• Anonym (Kär i ungdomsflörten)

Vänta eller agera?

råkade ramla på ungdomsflörten från 16-års ålder på en dejtsida för ca 3v sedan. Vi har inte träffats sedan 16årsåldern. Vi bytte rätt snart nr och har skrivit och t.om pratat i tfn ett par ggr. Så i helgen sågs vi i hans hemstad. Vi är 38 och 39 år gamla. Det blev en otroligt rolig och fin dag tillsammans. Under kvällen, och även tidigare då vi pratat, så är han otroligt romantisk, stannar under promenaden "bara för att han vill titta på mig", stannar och kramas osv...väldigt fysisk men på ett fint sätt.
    Vi pratade om livet han skilde sig för några år sedan från ett dåligt och långt äktenskap, de har två döttrar tillsammans. 
    Det ena ledde till det andra och vi hamnade i säng. Sov tätt omslingrade. Efteråt sa han fina saker som att han skulle längta till nästa gång, att han gärna ville hälsa på mig osv... (vi bor i olika städer) . Har i tfn sagt att han inte vill släppa det här (vår nyfunna kontakt) osv.
    Han är inte jättebra på att smsa om ni förstår vad jag menar, även om vi har smsats 2-3 ggr/dag tidigare så märker jag att han inte är superbra på att uttrycka sig via sms. Lite dålig självkänsla också, och i vår ungdom var vi båda för blyga för att göra slag i saken så det ebbade ut pga flytt och annat.
    Nu till min huvudvärk: han har inte hört av sig på en hel dag. Nojjar jag i onödan? 
    Jag skrev sist till honom, det är hans tur. I näst sista smset skrev jag att jag tänkte på honom. Han skrev att han "blev varm av att höra det".
    Jag blir så rädd (har blivit rätt sårad tidigare och har garden uppe men släppte den för honom) för det blir ofta såhär när jag väl släpper garden och släpper in ngn, att de drar sig undan. Dessutom säger mina erfarenheter mig att det bästa är att ligga lågt och låta killen föra i början, mossigt - jag vet, men jag vill nog bli lite uppvaktad som kvinna...absolut inte vara passiv, men jag tror helt enkelt att det är lätt att skrämma bort...
    Men snälla hjälp mig, har ingen jag kan fråga riktigt...ska jag strunta i att jag känner mig för "på" och skicka ett sms, eller ska jag vänta lite till?

• Svar på tråden Vänta eller agera?
  • Tecum

En dag är inte mycket, vänta lite till. Men sen måste du höra av dig och fråga vad han menar, det är inte okej att vara så på som han var och sen bara släppa dig.

• Anonym (Bk)

Kanske bara är nostalgi. Stressa inte. En dag är ingenting. Det är bra att sakna, längta och hoppas lite.

Jah som kvinna kan känna mig kvävd och stressad om date stressar och skriver varje dag. Dock är jag just under 30 så min generation kanske är annorlunda från din.. :)

• Anonym (A)
    Tecum skrev 2019-11-25 22:51:38 följande:
    En dag är inte mycket, vänta lite till. Men sen måste du höra av dig och fråga vad han menar, det är inte okej att vara så på som han var och sen bara släppa dig.
    Håller med

Tack för era svar...men är det inte lite konstigt att det är tyst när vi hördes minst en gång om dagen tidigare?

Blir galen på alla dessa dejter som bara släpper (om det nu är det han gör) när jag precis släppt garden....

• Anonym (,,,,,,,)

Vänta några dagar o se om han skriver, om inte, så hör av dig sen med nåt neutralt. O var cool, visa honom absolut INTE att du nojjar, blir orolig o rädd. Låt honom heller inte veta hur sårad du blivit tidigare, av nån.

Skrev nu, kort och väldigt neutralt, fångade hur han mådde bara.

Kunde inte hålla mig, jag kan liksom inte koncentrera mig på jobbet....

Nu har det inte gått så lång tid, men det känns så jäkla smutsigt detta, han har varit såå uppvaktande och vi hade sex och allt...då tar det stopp...

Vet att det mest nobla är att bara gå därifrån, men jag har fan lust att dra till med att skriva (om några dagar om han inte svarar) att hans beteende fan inte är ok.

Är det helt dumt?

• Anonym (P)

Han har fått vad han ville ha, du gick rakt i fällan och hoppade i säng första dejten. Han behövde knappt jobba för det.

• Tecum
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-27 10:47:21 följande:
    Skrev nu, kort och väldigt neutralt, fångade hur han mådde bara.
    Kunde inte hålla mig, jag kan liksom inte koncentrera mig på jobbet....
    Nu har det inte gått så lång tid, men det känns så jäkla smutsigt detta, han har varit såå uppvaktande och vi hade sex och allt...då tar det stopp...
    Vet att det mest nobla är att bara gå därifrån, men jag har fan lust att dra till med att skriva (om några dagar om han inte svarar) att hans beteende fan inte är ok.
    Är det helt dumt?
    Du gör rätt, både att höra av dig neutralt nu och att ta i lite hårdare om han ghostar dig.
  • Anonym (,,,,,,,)

Svarade han inte alls på messet? Men bra att du fick det ur dig iaf. 

Visst, det går att skriva det där till honom sen, men vad gör du om han inte svarar på det heller? Risken är att du känner dig ännu dummare då. Så kanske klokt att fundera igen där.

• Kexsmula

Du skulle inte legat med honom så fort! Nu fick han det han var ute efter och du får ta den känslomässiga smällen.

Svar på tråden Vänta eller agera?