• Mon 9 Dec 2019 17:49
    1050 visningar
    18 svar
    18
    1050

    Vad tycker ni om ägarens svar? Se beskrivning.

    Hej! :) Jag är 24 årig tjej och är utbildad inom hund, älskar hundar och passar ibland andras hundar när jag har möjlighet.

    En ägare ville lämna sina 2 hundar hos mig fre-sön , med övernattning. Vanligt tar jag 150kr/dag för en hund, så egentligen borde det vara 900 kr för de 3 dagar, men var det 2 hundar så sa jag 750 kr för båda för 3 hela dagar. Ägaren tyckte det var dyrt och jämför ett hunddagis med en privatperson som har koll på endast ägarens hundar och på en hunddagis gäller ju inte övernattning. 
    Vad tycker ni?? Inte ofta en ägare säger att det är dyrt hos mig, darför tänkte fråga er. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-09 17:51
    + jag har 2 saker i helgen som jag skulle behöva annulera eller ändra något för att hundarna är här.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om ägarens svar? Se beskrivning.
  • Mon 9 Dec 2019 17:57
    #1

    Vi ger 100 kr dygnet oavsett vecodag där vi lämnar, så låter dyrt, men nog dyrare i storstäder

  • Mon 9 Dec 2019 19:19
    #2
    +1

    Jag betalade glatt just 750 kr till en kompis dotter sist vi behövde passning över en helg åt våra 2 hundar (hon erbjöd sig gratis). Jag jämförde med närmsta pensionat och hon fick hälften. Så personligen tycker jag det är rimligt, nästan lite lågt för en utbildad främling faktiskt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mon 9 Dec 2019 21:16
    #3
    riboflavin skrev 2019-12-09 19:19:53 följande:

    Jag betalade glatt just 750 kr till en kompis dotter sist vi behövde passning över en helg åt våra 2 hundar (hon erbjöd sig gratis). Jag jämförde med närmsta pensionat och hon fick hälften. Så personligen tycker jag det är rimligt, nästan lite lågt för en utbildad främling faktiskt.


    Så tänker jag också, kolla vad de har för priser på pensionat i närheten och ta lite mindre i pris än så.