• Anonym (S)

    Hur gör jag?

    Jag studerar på högskola och har en kurs på 2hp som jag totalt har missat pga att jag fokuserat på det mer ?viktiga?. Hur gör jag om jag får underkänt i kursen? Kommer jag ändå kunna få min examen? Eller ska jag söka till kursen nästa år istället?

  • Svar på tråden Hur gör jag?
  • Kjell2
    Anonym (S) skrev 2019-11-21 10:37:11 följande:

    Jag studerar på högskola och har en kurs på 2hp som jag totalt har missat pga att jag fokuserat på det mer ?viktiga?. Hur gör jag om jag får underkänt i kursen? Kommer jag ändå kunna få min examen? Eller ska jag söka till kursen nästa år istället?


    Om du kan få examen beror på om kursen är obligatorisk eller inte. Kolla med lärare om det finns resttenta, komplettering odyl du kan göra för att få G nu.


  • CitronTulo

    Prata med din mentor om hur du kan göra klart kursen som du missat. Beroende på vad det är så kan man få göra en omtenta, muntligt förhör eller inlämningsuppgifter.. 2 hp är ju ganska lite så lär väl inte vara något stort?

  • Anonym (ex)

    Du kan inte få examen om du inte uppfyller examensfordringarna. Om kursen ingår i ditt program och du får underkänt eller inte har tentat av den, kan du med andra ord inte ta ut någon examen. Det handlar om en dryg veckas studier, så det borde inte vara svårt för dig att genomföra kursen. 

    Kontakta kursledaren omgående och förklara situationen. 

  • Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-11-21 10:40:46 följande:
    Prata med din mentor om hur du kan göra klart kursen som du missat. Beroende på vad det är så kan man få göra en omtenta, muntligt förhör eller inlämningsuppgifter.. 2 hp är ju ganska lite så lär väl inte vara något stort?
    Håller med
Svar på tråden Hur gör jag?