[quote=80065468][quote-nick]Ful Anka skrev 2019-11-28 12:43:42 följande:[/quote-nick]Ja, alltså, nu är det ju överhuvudtaget väldigt svårt att adoptera. Har du inte läst äldre trådar i ämnet? Jag vet några som fick välja vilket handikapp de kunde acceptera annars blev det ingen adoption. De flesta länder tillåter inte adoption längre.
[/
jag har läst på väldigt mycket om vad som är aktuellt just nu och jo, många länder tillåter adoption och vi har åtminstone 5-6 länder som bör acceptera oss. Att barnen ofta har särskilda behov är ju inte förvånande, men det kan innebära många olika saker och många av de sakerna är vi öppna för. Det finns även ett fåtal länder i vilka det finns barn utan särskilda behov redo för internationell adoption. Det har till och med nyligen tillkommit nya länder som vill samarbeta med Sverige som adoptionsland. Det jag sökte nu var svar på frågan hur utredaren ställer sig till att jag studerar, och tänkte mig svar från människor som faktiskt adopterat eller ansökt. Jag har hittat gammal info om det och då har det varit helt okej att kvinnan studerar.