• Anonym (Kl)

    Någon som kan berätta lite om diskbråck.

    Ni som har diskbråck. Vilka tester hos läkaren fick ni göra innan ni fick reda på att ni hade det? Och berätta gärna symptomen. Hur kändes smärtan i ryggen?

  • Svar på tråden Någon som kan berätta lite om diskbråck.
  • Anonym (Man of steel)
    Drottningen1970 skrev 2019-11-20 21:21:54 följande:

    Har förövrigt aldrig varit så nära att begå mord som när läkaren vid inskrivningen på kirugen ville skjuta upp operationen ytterligare en månad så att jag skulle hinna sluta röka. Den mannen vet inte hur nära döden han var. Jag vägrade lämna kliniken och satt och grät i korridoren i 5 timmar tills de gav med sig.


    Det är riktigt otäckt, utifrån dina övriga inlägg tror jag inte du skojar alls.  
    Läkare och andra yrkesgrupper är värda respekt, oavsett deras kön. Att luras till att röka blir en belastning på oss andra i samhället och du måste ta din del av ansvaret för ditt missbruk. Utsätter du dina närmaste för detta?

    Det är obalanserat och otrevligt att sitta och gråta i korridoren i många timmar och på det sättet tvinga sig till fördelar. Det låter som om du tycker att du står över regler och vetenskap. Var det för att du ville slippa bli av med ditt nikotinmissbruk? 

    Narcissistisk personlighetsstörning ? Wikipedia
  • Drottningen1970
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-14 15:12:17 följande:

    Det är riktigt otäckt, utifrån dina övriga inlägg tror jag inte du skojar alls.  

    Läkare och andra yrkesgrupper är värda respekt, oavsett deras kön. Att luras till att röka blir en belastning på oss andra i samhället och du måste ta din del av ansvaret för ditt missbruk. Utsätter du dina närmaste för detta?

    Det är obalanserat och otrevligt att sitta och gråta i korridoren i många timmar och på det sättet tvinga sig till fördelar. Det låter som om du tycker att du står över regler och vetenskap. Var det för att du ville slippa bli av med ditt nikotinmissbruk? 

    Narcissistisk personlighetsstörning ? Wikipedia


    Jag lurade ingen. De smärtorna jag hade gick helt enkelt inte att leva med. Det var helt livsnödvändigt att jag fick opereras. Och även om du tycker illa om mig utifrån vad jag skriver på FL så tror jag inte du heller skulle vara så ond att du hade önskat mig en endaste dag till i det helvetet om du ens för ett par minuter hade fått uppleva de smärtorna. Att operationen var nödvändig förstod även den dryga läkaren efter operationen då han konstaterats att mitt diskbråck växt till dubbla storleken från det att jag hade röntgats fram till OP. Så han bad om ursäkt över att han inte förstod att jag haft sådana smärtor.

    Att du anser det obalanserat och otrevligt att gråta av smärta och desperation säger betydligt mer om dig än om mig vågar jag påstå.
  • Drottningen1970
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-14 15:12:17 följande:

    Det är riktigt otäckt, utifrån dina övriga inlägg tror jag inte du skojar alls.  

    Läkare och andra yrkesgrupper är värda respekt, oavsett deras kön. Att luras till att röka blir en belastning på oss andra i samhället och du måste ta din del av ansvaret för ditt missbruk. Utsätter du dina närmaste för detta?

    Det är obalanserat och otrevligt att sitta och gråta i korridoren i många timmar och på det sättet tvinga sig till fördelar. Det låter som om du tycker att du står över regler och vetenskap. Var det för att du ville slippa bli av med ditt nikotinmissbruk? 

    Narcissistisk personlighetsstörning ? Wikipedia


    Jag lurade ingen. De smärtorna jag hade gick helt enkelt inte att leva med. Det var helt livsnödvändigt att jag fick opereras. Och även om du tycker illa om mig utifrån vad jag skriver på FL så tror jag inte du heller skulle vara så ond att du hade önskat mig en endaste dag till i det helvetet om du ens för ett par minuter hade fått uppleva de smärtorna. Att operationen var nödvändig förstod även den dryga läkaren efter operationen då han konstaterats att mitt diskbråck växt till dubbla storleken från det att jag hade röntgats fram till OP. Så han bad om ursäkt över att han inte förstod att jag haft sådana smärtor.

    Att du anser det obalanserat och otrevligt att gråta av smärta och desperation säger betydligt mer om dig än om mig vågar jag påstå.
  • Anonym (Man of steel)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-14 15:24:28 följande:
    Jag lurade ingen. De smärtorna jag hade gick helt enkelt inte att leva med. Det var helt livsnödvändigt att jag fick opereras. Och även om du tycker illa om mig utifrån vad jag skriver på FL så tror jag inte du heller skulle vara så ond att du hade önskat mig en endaste dag till i det helvetet om du ens för ett par minuter hade fått uppleva de smärtorna. Att operationen var nödvändig förstod även den dryga läkaren efter operationen då han konstaterats att mitt diskbråck växt till dubbla storleken från det att jag hade röntgats fram till OP. Så han bad om ursäkt över att han inte förstod att jag haft sådana smärtor.

    Att du anser det obalanserat och otrevligt att gråta av smärta och desperation säger betydligt mer om dig än om mig vågar jag påstå.
    Du tvingade till dig vård genom att gråta i fem timmar. Du vet bättre än läkaren tydligen. Jag tycker inte illa om dig som person, du är lika mycket värd som alla vi andra, men ditt beteende är inte OK. Det låter som en Hollywoodfrus, mycket förmätet. Jag önskar inte de damerna något ont, men de har inte rätt till förtur till samhälls-service, trots att de verkligen tror att de är värda bättre behandling än andra. Detta är inte ditt enda inlägg där du beskriver liknande saker, du ser dig verkligen som mer berättigad än andra. Dina krokodiltårar och långa urskuldanden nu, men lite fiffigt nöjd av du när du skrev ursprungskommentaren, det är värt att fundera på. Vi kan omöjligt ändra dina beteenden, men vi kan se dem och lära andra att ge akt på sådant lurendrejeri.
  • Drottningen1970
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-14 16:40:16 följande:

    Du tvingade till dig vård genom att gråta i fem timmar. Du vet bättre än läkaren tydligen. Jag tycker inte illa om dig som person, du är lika mycket värd som alla vi andra, men ditt beteende är inte OK. Det låter som en Hollywoodfrus, mycket förmätet. Jag önskar inte de damerna något ont, men de har inte rätt till förtur till samhälls-service, trots att de verkligen tror att de är värda bättre behandling än andra. Detta är inte ditt enda inlägg där du beskriver liknande saker, du ser dig verkligen som mer berättigad än andra. Dina krokodiltårar och långa urskuldanden nu, men lite fiffigt nöjd av du när du skrev ursprungskommentaren, det är värt att fundera på. Vi kan omöjligt ändra dina beteenden, men vi kan se dem och lära andra att ge akt på sådant lurendrejeri.


    Ja jag vet rätt ofta bättre än andra. Särskilt när det gäller min egen kropp. Vad du tycker och tror när du fabulerar berör mig mycket lite. Man of steel
  • Anonym (Man of steel)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-14 18:07:23 följande:
    Ja jag vet rätt ofta bättre än andra. Särskilt när det gäller min egen kropp. Vad du tycker och tror när du fabulerar berör mig mycket lite. Man of steel
    Du tar dig själv vård och tvingar dig före i kön framför äkta behövande genom att gråta i timmar. Krokodiltårar. Du ser dig som överordnad och respekterar inte vården eller andra människor. Du har ett otäckt beskrivande nick. Skäms.
  • Anonym (S)
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 08:41:57 följande:

    Du tar dig själv vård och tvingar dig före i kön framför äkta behövande genom att gråta i timmar. Krokodiltårar. Du ser dig som överordnad och respekterar inte vården eller andra människor. Du har ett otäckt beskrivande nick. Skäms.


    Fast kom igen, Drottningen behövde ju vård. Att man inte slutat röka när man har smärta from hell är gör ju inte vårdbehovet mindre.

    Jag har haft stort diskbråck som jag gick med länge. Fruktansvärd smärta innan jag fick det opererat.

    Hade jag blivit nekad operation hade jag också blivit helt förstörd. Utan att någon krokodil varit inblandad.

    Har svårt att förstå dessa grova påhopp du kommer med...
  • Drottningen1970
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 08:41:57 följande:

    Du tar dig själv vård och tvingar dig före i kön framför äkta behövande genom att gråta i timmar. Krokodiltårar. Du ser dig som överordnad och respekterar inte vården eller andra människor. Du har ett otäckt beskrivande nick. Skäms.


    Fabulera vidare om det gör dig lycklig?

  • Anonym (Man of steel)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-15 10:23:50 följande:
    Fabulera vidare om det gör dig lycklig?

    Din förminskning fungerar inte. Du gråter i timmar för att få gå före i köer. Svagt.
  • Drottningen1970
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 12:58:07 följande:

    Din förminskning fungerar inte. Du gråter i timmar för att få gå före i köer. Svagt.


    Alla läskunniga ser vad jag skrivit och hur du av nån underliggande orsak väljer att tolka det Du gör bara bort dig själv. Det kan du välja att göra såklart.

    Dock inget jag känner mig manad att deltaga i fortsättningsvis.
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 12:58:07 följande:

    Din förminskning fungerar inte. Du gråter i timmar för att få gå före i köer. Svagt.


    Sluta göra bort dig nu. Folk är läskunniga.

    Detta sidospår är ju bara pinsamt för dig och inget jag har för avsikt att hänga på längre.

    Jag svarar dig gärna på plats i de trådar där jag uppenbarligen upprört starka känslor hos dig istället. Men här får du leka själv
  • Anonym (Om)
    Acha skrev 2019-11-20 22:54:25 följande:

    Ingen bot men om man tåler Voltaren så tar det smärtan bäst från ischiasen.


    Har du diskbråck och ischias så hjälper inte det alls. Inte ens receptbelagda tabletter med morfin gjorde att jag slapp värken.

    Detta är nog bland det värsta i smärta man kan uppleva och det tog ett par år ingen jag var iform igen.

    Som jämförelse i känsla så var det ju lätt att föda tre barn om man säger så.
  • Anonym (Man of steel)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-15 13:12:52 följande:
    Alla läskunniga ser vad jag skrivit och hur du av nån underliggande orsak väljer att tolka det Du gör bara bort dig själv. Det kan du välja att göra såklart.

    Dock inget jag känner mig manad att deltaga i fortsättningsvis.
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 12:58:07 följande:

    Din förminskning fungerar inte. Du gråter i timmar för att få gå före i köer. Svagt.


    Sluta göra bort dig nu. Folk är läskunniga.

    Detta sidospår är ju bara pinsamt för dig och inget jag har för avsikt att hänga på längre.

    Jag svarar dig gärna på plats i de trådar där jag uppenbarligen upprört starka känslor hos dig istället. Men här får du leka själv
    Det är sorgligt att se den sortens självförhärligande, en sorts fult högmod.
  • Anonym (N)
    Drottningen1970 skrev 2021-06-14 18:07:23 följande:

    Ja jag vet rätt ofta bättre än andra. Särskilt när det gäller min egen kropp. Vad du tycker och tror när du fabulerar berör mig mycket lite. Man of steel


    Drottningen1970: Du har ingen anledning att försvara dig att du grät för att få vård! Vi som varit med om att inte bli trodda på hur djävulskt ont det kan göra vet exakt att du behövde det för att få hjälp! Jag förstår dom som inte orkar och klarar att stå ut med smärtan! Det är inte ens värt att försöka få någon som inte själv varit där att förstå! !

    Hoppas att du fått ordning på ditt diskbråck nu!<3

    Själv blev jag nästan helt hjälpt utav operationen jag fick 1 år efter skadan när de äntligen röntgat och sett med egna ögon att nerven faktiskt låg i kläm, jag var inte bara "gnällig". Det som sedan hjälpte mycket att hantera resten av smärtan var styrketräning och akupunktur.
  • NatMar005

    Jag fick veta att jag hade ett diskbråck vid L5 efter att ha inkommit till akuten när jag tappat känseln i bägge benen. Var livrädd. Hade obeskrivliga smärtor men röntgen visade att operation var omotiverat. Enligt chefskirurgen i länet var min smärta också omotiverad tydligen vilket ledde till att jag låg på ortopeden en hel sommar i rullstol. Hade enorma mängder stesolid, morfin och saroten (det sistnämnda tillsammans med TENS tog udden av nervsmärtan tack och lov). Fick rotblockader helt utan effekt vilket är tamejfan det värsta jag utsatts för. Till slut skrev jag ut mig själv och fick komma hem i rullstol med hemtjänst och sjukgymnastik. Efter 6 mån kunde jag gå kortare sträckor med kryckor och man gjorde då en ny röntgen tillsammans med en PET-scan pga en kraftig viktminskning och ökad trötthet som påvisade en stor tumör i bäckenet. Visade sig att jag hade medullär sköldkörtelcancer OCH binjurecancer som metastaserats. Idag efter en väldigt lång resa är jag cancerfri men mitt diskbråck är inte helt utläkt trots att det gått 3 år.

    En natt, efter att ha varit vaken i nästan 2 dygn där jag gråtit och skrikit av smärta utan att ha fått träffa träffa läkare för smärtlindring pga en nattsköterska som fått för sig att jag bara var en hysterika gav jag upp. Dagen efter skrev jag som sagt ut mig själv. Men jag träffade henne på akuten 1 år efter det, när jag kom in med blodförgiftning som jag fått under min cancerbehandling. Hon kände inte ens igen mig. Innan jag skickades vidare till HIA sa jag till henne "jag var ingen hysterika, mina smärtor berodde på att jag har cancer och tack vare dig och avdelningen du jobbade på är risken stor att jag inte överlever det här. Jag berättar det här för dig för att du aldrig ska glömma det största misslyckandet i hela din karriär. Jag hatar dig av hela mitt hjärta och hade jag kunnat hade jag sett till att du och jag bytte plats nu din jävla häxa".

    Jag skäms inte för 5 flata ören, hon förtjänade det och mycket värre efter hur hon behandlade mig under en hel sommar.

    Nu överlevde jag men en dag ska jag dö och får jag chansen att bli ett spöke ska jag ägna evigheten åt att hemsöka henne.

Svar på tråden Någon som kan berätta lite om diskbråck.