Inlägg från: LoveRain |Visa alla inlägg
  • LoveRain

Akut hudvårdshjälp!

Du får helt enkelt läsa på mer om vad olika syror gör med huden generellt och vad ingredienserna i produkterna du köpt gör för nytta. Finns massor info om detta på diverse skönhets- och hudvårdsbloggar.

Kakan Hermansson har en blogg som handlar om hudvård, hon har även en podd på samma tema.

Tidskriften Daisy Beauty skriver massor om sånt. Deras bloggare skriver en hel del om hudvård. Där kommer du hitta en hel del info.

Finns fler seriösa hudvårdsbloggare än så. Bara att börja läsa :)

• LoveRain

Obs att solskydd är MYCKET viktigt när du använder syror u din hudvård! Läs på innan du börjar med syrapeeling!

• LoveRain

Nej, spf i sminket räcker inte. Jag gillar solskydd från Evo, de har en riktigt bra mousse.

Tänk på att du måste vänta mellan varje produkt så den får sjunka in ordentligt innan du tar nästa och även innan du börjar sminka dig.

Jag gillar dubbelrengöring, dvs man använder en oljebaserad rengöring först och sedan en löddrande. Har dock inte det torr hy kan inte rekommendera några produkter. På morgonen använder jag alltid bara vatten.

Annars tycker jag du ska ställa frågan om hur du ska använda dina produkter på Kakans blogg, hon brukar svara bra!

Lycka till!

Svar på tråden Akut hudvårdshjälp!