• Anonym (Varför?)

    Varför hatar vänsterfeminister män?

    Varför gör ni det? Och använder hånfulla utryck som "vita kränkta män"

  • Svar på tråden Varför hatar vänsterfeminister män?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-12-02 11:44:40 följande:

    Tyckte precis någon ovan sa att det är onödigt att tala så kategoriskt. M och L har ju inte direkt ökat heller och SD mycket mindre än de förväntat sig. Procentuellt vänligt stark ökning av V dock... Så hur kan du påstå att trenden är så definitiv när den inte är det?


    Så bara för att L och M har minskat och att SD inte ökade så mycket som de hoppades på är det ett bevis för att vänstern inte alls har minskat? Eller vad är din poäng?

    Men nu när vi ändå pratar om det så är det ett faktum att vänstern misslyckats totalt de senaste decennierna. Globaliseringen har skapat enormt mycket missnöje världen över, främst från de som känner sig utanför samhällsutvecklingen. Detta missnöje har högerpopulismen roffatåt sig och idag är just denna rörelse en reell maktfaktor. Hur har det gått för vänstern? Ja, förutom några små segrar med könlösa toaletter och instiftande av ett tredje kön så ser det rätt grätt ut för vänstern världen över.

    Men visst, om ni fortsätter tro att identitetspolitik är ett lyckat koncept så blir ingen gladare än jag om ni fortsätter med det!
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (fe) skrev 2019-12-02 11:23:05 följande:

    Det är ett begrepp i tråden som diskuteras.

    Men svarta är ju kränkta. pga rasism, så där tänkte du aldrig till.

    Och du lägger inte orden i min mun, den saken är 100% klar.


    Att lägga ord i mun är mig veterligen inte förbjudet på FL. Bättre att ignorera och diskutera sakligt istället? Det senare kan dessutom ha en tendens att smitta av sig, och det är ju bra.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-12-02 11:52:51 följande:

    Ponera att feminismen skulle ta över Sverige. Vad skulle det innebära för potentiell fara för männen?

    Skulle männen bli tagna som sexslavar? Säljas? Våldtas? Mördas? Förföljas? Typ en hanmaids tail fast omvänt?

    Den enda risk jag kan se är att män tvingas ta ansvar (typ likvärdigt ansvar som kvinnor). Och visst är det hemsk för då är sötebrödsdagarna slut.

    Men det kommer inte ske. För det ör inte kvinnor som sitter på maktens poster.


    Men du röstar på ett feministiskt parti i tron om att det ska hända något? Själv kommer jag nog inte rösta på något alls, åtminstone inget av 100-års-partierna som borde begärts i konkurs för längesedan.
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Haha) skrev 2019-12-02 12:17:10 följande:

    Så bara för att L och M har minskat och att SD inte ökade så mycket som de hoppades på är det ett bevis för att vänstern inte alls har minskat? Eller vad är din poäng?

    Men nu när vi ändå pratar om det så är det ett faktum att vänstern misslyckats totalt de senaste decennierna. Globaliseringen har skapat enormt mycket missnöje världen över, främst från de som känner sig utanför samhällsutvecklingen. Detta missnöje har högerpopulismen roffatåt sig och idag är just denna rörelse en reell maktfaktor. Hur har det gått för vänstern? Ja, förutom några små segrar med könlösa toaletter och instiftande av ett tredje kön så ser det rätt grätt ut för vänstern världen över.

    Men visst, om ni fortsätter tro att identitetspolitik är ett lyckat koncept så blir ingen gladare än jag om ni fortsätter med det!


    Idén om att avskaffa välfärdsstaten och sådana nyliberala experiment har aldrig haft så lite förtroende/anhängare. Den sortens grejer. Och nej, Vänstern, i den mån man kan tala om en enad sådan, är inte särskilt stark men att tala om total utplåning är bara löjligt. Högerns reella framgångar lyser iofs också med sin frånvaro.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-12-02 12:42:36 följande:

    Idén om att avskaffa välfärdsstaten och sådana nyliberala experiment har aldrig haft så lite förtroende/anhängare. Den sortens grejer. Och nej, Vänstern, i den mån man kan tala om en enad sådan, är inte särskilt stark men att tala om total utplåning är bara löjligt. Högerns reella framgångar lyser iofs också med sin frånvaro.


    Jaså? De senaste tio åren har det uppkommit fler frihandelsavtal än tidigare, gränser suddas ut mer och mer och ersätts med unioner av frihandel... alltså tom det kommunistiska Kina har infört frihandelszoner i landet. Kapitalismen är idag starkare än någonsin tidigare globalt. Är detta inte nyliberala framgångar enligt dig?

    Högerpopulismen ökar. Detta är inte ett europeiskt fenomen utan detta är en trend som existerar världen över. Från Indien till EU, från Brasilien till Filippinerna. Är detta inga framgångar för högern enligt dig?

    Och vad har vänstern vunnit för mark de senaste åren? Utplåning tror jag definitivt på när det gäller vänstern. Det är av flera orsaker som jag kan redovisa i ett annat inlägg i framtiden.
  • Anonym (fe)
    Anonym (Hennologen) skrev 2019-12-02 12:16:35 följande:
    Ärligt talat så var det skrivet så att det inte gick att avgöra om det var ironi eller ej.
    Så ärligt talat så ansåg du lägga orden i mun på min, var ärligt?
  • Anonym (fe)
    Anonym (Hennologen) skrev 2019-12-02 12:17:21 följande:
    Varför inte? Har du problem med kvinnor eller svarta?
    Du pratar om svarta kvinnor, så ta den frågan med dig själv.
    Irrelevant för tråden, och bara du som pratar om.
  • Anonym (fe)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-12-02 12:33:38 följande:
    Att lägga ord i mun är mig veterligen inte förbjudet på FL. Bättre att ignorera och diskutera sakligt istället? Det senare kan dessutom ha en tendens att smitta av sig, och det är ju bra.

    Vem sagt det?
    Det jag säger är att det är en konversation som inte existerar, och saker jag varken står för elelr har sagt.

  • Anonym (Hennologen)
    Anonym (fe) skrev 2019-12-02 13:16:24 följande:
    Så ärligt talat så ansåg du lägga orden i mun på min, var ärligt?
    Är det där en fråga?

    Jag kan läsa orden och jag ser frågetecknet på slutet, men vad menar du?
  • Anonym (fe)
    Anonym (Hennologen) skrev 2019-12-02 14:25:06 följande:
    Är det där en fråga?

    Jag kan läsa orden och jag ser frågetecknet på slutet, men vad menar du?
    Ja, var ärligt?
Svar på tråden Varför hatar vänsterfeminister män?