• Lunne

30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

Hej!

Jag tänkte höra om det finns några fler tjejer här som är födda på 80-talet och väntar första barnet, som vill följas åt under graviditeten?

Jag och min man är några år över 30 och bor i Stockholm, och jag har BF i slutet av juli :)

• Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)
  • knivskrik
    Lunne skrev 2019-11-30 12:58:07 följande:
    Hur gjorde ni för att dölja det? Jag funderar på hur jag ska lyckas hålla misstankar borta när jag varken dricker glögg eller vin över julhelgerna ????
    Dels så syntes det inte alls på mig innan vecka 19-20 ungefär, så det underlättade! Utöver det så hade jag inte druckit alkohol på ungefär ett år innan vi plussade. Skyllde det odefinierat på mediciner, vi har gått igenom fertilitetsutredning och behandling och de medicinerna fungerade inte tillsammans med alkohol för mig :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mageric

Jag klarade mig igenom två bröllop och en kick-off på jobbet genom rent mygel.

På bröllopen hade jag en skvätt coca-cola i glaset vilken till och med servitörerna misstog för rödvin och försökte ge mig påfyllning, och på kickoffen hade jag med eh..det sista ur en bag in box.. vilket var alkoholfritt vitt vin på petflaskor. Superclassy verkligen men alla köpte det rakt av.

• Lunne
    knivskrik skrev 2019-12-01 13:32:38 följande:
    Dels så syntes det inte alls på mig innan vecka 19-20 ungefär, så det underlättade! Utöver det så hade jag inte druckit alkohol på ungefär ett år innan vi plussade. Skyllde det odefinierat på mediciner, vi har gått igenom fertilitetsutredning och behandling och de medicinerna fungerade inte tillsammans med alkohol för mig :)
    Då kanske de som hade misstankar redan hade hunnit släppa dem, jag antar att det hjälper :)
    Mageric skrev 2019-12-01 13:41:14 följande:

Jag klarade mig igenom två bröllop och en kick-off på jobbet genom rent mygel.

På bröllopen hade jag en skvätt coca-cola i glaset vilken till och med servitörerna misstog för rödvin och försökte ge mig påfyllning, och på kickoffen hade jag med eh..det sista ur en bag in box.. vilket var alkoholfritt vitt vin på petflaskor. Superclassy verkligen men alla köpte det rakt av.

Det låter imponerande, hade varit roligt att se!

Jag tror att jag får köra en kombination av era metoder, mygla i vissa sällskap och skylla på penicillin eller liknande i andra, beroende på vad som skulle vara minst misstänkt med vilka människor :')

• Mikfo

Grattis till er! ????

Jag är 33 snart och min sambo är 35, vi väntar äntligen vårt första barn med bf i slutet av juni.

• Lunne
    Mikfo skrev 2019-12-04 10:02:07 följande:

Grattis till er! ????

Jag är 33 snart och min sambo är 35, vi väntar äntligen vårt första barn med bf i slutet av juni.

Grattis till dig också! :) Hade ni försökt länge?
  • Polly1981

Hej
    Jag kanske äntligen får vara med i dessa Gravid grupper
    35+ 
    gravid efter 18 år på naturlig väg
    Gjorde 5 ivf  och 1 äggdonation 2018 som inte resulterade i något + över huvud taget,

5+3 idag
    plussade 9/12 :)

• Jooosen

Hoppar med! 31 år för en vecka sen och sambo 29. Efter 2,5 år kämpande och tre insättningar via ivf så plussade vi i fredags den trettonde :). Bf 13 aug. Första vul 27/12! Är så glad men oxå sjukt orolig!

Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Polly1981
    Jooosen skrev 2019-12-15 18:17:29 följande:

Hoppar med! 31 år för en vecka sen och sambo 29. Efter 2,5 år kämpande och tre insättningar via ivf så plussade vi i fredags den trettonde :). Bf 13 aug. Första vul 27/12! Är så glad men oxå sjukt orolig!

Grattis
    Jag plussade i måndags den 9.e bf 12 augusti 2020 :)
    ja oron är total 
  • Jooosen
    Polly1981 skrev 2019-12-15 17:54:56 följande:

Hej

Jag kanske äntligen får vara med i dessa Gravid grupper

35+ 

gravid efter 18 år på naturlig väg

Gjorde 5 ivf  och 1 äggdonation 2018 som inte resulterade i något + över huvud taget,

5+3 idag

plussade 9/12 :)

Grattis själv! Vad underbart :) hur känner du dig? Vissa dar känner jag inget och då stiger oron direkt. Annars lite molvärk, trött o småhungrig. Brösten känner jag inget speciellt i! När har du första inbokade vul?
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • knivskrik

Grattis Jooose­n och Polly1­981! Håller alla tummar för er!

Här börjar vi känna oss ganska redo. I helgen har vi köpt säng, skötbord, babyskydd, babysitter och lite småsaker. Håller på att tvätta upp saker nu så vi kan börja bädda och sånt. Känns galet! :)

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)