• Kjell2

Finns det några miljonärer här?

shk76 skrev 2019-12-06 09:37:07 följande:

Som rubriken lyder, finns det några miljonärer här?

Och isåfall nyfiken på om ni skänker pengar till diverse välgörenhetsorganisationer isåfall till vad och hur ser ni på detta?

Eller hjälper ni behövande på andra sätt?

Begränsat till välgörenhetsorganisationer, hjälper till ekonomisk och med tid på annat sätt.

• Kjell2
    shk76 skrev 2019-12-06 10:56:01 följande:
    Kjell2 skrev 2019-12-06 10:10:58 följande:

Begränsat till välgörenhetsorganisationer, hjälper till ekonomisk och med tid på annat sätt.

Fint gjort!?

Själv har jag ej möjligheten tyvärr, då det är nästan tvärtom här ist???? men antar att det skulle kännas bra att kunna göra det.

Någon speciell organisation som står dig extra nära?
    Jag är aktiv i en förening som har välgörenhet som ett av syftena. Där bidrar jag med tid och pengar. Sen frivilligjobbar jag med hemlösa och läxhjälp

Huvuddelen av min hjälp, både tid och kostnad, går till några barn i vår närhet som behöver mycket hjälp.

• Kjell2
    shk76 skrev 2019-12-06 12:06:05 följande:
    Ok extra fint att även lägga ner tid, nu vet jag ej vad för slags hjälp barnen i din närhet behöver, men oj vad uppskattat det måste vara!!

Själv förälder till 3 barn med npf-diagnoser med noll hjälp utifrån..
    Här rör det sig om föräldrar som inte riktigt har förmågan att hjälpa till med skolan. Jag och min fru gör en insatts där med läxhjälp, kontakter med skola odyl.

• Kjell2

Var denna tråd endast till för att locka fram personer som donerar pengar för att sen kunna skicka privata tiggeribrev?

Svar på tråden Finns det några miljonärer här?