammans i 1,5 år och han sa varje dag hur mycket han älskade mig, att jag var den perfekta kvinnan, att han såg oss bli gamla tillsammans och att han aldrig ville ge upp om oss ens när vi bråkade. För som de flesta par hade vi svårigheter också. För oss var det bråk som uppstod någon gång per månad och handlade om att jag kände att han inte prioriterade mig lika högt som jag honom.

När han fyllde år gav jag honom en resa han länge drömt om i present. Den ägde rum sista veckan i oktober i år. Vi åkte tillsammans och hade en fin vecka med mycket kärlek och ömhetsbetygelser.

Jag hade ordnat allt praktiskt, betalat för allt, ordnat barnpassning, tagit semester och så vidare.

Han säger att jag uppfyllt hans dröm och att han är så lycklig som träffat mig.

När vi kommer hem visar det sig att min frys har gått sönder och det blir lite kaos såklart. Samtidigt har någon dragit över 10 tkr från mitt konto och jag blir sjuk i influensa. Och min dotter kommer hem.

Han åker hem till sitt och skriver ett sms där han förklarar att han inte vill ha en relation med mig mer. Att han inte orkar det och inte vill ha ansvaret det medför. Jag blir förtvivlad och ringer honom (15 ggr) utan att få något svar. Jag skriver då till honom via sms att jag vill inte förstår och åtminstone vill ha en förklaring. Han svarar att han redan har förklarat att han inte orkar eller vill och att jag ska respektera det och lämna honom ifred. Sedan blockerar han mig överallt (telefon, sms, Facebook, messenger osv).

Jag förstår inte vad som hände och hur det kan gå så snabbt från att vilja leva hela livet ihop till att helt stänga av? Min dotter är också förkrossad över att inte ens ha fått ett ?hejdå? och jag har ingen förklaring att ge henne ????

Hur skulle ni ha resonerat? Andra som upplevt detta eller varit den som plötsligt lämnat en relation? Hur resonerade ni i så fall? Jag förstår verkligen inte!

• Svar på tråden Dumpad via sms, sen blockad.
  • Anonym (Skit)
    Anonym (Naiv?) skrev 2019-11-16 21:53:52 följande:

Han fick resan redan i våras, men jag var tydlig med att han kunde avboka om han ville/inte kunde ta semester eller annat. (Allt gick att avboka, såväl flyg som hotell och hyrbil). Sa också att han gärna fick ta med en vän istället för mig eftersom resan egentligen inte var något inom mina intressen.

Känns väl mest dumt - även om jag inte behöver förklara - att alla runt mig visste om att jag gett honom resan och att det egentligen inte alls var ett resmål/slag av resa som jag ville åka på utan helt och hållet något jag gjorde för honom, vilket alla tyckte var så fint. Så nu skäms jag över hur naiv jag varit och inte förstod att han inte alls älskade mig

Såklart att det känns skitdumt allt det här. Men du, ta inte på dig skulden för hans kassa beteende. Känslor kan man inte rå för. Bättre att veta förr än senare eller hur?!

Jag är likadan som dig. Känns otroligt lågt och naivt att behöva erkänna att man ?misslyckats?. Men du verkar ha fina människor runt dig, och det bästa de kan göra för dig är att stötta dig. Tror du inte att de kommer att göra det?

Tiden läker alla sår. En klyscha som stämmer. Tredje gången gillt som man också brukar säga. Det kanske inte känns som att du nånsin vill träffa någon igen, men vet du? När du är redo så vet du vad du vill ha och då gäller det att inte tro att han är som denna fjanten. Alla är olika och har olika bagage. De flesta är faktiskt inga skitstövlar fast det verkar så när man läser på familjeliv.

Det du gjorde var en fantastiskt fin gest, och han förtjänade inte det, men nu är det gjort och det finns ingen återvändo. Önska honom ett lyckligt liv (inte bokstavligt) och se inte tillbaka. Sörj och gå vidare.
  • Anonym (Stina)

Jag har också hastigt brutit upp med en kille efter 1,5 år och jag har två barn som då hade träffat honom lite grann. Du ska inte säga till din dotter att han inte orkade med ditt röriga liv. När du säger så säger du att ditt liv (och därmed hennes) är dåligt och något som folk inte står ut med. Du säger dessutom att det här med att bli dumpad är något man förtjänar om man har det trassligt och att det är lite synd om män som får stå ut med trassliga kvinnor. Det vill du inte lära din dotter. Du ska istället säga såhär:

Han var för barnslig för en relation och du tycker iofs det är tråkigt men samtidigt väldigt bra för om man ska få vara med er måste man vara väldigt mogen och ansvarsfull. Säg att du först kände att det var ditt fel pga trasig frys men haha såklart var inte det ditt fel att frysen gick sönder så vad tramsigt av honom att inte palla det. Tokiga killar det finns alltså. Och den stilen håller du. Det är inte flickans pappa. Hon behöver inte ha en jätteförstående syn på honom. De har känt varann kort tid och hon betyder inte något speciellt för honom. Så bygg inte upp världens grej runt att hon inte ska känna sig dumpad. Han har dumpat dig på ett fult sätt - dottern råkade bara vara med i ekvationen för att hon är din.

Det låter kanske liiiite som att du lever ut din sorg genom dottern. Och att du har en märklig syn på vad som hänt. Han har inte dumpat dig för en frys såklart. Sträck på dig och visa din dotter hur sann självrespekt ser ut. Förminska inte ert gemensamma liv för att släta över den töntens taskiga dumpning.

• Anonym (usch)

Han fick resan redan i våras, men jag var tydlig med att han kunde avboka om han ville/inte kunde ta semester eller annat. (Allt gick att avboka, såväl flyg som hotell och hyrbil). Sa också att han gärna fick ta med en vän istället för mig eftersom resan egentligen inte var något inom mina intressen.

Känns väl mest dumt - även om jag inte behöver förklara - att alla runt mig visste om att jag gett honom resan och att det egentligen inte alls var ett resmål/slag av resa som jag ville åka på utan helt och hållet något jag gjorde för honom, vilket alla tyckte var så fint. Så nu skäms jag över hur naiv jag varit och inte förstod att han inte alls älskade mig

Du gjorde helt rätt, något fint för din partner.
    Alla uppskattar sådant av sin partner!

Det är han som är dum i huvudet som bara lurar dig och lämnar så där. Bara han har anledning att skämmas.
  • Anonym (Sol-och-vårare)

Du har nog blivit sol-ochvårad, som det gamla uttrycket lyder. Ett tvättäkta svin.

• Anonym (Sol-och-vårare)
    Anonym (Sol-och-vårare) skrev 2019-11-16 23:14:35 följande:

Du har nog blivit sol-ochvårad, som det gamla uttrycket lyder. Ett tvättäkta svin.

Sol-och-vårad ska det så klart stå
  • Anonym (troligt)

Du har inte varit naiv, du har varit kär. Det är inget konstigt att man ger fina saker och upplevelser till den man älskar... Försök att inte känna dig dum eller naiv. Det är han som agerat konstigt oavsett anledningen. 

Om han fick resan i våras och han visste att det gick att avboka osv så kan det vara som den sämre saken jag sa... Att han helt enkelt ville ha resan, ego och beräknande så spelade han tills resan var över... 

Du och din dotter behöver släppa det... försök tänka framåt! Och sluta ge dig själv skulden för något som du gjorde för att du var kär

• Annita
    Anonym (Stina) skrev 2019-11-16 22:46:49 följande:

Jag har också hastigt brutit upp med en kille efter 1,5 år och jag har två barn som då hade träffat honom lite grann. Du ska inte säga till din dotter att han inte orkade med ditt röriga liv. När du säger så säger du att ditt liv (och därmed hennes) är dåligt och något som folk inte står ut med. Du säger dessutom att det här med att bli dumpad är något man förtjänar om man har det trassligt och att det är lite synd om män som får stå ut med trassliga kvinnor. Det vill du inte lära din dotter. Du ska istället säga såhär:

Han var för barnslig för en relation och du tycker iofs det är tråkigt men samtidigt väldigt bra för om man ska få vara med er måste man vara väldigt mogen och ansvarsfull. Säg att du först kände att det var ditt fel pga trasig frys men haha såklart var inte det ditt fel att frysen gick sönder så vad tramsigt av honom att inte palla det. Tokiga killar det finns alltså. Och den stilen håller du. Det är inte flickans pappa. Hon behöver inte ha en jätteförstående syn på honom. De har känt varann kort tid och hon betyder inte något speciellt för honom. Så bygg inte upp världens grej runt att hon inte ska känna sig dumpad. Han har dumpat dig på ett fult sätt - dottern råkade bara vara med i ekvationen för att hon är din.

Det låter kanske liiiite som att du lever ut din sorg genom dottern. Och att du har en märklig syn på vad som hänt. Han har inte dumpat dig för en frys såklart. Sträck på dig och visa din dotter hur sann självrespekt ser ut. Förminska inte ert gemensamma liv för att släta över den töntens taskiga dumpning.

Bra råd att säga så här till dottern tycker jag! Det måste gå att säga att först var du ledsen och trodde det berodde på allt ståhej med frysen osv, men nu när det gått några veckor så är du istället arg (om du är det förstås, men det har du verkligen all anledning att vara!).

Jag tycker inte det gör något att säga till ett barn att man är arg över att bli dumpad efter en fin resa. Du är också arg för att han inte sa något till dottern, för det ska vettiga människor faktiskt göra. Visa dottern att du står upp för dig själv och detta är något man har rätt att bli upprörd över!

Kanske är du inte arg än, men förhoppningsvis når du det stadiet och kan prata med dottern om det. Men obs att jag inte menar att du ska dra honom i smutsen på något sätt och prata illa om honom. Hans handlingar talar liksom för sig själva.
  • Anonym (Dd)

Känns väl mest dumt - även om jag inte behöver förklara - att alla runt mig visste om att jag gett honom resan och att det egentligen inte alls var ett resmål/slag av resa som jag ville åka på utan helt och hållet något jag gjorde för honom, vilket alla tyckte var så fint. Så nu skäms jag över hur naiv jag varit och inte förstod att han inte alls älskade mig smile4.gif
    Du har blivit sol och vårad.

Köp inte sådär presenter till någon annan än din dotter.

Hur stor procent av en månadslön efter skatt kostade resan, inklusive allt?

Frysen och maten i frysen kan du få betald via din hemförsäkring.
  • Anonym (Skit)

Han kanske tror att du ska försöka kräva tillbaka pengar för resan så det är därför han blockade dig?

Alltså vilket rövhål!

Nu när du ser mer objektivt på saken, hur var han på resan? Var han en bra skådis?

• Anonym (Naiv?)

Resan kostade ganska exakt en månadslön för mig. Tror han känner mig såpass väl att han vet att jag aldrig skulle kräva betalning för resan, som var en present.

Han var som vanligt på resan. Sa hur mycket han älskade mig, pratade om att vi gemensamt skulle börja spara till nästa resa, tog massor av bilder ihop osv.

(Tyvärr täcker inte min hemförsäkring vitvaror. Men maten kan jag få ersatt).

Svar på tråden Dumpad via sms, sen blockad.