• Anonym (Kär i ungdomsflörten)

Vänta eller agera?

råkade ramla på ungdomsflörten från 16-års ålder på en dejtsida för ca 3v sedan. Vi har inte träffats sedan 16årsåldern. Vi bytte rätt snart nr och har skrivit och t.om pratat i tfn ett par ggr. Så i helgen sågs vi i hans hemstad. Vi är 38 och 39 år gamla. Det blev en otroligt rolig och fin dag tillsammans. Under kvällen, och även tidigare då vi pratat, så är han otroligt romantisk, stannar under promenaden "bara för att han vill titta på mig", stannar och kramas osv...väldigt fysisk men på ett fint sätt.
    Vi pratade om livet han skilde sig för några år sedan från ett dåligt och långt äktenskap, de har två döttrar tillsammans. 
    Det ena ledde till det andra och vi hamnade i säng. Sov tätt omslingrade. Efteråt sa han fina saker som att han skulle längta till nästa gång, att han gärna ville hälsa på mig osv... (vi bor i olika städer) . Har i tfn sagt att han inte vill släppa det här (vår nyfunna kontakt) osv.
    Han är inte jättebra på att smsa om ni förstår vad jag menar, även om vi har smsats 2-3 ggr/dag tidigare så märker jag att han inte är superbra på att uttrycka sig via sms. Lite dålig självkänsla också, och i vår ungdom var vi båda för blyga för att göra slag i saken så det ebbade ut pga flytt och annat.
    Nu till min huvudvärk: han har inte hört av sig på en hel dag. Nojjar jag i onödan? 
    Jag skrev sist till honom, det är hans tur. I näst sista smset skrev jag att jag tänkte på honom. Han skrev att han "blev varm av att höra det".
    Jag blir så rädd (har blivit rätt sårad tidigare och har garden uppe men släppte den för honom) för det blir ofta såhär när jag väl släpper garden och släpper in ngn, att de drar sig undan. Dessutom säger mina erfarenheter mig att det bästa är att ligga lågt och låta killen föra i början, mossigt - jag vet, men jag vill nog bli lite uppvaktad som kvinna...absolut inte vara passiv, men jag tror helt enkelt att det är lätt att skrämma bort...
    Men snälla hjälp mig, har ingen jag kan fråga riktigt...ska jag strunta i att jag känner mig för "på" och skicka ett sms, eller ska jag vänta lite till?

• Svar på tråden Vänta eller agera?
  • Anonym (Li)

Jag tänker såhär: OM han tycker att du är för på var han inte så intresserad och/eller mogen från början. Det trevliga med att dejta i vuxen ålder är ju just att det inte ska behövas massa spel, utan att man kan vara rak med sina känslor utan att den andre börjar krisa.

• Tecum
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-27 21:34:20 följande:
    Åh gud vilka underbart sanna ord, kunde inte sagt det bättre själv.
    Dessutom så är det också mans-shaming. Varför ska varje man göras till någon som bara vill en sak och därmed heller ingenting mer?! 
    Säger mer om den som säger en sådan sak och dennes mossiga och trista syn.
    Så sant som det är sagt!
  • Anonym (Freddan)
    Tecum skrev 2019-11-27 21:14:06 följande:
    Haha, tvärtom! Vem vill satsa på en tjej som spelar svår? Då börjar man genast undra, har hon verkligen känslor eller leker hon bara i väntan på något bättre? Då svalnar mina känslor också och sen letar man tecken på att det är något som inte stämmer.

TS, det är inte fel att ligga direkt om passionen och klicket finns där! Skulle det sedan visa sig att det inte blir något så har du iaf haft bra sex. Slutshaming hör till historien även om en del svaga män vill hålla fenomenet vid liv.
    Det är snarare detta med att vissa vill få det till att det är helt okej att knulla runt som snart hör historien till. Givetvis gäller det både kvinnor och män. 

Funderar på att lugnt och oladdat fråga honom varför han plötsligt ändrade beteende och slutade höra av sig..när han pratade mkt om att man ska vara ärlig och rak...då jag blivit ghostad tidigare vill jag bara veta varför, inget mer... vad hände egentligen liksom...

Mår verkligen skit över att inte få en förklaring....

Obs-inget fredagskvälls sms, men kanske i morgon fm eller på söndag...

Dumt/pinsamt Eller bra??????

Funderar på att lugnt och oladdat fråga honom varför han plötsligt ändrade beteende och slutade höra av sig..när han pratade mkt om att man ska vara ärlig och rak...då jag blivit ghostad tidigare vill jag bara veta varför, inget mer... vad hände egentligen liksom...

• Andreaaaa
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-29 21:37:05 följande:

NEJ. Inga såna ifrågasättande sms!! Klart du kan fundera kring det men INGEN gillar att bli pressad till kontakt så oavsett skäl kommer han inte att tycka att det känns särskilt härligt. Så lugna ner dig om du vill upprätthålla kontakten !! (Om du däremot inte orkar med långa pauser och vill gnälla på det och skiter i hur det går mellan er, kör.)
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-29 21:37:02 följande:
    Om du känner att han verkligen har ändrats (så att det inte bara är det att det plötsligt betyder mer för dig nu) så tycker jag absolut att du lugnt och oladdat kan fråga.
  • Kexsmula
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-11-29 21:37:05 följande:

Det blir bara pinsamt, men självklart är frågan trots allt fri. Men om han hade känt likadant för dig som du för honom hade han självklart hört av sig. Du betyder inte lika mycket för honom som han betyder för dig helt enkelt.
  • Anonym (Ja)

Hur har det gått för dig, TS?

• Lione81

Jag förstår din frustration : (

Är man nykär och hittat någon man tror det ska bli något med. Så vill man ju skriva hela tiden. Lite som tonårsåldern : )

Jag förstår varför inte han har skrivit till dig. När han har uttryckt sig som han gjorde för fig när ni sågs.

Ett kärleksfullt sms tar inte mer än 3min att skriva. Det är du verkligen värd.

Hoppas att han har svarat dig?

Tack för era fina inlägg, det värmer!

Det är så märkligt, han har dels

gått ur dejtsidan, och innan dess skrivit två ggr till mig.(efter att jag kollat läget)

Båda ggr ber han mest om ursäkt och säger att han är jätteledsen över att ngt ?oväntat som hänt? som han ?inte kan hjälpa? Och att det har drabbat mig. Samt att han tycker att jag är (notera är, inte var) ngn som skulle passa honom.

Jag ifrågasatte då inte utan svarade bara att jag hoppades att det skulle ordna sig för honom, jag tackade också för fina ord... men visst blir jag sjukt nyfiken på vad 17 det är? Och om han kommer att höra av sig igen... fattar ingenting, men nu kan jag inte göra mer...

• Anonym (Ja)
    Anonym (Kär i ungdomsflörten) skrev 2019-12-06 19:46:46 följande:
    Tack för era fina inlägg, det värmer!
    Det är så märkligt, han har dels
    gått ur dejtsidan, och innan dess skrivit två ggr till mig.(efter att jag kollat läget)
    Båda ggr ber han mest om ursäkt och säger att han är jätteledsen över att ngt oväntat som hänt som han inte kan hjälpa Och att det har drabbat mig. Samt att han tycker att jag är (notera är, inte var) ngn som skulle passa honom.
    Jag ifrågasatte då inte utan svarade bara att jag hoppades att det skulle ordna sig för honom, jag tackade också för fina ord... men visst blir jag sjukt nyfiken på vad 17 det är? Och om han kommer att höra av sig igen... fattar ingenting, men nu kan jag inte göra mer...
    Åh va synd. Vill inte låta negativ, men har han gått ur sidan eller blockat? För på många sidor ser det likadant ut.
    Anonym (Ja) skrev 2019-12-06 20:00:16 följande:

Åh va synd. Vill inte låta negativ, men har han gått ur sidan eller blockat? För på många sidor ser det likadant ut.

Han har till 99,9% gått ur sidan...
    Anonym (.) skrev 2019-12-16 07:04:38 följande:

Hur går det för er?

Icke ett knyst från honom tyvärr, och jag inser att jag måste försöka glömma på egen hand. Har fått bevis på att han raderat appen, inte bara tagit bort mig.

Vet dock inte vad det är för specifikt jobbigt som hänt som han sade....

Hursom har jag mitt i sorgen över detta också varit rätt arg. Så fegt att göra såhär, bara totalvända utan förklaring....
  • Anonym (Ela)

Så tråkigt beteende. Kan det inte vara så att han redan när ni fick kontakt hade någon han dejtade som han nu blivit seriös med?

Min erfarenhet av dejtingsidor är att de flesta träffar några åt gången där samtidigt. Pissigt men vanligt tyvärr

Svar på tråden Vänta eller agera?