• Tue 26 Nov 2019 11:04
    374 visningar
    10 svar
    10
    374

    Hjälp mig reda ut i "bli med barn" djungeln

    Hejsan! Jag och min sambo planerar att bli gravida och har försökt i ungefär 2 månader. Jag har väldigt regelbunden mens och har loggat den m.h.a appar länge. Den är så punktlig att jag i princip kan säga vilket klockslag den kommer på. 

    Denna månaden använde jag mig av ÄL-tester. Jag testade varje dag som appen visade att jag var fertil och strecket blev starkare och starkare. Den dagen appen sa att min ÄL skulle vara var strecket helt borta. Från att ha varit nääära lika starkt, men ändå inte samma, till att helt försvinna! Vad innebär detta? Missade jag min ÄL eller är de en stegring? vad är ens en stegring? Jag är en sånn nybörjare på allt sånt här. Vi hade iallafall sex alla mina fertila dagar förutom dagen de inte kom ett streck alls. 

    Nu är jag BIM-6 och fick en blödning. Bara lite först en rosa flytning och senare lite bruna flytningar. Detta kombinerat med molvärk i magen men som liksom är koncentrerat till en sida av nedre magen och inte i hela. Är detta kanske en såkallad nnidblödning? Jag har nämligen haft cellförändringar och nu oroar jag mig över att jag istället fått cancer pågrund av mellanblödningar utan oregelbunden mens? Vad tror ni? och isåfall när kan man testa en graviditet? 


    Tacksam för hjälp! 

  • Svar på tråden Hjälp mig reda ut i "bli med barn" djungeln
  • Anonym (Anony­m)
    Tue 26 Nov 2019 13:16
    #1

    Jag har precis satt mig in i allt det där med ÄL-tester och det är verkligen en djungel, och inte är de pålitliga heller! Jag kan rekommendera digitala tester, där kan man se extremt tydligt vad som är vad. ClearBlue har ett tiopack som visar de fyra mest fertila dagarna, kostar strax under 400:- men kan vara värt.