• Anonym (Kär i ungdomsflörten)

Vänta eller agera?

råkade ramla på ungdomsflörten från 16-års ålder på en dejtsida för ca 3v sedan. Vi har inte träffats sedan 16årsåldern. Vi bytte rätt snart nr och har skrivit och t.om pratat i tfn ett par ggr. Så i helgen sågs vi i hans hemstad. Vi är 38 och 39 år gamla. Det blev en otroligt rolig och fin dag tillsammans. Under kvällen, och även tidigare då vi pratat, så är han otroligt romantisk, stannar under promenaden "bara för att han vill titta på mig", stannar och kramas osv...väldigt fysisk men på ett fint sätt.
    Vi pratade om livet han skilde sig för några år sedan från ett dåligt och långt äktenskap, de har två döttrar tillsammans. 
    Det ena ledde till det andra och vi hamnade i säng. Sov tätt omslingrade. Efteråt sa han fina saker som att han skulle längta till nästa gång, att han gärna ville hälsa på mig osv... (vi bor i olika städer) . Har i tfn sagt att han inte vill släppa det här (vår nyfunna kontakt) osv.
    Han är inte jättebra på att smsa om ni förstår vad jag menar, även om vi har smsats 2-3 ggr/dag tidigare så märker jag att han inte är superbra på att uttrycka sig via sms. Lite dålig självkänsla också, och i vår ungdom var vi båda för blyga för att göra slag i saken så det ebbade ut pga flytt och annat.
    Nu till min huvudvärk: han har inte hört av sig på en hel dag. Nojjar jag i onödan? 
    Jag skrev sist till honom, det är hans tur. I näst sista smset skrev jag att jag tänkte på honom. Han skrev att han "blev varm av att höra det".
    Jag blir så rädd (har blivit rätt sårad tidigare och har garden uppe men släppte den för honom) för det blir ofta såhär när jag väl släpper garden och släpper in ngn, att de drar sig undan. Dessutom säger mina erfarenheter mig att det bästa är att ligga lågt och låta killen föra i början, mossigt - jag vet, men jag vill nog bli lite uppvaktad som kvinna...absolut inte vara passiv, men jag tror helt enkelt att det är lätt att skrämma bort...
    Men snälla hjälp mig, har ingen jag kan fråga riktigt...ska jag strunta i att jag känner mig för "på" och skicka ett sms, eller ska jag vänta lite till?

• Svar på tråden Vänta eller agera?

Han svarade faktiskt. Redan idag, två ggr tom. Lite lust skrivbeteende. Han skriver typ att det är fullt upp och om jag har det bra? Senare kom hej nu har jag kommit hem ...så berättade han lite vad han skulle pyssla med för kvällen. Upplever att han är rädd att jag ska komma med mer krav än vad han redan har på sig, vilket jag absolut inte vill massa på honom.

Och angående att vi låg. Jo, kanske lite för tidigt men jag ångrar ingenting och det gick inte att stå emot de energierna. Om han bara var ute efter sex så har han ljugit för han har lagt helt andra kort på bordet innan.

Och jag vägrar tyngas ner av den där synen att om man har sex tidigt så ?vann mannen det han ville och tappar intresset? och kvinnan förlorade sin heder. Jag tror vi är mer komplicerade varelser än så och Både jag och han kan minsann både vara kåt och seriös på samma gång. Det var en tokpassion som kom upp.

Hursom så funderar jag på att avsluta mitt svar med ?förstår att du har mkt men ville bara säga hej?. Kanske lägga till att jag inte vill pressa utan bara kolla läget.

• Anonym (Lugn)

Herregud.. en dag. Ta det lugnt annars kväver/skrämmer du iväg honom. Jag är kille och precis sådär, orkar inte/vill inte ha kontakt hela tiden. Det blir som en plikt att svara/skriva tillslut och det är inte attraktivt. Låt han svara nu sen låter du det gå några dagar, 3 st typ så han får chansen att höra av sig först nästa gång. Alla har inte samma sms vanor som dig.

• Anonym (Anonym 666)

Åh wow, en hel dag... Kom tillbaka när det gått en vecka eller två. Folk har liksom ett liv också.

Anonym (Lugn) skrev 2019-11-27 18:17:50 följande:

Herregud.. en dag. Ta det lugnt annars kväver/skrämmer du iväg honom. Jag är kille och precis sådär, orkar inte/vill inte ha kontakt hela tiden. Det blir som en plikt att svara/skriva tillslut och det är inte attraktivt. Låt han svara nu sen låter du det gå några dagar, 3 st typ så han får chansen att höra av sig först nästa gång. Alla har inte samma sms vanor som dig.

Haha, förstår...två dagar dock....och då bröt jag tystnaden.men håll med om att det är konstigt när vi tidigare hördes varje dag, 2-3 ggr?!

Det är ju en förändring....
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-11-27 18:32:51 följande:

Åh wow, en hel dag... Kom tillbaka när det gått en vecka eller två. Folk har liksom ett liv också.

Se svar ovan....
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-27 19:32:15 följande:
    Haha, förstår...två dagar dock....och då bröt jag tystnaden.men håll med om att det är konstigt när vi tidigare hördes varje dag, 2-3 ggr?!

Det är ju en förändring....
    Nej det är inte konstigt. Ni har haft för tät kontakt och det blir jobbigt i längden för de flesta. Och två-tre dagar är fortfarande inte så märkligt, om man inte bortser från det faktum att du kan ha skrämt bort honom och han börjar dra sig undan. Ju mer du pressar på nu desto snabbare blir du av med honom för gott.
  • Anonym (Anonym 666)

Jag tror helt enkelt att han haft annat för sig. Vänta några dagar innan du kontaktar honom igen iaf.

Jag tolkade fel med dagarna där ovan i mitt förra svar btw. Men men.

Anonym (Mannen_myten) skrev 2019-11-27 19:48:34 följande:

Exakt! Att sära på benen det första du gör är kanske inte det bästa sättet att visa att du är seriös. Han fick doppa....och nu är han antagligen nöjd och söker vidare. 

Få män vill satsa seriöst på någon som är så lätt att få i säng. 

Men kan man inte vara både kåt och seriös menar du? Är det bara jag som signalerar oseriöshet eller han också? Vi var ju två om det?
  • Tecum
    Anonym (Mannen_myten) skrev 2019-11-27 19:48:34 följande:
    Exakt! Att sära på benen det första du gör är kanske inte det bästa sättet att visa att du är seriös. Han fick doppa....och nu är han antagligen nöjd och söker vidare. 

Få män vill satsa seriöst på någon som är så lätt att få i säng. 
    Haha, tvärtom! Vem vill satsa på en tjej som spelar svår? Då börjar man genast undra, har hon verkligen känslor eller leker hon bara i väntan på något bättre? Då svalnar mina känslor också och sen letar man tecken på att det är något som inte stämmer.

TS, det är inte fel att ligga direkt om passionen och klicket finns där! Skulle det sedan visa sig att det inte blir något så har du iaf haft bra sex. Slutshaming hör till historien även om en del svaga män vill hålla fenomenet vid liv.
    Tecum skrev 2019-11-27 21:14:06 följande:
    Haha, tvärtom! Vem vill satsa på en tjej som spelar svår? Då börjar man genast undra, har hon verkligen känslor eller leker hon bara i väntan på något bättre? Då svalnar mina känslor också och sen letar man tecken på att det är något som inte stämmer.

TS, det är inte fel att ligga direkt om passionen och klicket finns där! Skulle det sedan visa sig att det inte blir något så har du iaf haft bra sex. Slutshaming hör till historien även om en del svaga män vill hålla fenomenet vid liv.
    Åh gud vilka underbart sanna ord, kunde inte sagt det bättre själv.
    Dessutom så är det också mans-shaming. Varför ska varje man göras till någon som bara vill en sak och därmed heller ingenting mer?! 
    Säger mer om den som säger en sådan sak och dennes mossiga och trista syn.
Svar på tråden Vänta eller agera?