• Anonym (spökhjärna)

    Allt handlar om pengar

    Min hjärna verkar ha fått dille på pegar. Hela tiden går jag och räknar på vad saker kostar. Jag blir sur av det. Igår slängde jag makaroner för säker 4 kronor för att någon gjort dem tll lunch men sedan inte tagit till vara på det som inte åts upp. Om det var mannen eller dottern vet jag inte, ingen av dem ville kännas vid det. Jag blir förbannad när jag går på affären och stänger frysdörrar för det kostar faktisk typ 25 öre i timmen när de står öppna så där. När jag ser halvrökta cigg på marken tänker jag på de 2 kronorna per cigg som kunde ha använts till annat. Spill, onödigt släng, allt möjligt. Till och med när jag rengör sminkborstarna stör jag mig på sminket som är kvar i borstarna och vad det har kostat. Jag har räknat ut vad prylarna i hemmet kostar i el, och stänger av när de stått på en viss tid för att inte slösa pengar. När saker står still på jobbet räknar jag på förlorad inkomst osv osv osv

    Ja, det är sjukt helt enkelt. Jag försöker bryta det här mönstret men just nu undrar jag om jag inte blivit galen på riktigt. hjälp.

  • Svar på tråden Allt handlar om pengar
  • Anonym (spökhjärna)
    annabellelee skrev 2019-12-02 16:15:49 följande:

    Har du väldigt ont om pengar? Har haft?


    Nej inte direkt. Jag växte upp utan att familjen hade pengabekymmer. Vi var kanske inte rika heller. Just nu har vi lite snålt efter mycket sjukdom och många vabbdagar i oktober och november men vi svälter inte direkt.
  • Anonym (..)

    Gör lite lika, men jag har blivit bättre med åren. För min del så var det en period på något år när jag var typ 17 som var extremt fattig som formade mig. Det fanns perioder där det fanns mindre än 100kr på bankkontot nästan varje månad, perioder där jag knappt kunde äta mig mätt emellanåt.

    Jag kan fortfarande plocka upp en burk på parkeringen för att lämna till pant... Har 5 miljoner på banken, så det är ju inte så att jag saknar pengar nu.

    Har även jättesvårt att unna mig saker i livet, känner jämt att jag tar av barnens arv.

Svar på tråden Allt handlar om pengar