• Anonym (Nn)

    Vi som lämnat ett destruktivt förhållande

    Här är en till. Även fast jag idag är fri, så har jag blivit skadad för livet. Mitt ex var förjävlig mot mig och det har satt sina spår. Den person jag en gång var, är död.

  • Anonym (Nn)

    En positiv sak är iallafall att jag vann i rätten mot honom, och det känns verkligen jättebra :)

  • Anonym (Nn)

    Bra tråd förresten :) Kanske man kan finna styrka hos andra som haft det lika <3

  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-04 17:58:32 följande:

    Ja låt oss finnas där för varandra. Det är just det de vill. Isolera oss och få oss att känna oss maktlösa och nedbrutna... Jag är så glad för din skull att du vann.

    You go girl


    Tack så jättemycket <3
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Ja) skrev 2019-12-04 19:00:17 följande:

    Det är en smäll vi alla har tagit. Kanske blir vi aldrig som förut, men det gäller att blicka framåt och inte älta bakåt. Det förflutna har redan skett, men framtiden kan vi ändra till något bättre.

    Människan är den ända arten på jorden som ältar sitt förflutna.


    Ja, du har rätt. Men hur sjutton gör man för att inte bli bitter? Och vad gör man åt dom tankarna man har, tankar om att hämnas, tankar åt att ge igen, söka upp människan och göra upp en gång för alla? Jag vet att det är sjukt att tänka så men jag kan inte rå för det :( Det har gått snart 3 år, och jag är full av ilska, hat och aggression. Samtidigt som det känns att det aldrig har hänt. Minns en gång när han skulle döda mig, och vi var utomhus och det var mörkt. Jag fick tag i en torkad cement bit och drämde den i huvudet på honom och sen sprang jag. Eller den gången jag knivskar honom. Fy fan vad jag hatar mig själv så jävla mycket som sjunkit så lågt genom att göra dessa saker :( Jag är sjuk i huvudet på riktigt. Jag borde ha gått och aldrig blickat bakåt.
  • Anonym (Nn)

    Han har besöksförbud, går in på tredje året nu. Har funderat fram och tillbaka om jag ska ansöka om att få det utökat, vad tror ni om det? Han har inte hört av sig någonsin sen han fick det. Dock har han gått till min gamla lägenhet ett antal gånger och försökt tagit sig in så polisen har fått hämta honom.

  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-04 20:07:08 följande:

    När var han sist i din gamla lägenhet. Det kanske är bra om du utökar det... är han så ostabilt vet man ju inte vad han tar sig till om han för veta att besöksförbudet har upphört...

    Bamsekram


    Det kanske är 2 veckor sen ca
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-04 22:35:19 följande:

    Det har du rätt i... ja jag kommer kämpa för kung och fosterland också. Tusen tack för allt. Kramar i massor


    Det låter precis som mitt ex, han kom alltid på fyllan och bankade på dörren och när jag inte öppnade så ristade han in HORA på min dörr med en kniv. Över hela dörren och postlådan så varje jävla granne kunde se och jag skämdes, precis som du. Men vet du vad? Det är inte du som ska skämmas utan det är han, ditt ex, en grottmänniska, en jävla neandertalare eller vad dom nu är för nånting. Det är han som ska skämmas. Han kommer hem till dig påverkad, ställer till liv för både dig och grannarna och han skämmer ut sig själv. Men jag förstår din känsla, jag har känt den så många gånger förut. Spara alla sms, samtal, mejl mm. Och så kontaktar du polisen imorgon och berätta om din rädsla för honom. Får jag fråga vart du bor nånstans? Jag hade mer än gärna följt med dig till polisen om vi bodde nära varandra. Vi måste ställa upp för våra medsystrar och sätta ner foten och säga "att nu får det fan vara nog" Inga fler tjejer/kvinnor ska bli dödade av sina män. Verkligheten ser inte ut så, jag vet. Men nånstans måste man börja. Och jag börjar idag. Här och nu. Jag tar inte mer skit nu, och det ska inte du heller göra <3
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Ja) skrev 2019-12-04 21:35:47 följande:

    Vad har du fått för hjälp att bearbeta och gå vidare förutom besöksförbud?

    Det är verkligen inte hälsosamt att lägga så mycket energi på någon man hatar och aldrig mer vill träffa.

    Har du en ny man? Något annat du kan ägna dina tankar åt? Ge något annat en chans igen. Tänk på dig själv nu, inte honom.

    Jag har lärt mig att skjuta, både pistol och pilbåge. Har gått mental träning. Jag är rätt tuff numera. Hade jag träffat mitt ex och han hade försökt något så hade jag inte bangat en sekund längre. Jag har faktiskt blivit starkare av det jag varit med om. Både psykiskt och fysiskt.

    Det är såklart mycket som stör mig fortfarande. Att han tagit min ?dotter? ifrån mig tex. Det gör fruktansvärt ont. Det var inte min biologiska dotter men jag var hennes mamma sen hon var bebis till 17år Att tänka på att hon präglas och misshandlas psykiskt fortfarande och inte har någon på hennes sida som skyddar henne från det värsta är en smärta som är värre än allt annat.


    Har inte fått så mycket hjälp tyvärr. Blir bollad fram och tillbaka och den enda hjälp jag har idag är starka mediciner. Står även på väntelista för DBT. Jag har partner idag, världens bästa kille men jag är så jävla skadad pga mitt ex, att jag tyvärr håller på att förlora honom. Så fort nån säger ett fult ord så reagerar jag direkt. Jag är extremt aggressiv, paranoid, mm. Och jag har kommit till en punkt där jag skiter i allt. Jag skiter i om jag förlorar honom för jag tänker att han förtjänar bättre. All min lediga tid går åt att sova. Jag är ständigt trött, sover hela tiden. Drömmer fruktansvärda drömmar om våldtäkt, tortyr mm. I drömmen blir jag torterad på dom mest vidrigaste sätten, och jag blir grupp våldtagen av flera hundra olika män, och när jag vaknar skakar jag i hela kroppen och drömmen följer med hela dagen och jag är som en jävla zombie. Och till råga på allt så förlorade jag den mest värdefullaste människa jag hade i samband med separationen med mitt ex och rättegången, nämligen min mamma. Hittade henne död. Det harockså satt sina spår. Förlåt för mitt gnäll :(
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 07:19:49 följande:

    Tack för dina inlägg sunt

    Vi måste hjälpa varandra

    Han är den våldsamma typen ja

    Han har dragit mig i håret, knuffat ner mig och tagit stryptag, dragit hårt i mina armar så jag fått mega blåmärken, sparkat mig, gett mig örfilar mm

    Men det fanns såklart alltid en förklaring till varför han gjorde det och det var såklart alltid mitt fel

    En gång sov jag med en kniv (vilket han kallade psyko) mem jag var livrädd och ville inte ha honom nära

    För det var en annan sak han alltid gjorde. Tvingade sig på mig med kramar och pussar (inte våldtäkt) fast jag inte ville (efter han slagit mig eller bråkat)

    Herregud när jag läser listan fattar jag inte varför jag inte gick tidigare

    Hade det tex varit min dotter eller vem som hade jag bett henne gå vid första antydan till våld


    Gud vad jag känner igen mig! Mitt ex gjorde också så. Han kallade mig hora och fitta och jag fick en mobil kastad i huvudet, för att sen, 5 minuter senare, hålla på att pussa och krama mig... sjukligt beteende
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Vågavarastark) skrev 2019-12-05 08:00:34 följande:

    Såg precis att han har fördärvat min ytterdörr

    Krossat glaset vid namnskylten herregud

    Är det tillräckligt för ett besöksförbud


    Problemet är väl om det går att bevisa att det är han som har gjort det :/ När mitt ex hade förstört min dörr så frågade polisen om jag såg att det var han som gjorde det, och nej, det hade jag ju inte gjort, men ändå var jag helt tvärsäker på att det var han. Han hade en gång också plockat upp en hund bajspåse och tröck in den i mitt brevinkast. Jag såg inte när han gjorde det, men jag VET att det var han. Dock gick det inte att bevisa :(
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Ja) skrev 2019-12-05 05:27:36 följande:

    Uppfattar jag dig rätt om att du hittade din mamma död i samband med rättegången och inte pga av honom? Fruktansvärd historia i vilket fall som helst.

    Du gnäller inte! Detta är din verklighet. Detta tampas du med varje sekund låter det som. Det är inte ditt fel.

    Jag har själv gått på starka mediciner som sedan gick över till ett missbruk. Jag känner igen det där med att man sover, drömmer otäcka saker och känner sig som en zombie. Tabletternas baksida blandad med tyngden från det förflutna.

    Vad innebär DBT i ditt fall? Borderline eller självmordstankar? Båda finns det bot på! Det gäller för dig att försöka bryta detta och hitta mindre destruktiva vägar, för nu ser det ut som att hela ditt liv kretsar kring exet och inget alls i din nuvarande sits. Jag förstår att det är lika jobbigt för din partner som för dig. Han vill säkert hjälpa men har ingen aning om hur. Det blir man lätt frustrerad över och är man trygg med varandra så är det lättare att säga saker man egentligen inte menar. Såklart att han inte vill att du ska må så här. Och det är inte fel att släppa honom om du älskar honom. Jag har jobbat mycket med mig själv och försöker att inte projicera det på min sambo för att han ska förbli oförstörd, men det är inte lätt. Jag har många gånger fått be honom (innan jag exploderar) att sova någon annanstans, eller gå ut några timmar osv.

    Ditt liv låter oerhört ansträngande. Det är beundransvärt att du inte ger upp.


    Ja, när jag hade det som värst, dom dagliga trakasserierna, de 500 sms han skickade varje dag, 1000 samtal varje dag, hans stalker beteende, han stormade till och med mina grannars hem för att han trodde att jag gömde mig där, den dagliga kontakten med polisen, grannarna som såg hur polisen var hos mig flera gånger i veckan osv. Mitt i allt jävla kaos så dog min mamma, mitt allt :( Jag hittade henne död i hennes hem.
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Sunt) skrev 2019-12-05 06:48:11 följande:

    Fast om du gjorde det i självförsvar för att överleva så är du inte sjuk i huvudet!! Har du sökt terapi? Låter som att du verkligen behöver få hjälp att bearbeta allt hemskt du tvingats gå igenom. Det hade de flesta behövt så det är inget fel på dig, men det kan få dig att må bättre på sikt <3 Kram


    Tack för ditt svar <3 Nej jag har egentligen inte bearbetat något alls, men jag står på väntelista för DBT.
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Ja) skrev 2019-12-05 05:27:36 följande:

    Uppfattar jag dig rätt om att du hittade din mamma död i samband med rättegången och inte pga av honom? Fruktansvärd historia i vilket fall som helst.

    Du gnäller inte! Detta är din verklighet. Detta tampas du med varje sekund låter det som. Det är inte ditt fel.

    Jag har själv gått på starka mediciner som sedan gick över till ett missbruk. Jag känner igen det där med att man sover, drömmer otäcka saker och känner sig som en zombie. Tabletternas baksida blandad med tyngden från det förflutna.

    Vad innebär DBT i ditt fall? Borderline eller självmordstankar? Båda finns det bot på! Det gäller för dig att försöka bryta detta och hitta mindre destruktiva vägar, för nu ser det ut som att hela ditt liv kretsar kring exet och inget alls i din nuvarande sits. Jag förstår att det är lika jobbigt för din partner som för dig. Han vill säkert hjälpa men har ingen aning om hur. Det blir man lätt frustrerad över och är man trygg med varandra så är det lättare att säga saker man egentligen inte menar. Såklart att han inte vill att du ska må så här. Och det är inte fel att släppa honom om du älskar honom. Jag har jobbat mycket med mig själv och försöker att inte projicera det på min sambo för att han ska förbli oförstörd, men det är inte lätt. Jag har många gånger fått be honom (innan jag exploderar) att sova någon annanstans, eller gå ut några timmar osv.

    Ditt liv låter oerhört ansträngande. Det är beundransvärt att du inte ger upp.


    Och när mamma dog så använde han henne som vapen för att krossa mig ytterligare. Han pratade fruktansvärt illa om henne, han kallade henne alla möjliga saker, vidriga saker. Han visste att jag sörjde och han visste hur mycket hon betydde för mig så det var svårt att höra allt han sa om henne. Jag är fortfarande arg på honom och vi bor i samma lilla håla och förr eller senare så kommer vi stöta på varandra och där och då får vi se vad som händer...
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Sunt) skrev 2019-12-05 20:19:18 följande:

    Det låter helt galet att du bodde kvar i detta kaos om polis fick åka till dig flera ggr i veckan. Erbjöd de dig inte skydd på kvinnojour eller nåt sånt?

    Usch, vilken chock och tung sorg det måste varit/är. Beklagar verkligen förlusten av din mamma :( Kan inte riktigt förstå... Men låter verkligen som en mardröm.


    Först och främst, TACK <3

    Ja det var helt sjukt, bodde granne med mitt ex också :/ Dom sa aldrig nånting om skyddat boende, MEN, dom poängterade hur viktigt det var att jag anmälde alla brott han gjorde mot mig, plus att jag var tvungen att fullfölja dom också, alltså inte dra tillbaka anmälan, vilket jag till en början inte lyssnade på, pga 2 saker:

    1. Jag var jätte rädd för vad som skulle hända om jag anmälde/fullföljde anmälan. Skulle han hämnas? Skulle rätten tro på mig osv.

    2. När värsta chocken lagt sig så tänkte jag att det kanske inte var så farligt det han gjorde mot mig. Jag intalade mig själv att så länge jag inte anmälde så skulle han låta mig vara ifred. Jag hade fel, och jag fick nog. Då bestämde jag mig för att fullfölja allting, för att få nån slags upprättelse efter allt jag gått igenom.
Svar på tråden Vi som lämnat ett destruktivt förhållande