• Anonym (Frida)

    Julfest med jobbet

    Godmorgon på er.

    Min sambo sedan många år åkte iväg på julbord igår vid 17.00.

    Planen 2 timmar förfest sedan julbord sen trodde jag han skulle komma hem.

    Inte ett ljud ifrån honom hörde jag på hela kvällen natten.

    Kl 04 ramlar han in genom dörren as nitad och där med väcker mig och barnen.

    Jag anser inte detta är ok? Respektlöst.

    Vad ska sedan en 45 åring förfesta? Efterfest? Ut på nattklubb med 18 åriga kollegor.

    Herregud finns barn i hemmet i 18 års åldern och barnens pappa är ute och festar med folk i den åldern.

    Nåt svar har vi inte fått idag, han är så onykter så lär inte ens ta sig upp ur sängen på hela dagen.

    Känner som barnen då var denna dagen förstörd

  • Svar på tråden Julfest med jobbet
  • Anonym (Fin)

    Min sambo är 45. Alltid en väldigt ansvarsfull familjefar som prioriterar familjen. Någon gång om åter är han ute med kompisar och festar. Det händer att han tror att han tål lika mycket som när han var 20. Ibland slutar det med att han ligger bakis hela dagen efter.

    Jag tycker det är helt ok.

  • Anonym (Frida)
    Anonym (Fin) skrev 2019-11-17 08:54:10 följande:

    Min sambo är 45. Alltid en väldigt ansvarsfull familjefar som prioriterar familjen. Någon gång om åter är han ute med kompisar och festar. Det händer att han tror att han tål lika mycket som när han var 20. Ibland slutar det med att han ligger bakis hela dagen efter.

    Jag tycker det är helt ok.


    Med kompisar ja, han leker inte 20 åring med 18 åriga kollegor?

    De i hans egen ålder åkte hem efter middagen han var den ende 45 åringen som sprang ut med 18 åringar
  • Anonym (Nää)

    Att ramla in full och väcka familjen är pinsamt oavsett ålder.

    Att inte komma hem när det var sagt utan att höra av sig och berätta det är dåligt. Jag hade blivit jätteorolig om min man inte kom hem när han sagt, och vice versa.

    Att vara så packad att man inte kan delta i familjelivet dagen efter känns väldigt oansvarigt. Hur illa det är beror ju dock på barnens ålder.

  • Anonym (Frida)
    Anonym (Nää) skrev 2019-11-17 09:16:38 följande:

    Att ramla in full och väcka familjen är pinsamt oavsett ålder.

    Att inte komma hem när det var sagt utan att höra av sig och berätta det är dåligt. Jag hade blivit jätteorolig om min man inte kom hem när han sagt, och vice versa.

    Att vara så packad att man inte kan delta i familjelivet dagen efter känns väldigt oansvarigt. Hur illa det är beror ju dock på barnens ålder.


    6, 12 och 18 år gamla.
  • Anonym (Frida)

    Vi hade planer för idag med familjen.

    Barnen vill inte de är besvikna på pappa för de vet han kommer ligga hela dagen.

    Han tycker de stör hans sömn nu ja men som äldsta sa han får skylla sig själv när han kommer hem på morgonen och inte i rimlig tid så vi kunde åkt iväg på våra planer idag

  • Frontline

    Ser inte riktigt problemet?
    Han får väl festa loss om han vill och sker det inte varje helg är det väl helt ok..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Exfrun)
    Anonym (Frida) skrev 2019-11-17 08:41:19 följande:

    Ok så du anser det är normalt beteende och dessutom inför barnen? Barnen skäms över sin pappa riktigt ordentligt nu

    Sen att man lovar höra av sig och inte bli så sen när man gör tvärtemot är inte ok heller


    Folk kan festa på nätterna oavsett ålder.Så det är inte konstigt eller fel.Men lite olämpligt att barnen fick se detta.Men livet är inte perfekt heller.
  • Anonym (Frida)
    Frontline skrev 2019-11-17 09:35:41 följande:

    Ser inte riktigt problemet?

    Han får väl festa loss om han vill och sker det inte varje helg är det väl helt ok..


    Inget problem barnen ser pappa så full han inte kan stå på benen? Att han väcker hela huset när han trillar in i saker? Att han nu skäller på bsrnen för de stör hans sömn?

    Att han inte hör av sig eller kommer hem den tid han sagt?

    Att han förstör dagens planer?

    Ärligt tycker du det är normalt?
  • Pope Joan II
    Anonym (Frida) skrev 2019-11-17 09:33:25 följande:

    Vi hade planer för idag med familjen.

    Barnen vill inte de är besvikna på pappa för de vet han kommer ligga hela dagen.

    Han tycker de stör hans sömn nu ja men som äldsta sa han får skylla sig själv när han kommer hem på morgonen och inte i rimlig tid så vi kunde åkt iväg på våra planer idag


    Ja, det var ju olyckligt och osnyggt att han drack sig så berusad som han gjorde. Men om är en bra man annars så bör det väl vara möjligt att ha överseende med en enstaka förseelse av det här slaget? Jag skulle bli irriterad om barnen utsåg straff som dina verkar ha gjort och vad i hela fridens namn kommer det för gott ur att ni stannar hemma hela dagen och stör er på honom i stället för att låta honom sova ut medan ni fullföljer de planer ni gjort upp om tidigare?

    Eller är det här ett fall av att ni är totalt hjälplösa utan honom? Du har inget körkort, alla barnen har diverse problem och ni bor dessutom på ett ställe som är så ödsligt beläget att bilen måste flygas in med helikopter varje gång ni behöver åka någonstans?
  • Anonym (Exfrun)
    Anonym (Frida) skrev 2019-11-17 09:38:45 följande:

    Inget problem barnen ser pappa så full han inte kan stå på benen? Att han väcker hela huset när han trillar in i saker? Att han nu skäller på bsrnen för de stör hans sömn?

    Att han inte hör av sig eller kommer hem den tid han sagt?

    Att han förstör dagens planer?

    Ärligt tycker du det är normalt?


    Men nu har det redan.Vad ska du göra åt det?Bråka?Blir det bättre tror du?Vill du att han ska be om ursäkt?
Svar på tråden Julfest med jobbet