• IceKitten

Julbord IKEA

Funderar på att äta julbord på IKEA då vi tänkte skippa det till julafton.

Någon som har ätit där tidigare och har lite åsikter att dela med sig av? Är det gott? Värt pengarna?

(Ps. Det kostar 149 kr... Så döm det därefter.)

• Svar på tråden Julbord IKEA
  • AndreaBD

Vi var där i år och förra året också. Jag är ju själv inte så intresserad, men min man. Jag tyckte att det var helt okej för priset. Några sorters sill, gravad lax, nån mer lax också tror jag. Ägg med rom, skinka, prinskorv, köttbullar, några slags renbensspjäll, janssons, röd- och brunkål, grönkål blandat med nåt annat (inte dumt). Nån silltårta och en mat-cheesecake som verkligen är god! Några vegetariska grejer var det också. Och förstås runtomkring - knäckebröd, osv. Jag glömmer säkert saker nu.

Efterrätt var en mycket god ostkaka och ris a la Malta och nån lingonpaj, grädde och sylt till. 

• Coccolina
    IceKitten skrev 2019-12-09 14:45:18 följande:

Funderar på att äta julbord på IKEA då vi tänkte skippa det till julafton.

Någon som har ätit där tidigare och har lite åsikter att dela med sig av? Är det gott? Värt pengarna?

(Ps. Det kostar 149 kr... Så döm det därefter.)

Det är väl ok... lite kaosartat och jag tycker de saknar vissa saker på bordet, men var själv på IKEA igår och käkade julbordet för att jag missar jobbets julbord och jag helst skulle äta julbord varje dag fram till jul :-P De hade riktigt god sill :-P Skinkan var lite tråkig och faktiskt inte griljerad... Antar det är för att ha lite mer glutenfritt? Bara en typ av senap och inget vörtbröd. Den varmrökta lax moussen var god Och de hade lingonmarinerad kallrökt lax som också var en höjdare. Korv som var god den också... 

Hmm ja det som jag var mest besviken på var kanske sötsaksbordet då det inte fanns knäck osv  

Som sagt du får vad du betalar för men i detta fallet är det helt ok! Det är inte som att gå på ett av de där supermysiga julborden på en fin stämningsfull restaurang men man äter gott om ändock inte lika varierat, och blir mätt i en kaotisk miljö. 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • flygrl

Jag åt IKEAs julbord för några år sen och va nöjd. Visst det går väl inte jämföra med finare restaurangers julbord men det mesta jag ville ha fanns trots allt och allt va gott och vällagat imho. Prisvärt utan tvekan.

Kommer nog gå dit i år igen.

• HeidiHR

Jag åt julbordet för ett par veckor sedan, på varuhuset i kungens kurva. Framför allt var det fräscht och i ordning liksom, inte så kaosartad, kladdigt och geggigt som det ofta blir på julbord. Köttbullar, prinskorv, Jansson, grönkålsgratäng, skinka, lite olika sallader. Allt var gott, inte det godaste man ätit men absolut godkänt! Är gravid så undvek laxarna dock. Tyckte mycket om efterrätten med pepparkaka och lingon men så har lingon varit min stora craving denna graviditet. 200:- för mig och min ettåring med dryck, helt klart prisvärt!

• Håkan på Öland

Julbord på IKEA? Värt pengarna?

Frånsett att det är en jävla massa människor och man får stå i kö som en jävla idio - jag verkligen HATAR köer  Demon  så är maten faktiskt helt ok. Själv åt jag deras supergoda sill i mängder och massor av Jansson och blev både supermätt och belåten. Så för min egna del så räckte det med sill till förrätt och Jansson som huvudrätt. Köttbullarna, som för övrigt är bland det bästa man kan äta (och köpa) skulle troligen berömmas även av Mannerström.

Nackdelen är väl nära hundratals med människor går och slafsar i samma byttor och fat att det ibland ser lite grisigt ut. Men personalen gör sitt bästa för att det ska se fräscht ut.

Så sett till priset - JA, klart ok.

Svar på tråden Julbord IKEA