• Mon 9 Dec 2019 17:49
    1050 visningar
    18 svar
    18
    1050

    Vad tycker ni om ägarens svar? Se beskrivning.

    Hej! :) Jag är 24 årig tjej och är utbildad inom hund, älskar hundar och passar ibland andras hundar när jag har möjlighet.

    En ägare ville lämna sina 2 hundar hos mig fre-sön , med övernattning. Vanligt tar jag 150kr/dag för en hund, så egentligen borde det vara 900 kr för de 3 dagar, men var det 2 hundar så sa jag 750 kr för båda för 3 hela dagar. Ägaren tyckte det var dyrt och jämför ett hunddagis med en privatperson som har koll på endast ägarens hundar och på en hunddagis gäller ju inte övernattning. 
    Vad tycker ni?? Inte ofta en ägare säger att det är dyrt hos mig, darför tänkte fråga er. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-09 17:51
    + jag har 2 saker i helgen som jag skulle behöva annulera eller ändra något för att hundarna är här.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om ägarens svar? Se beskrivning.
  • Mon 9 Dec 2019 17:57
    #1

    Vi ger 100 kr dygnet oavsett vecodag där vi lämnar, så låter dyrt, men nog dyrare i storstäder

  • Mon 9 Dec 2019 19:19
    #2
    +1

    Jag betalade glatt just 750 kr till en kompis dotter sist vi behövde passning över en helg åt våra 2 hundar (hon erbjöd sig gratis). Jag jämförde med närmsta pensionat och hon fick hälften. Så personligen tycker jag det är rimligt, nästan lite lågt för en utbildad främling faktiskt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mon 9 Dec 2019 21:16
    #3
    riboflavin skrev 2019-12-09 19:19:53 följande:

    Jag betalade glatt just 750 kr till en kompis dotter sist vi behövde passning över en helg åt våra 2 hundar (hon erbjöd sig gratis). Jag jämförde med närmsta pensionat och hon fick hälften. Så personligen tycker jag det är rimligt, nästan lite lågt för en utbildad främling faktiskt.


    Så tänker jag också, kolla vad de har för priser på pensionat i närheten och ta lite mindre i pris än så.

    Att du har andra aktiviteter på gång borde inte inverka. Antingen vill du passa hundar och tar själv ansvar för att du missar dina aktiviteter, eller så vill du göra dina aktiviteter och då säger du nej till hundpassning.
  • Mannen­mytenl­egende­n
    Mon 9 Dec 2019 21:50
    #4

    750 spänn för en hel helg med allt vad det inebär är ett rimligt pris såklart!

  • Fillib­om
    Mon 9 Dec 2019 21:53
    #5

    Tycker också det låter helt rimligt, med tanke på att det är två hundar och övernattningar, det kan ju bli så ex att någon av hundarna blir dålig i magen och du får springa ut och in under hela natten.

  • Mon 9 Dec 2019 22:28
    #6
    EmberEyes skrev 2019-12-09 21:16:52 följande:
    Så tänker jag också, kolla vad de har för priser på pensionat i närheten och ta lite mindre i pris än så.

    Att du har andra aktiviteter på gång borde inte inverka. Antingen vill du passa hundar och tar själv ansvar för att du missar dina aktiviteter, eller så vill du göra dina aktiviteter och då säger du nej till hundpassning.
    ja, det är inte att jag vill ägaren betalar något extra för att jag missar aktiviteter, men ägaren ville gärna ge kanske 400-500 kr för båda hundar för de 3 dagar, så det är  sådär o gå ner i priser från 900 till 400-500 och missa det jag har planerat.
  • Mon 9 Dec 2019 22:46
    #7
    papi555 skrev 2019-12-09 22:28:17 följande:
    ja, det är inte att jag vill ägaren betalar något extra för att jag missar aktiviteter, men ägaren ville gärna ge kanske 400-500 kr för båda hundar för de 3 dagar, så det är  sådär o gå ner i priser från 900 till 400-500 och missa det jag har planerat.
    Jag personligen hade sagt att "detta är mitt pris. Om du vill anlita mig så vill jag ha besked senast XXXdag." och sedan låtit kunden själv avgöra.

    Som hundägare hade jag aldrig knusslat om priset för hund-omsorg. En person jag känner förtroende nog att överlämna min högt älskade familjemedlem är värd varenda krona.
  • Tue 10 Dec 2019 00:04
    #8
    papi555 skrev 2019-12-09 22:28:17 följande:

    ja, det är inte att jag vill ägaren betalar något extra för att jag missar aktiviteter, men ägaren ville gärna ge kanske 400-500 kr för båda hundar för de 3 dagar, så det är  sådär o gå ner i priser från 900 till 400-500 och missa det jag har planerat.


    Värdesätt dig själv. Brukar du ta det här priset och tycker att din tid och expertis är värt det så ska du inte rucka på det. Gör som embereyes säger, det låter professionellt och tydligt varken otrevligt eller ursäktande. Risken är ju också annars att ryktet sprids om att man kan pruta hos dig.
    Korrekturläser som en kratta
  • Tue 10 Dec 2019 12:13
    #9
    Physalis skrev 2019-12-10 00:04:13 följande:
    Värdesätt dig själv. Brukar du ta det här priset och tycker att din tid och expertis är värt det så ska du inte rucka på det. Gör som embereyes säger, det låter professionellt och tydligt varken otrevligt eller ursäktande. Risken är ju också annars att ryktet sprids om att man kan pruta hos dig.
    ja, jag brukar ta 150kr/dag för en hund, och ingen ägare som lämnar sin hund här har något problem med det. Är hunden mer än en vecka så ger jag även liten rabatt. Ifall en ägare tycker det är dyrt så får hen söka vidare, inte ok att sänka några hundra för några dagar. Ifall en ägare vill gå lite ner i priset så gör jag det men inte i så stor grad som den ägare vill. 
  • Tue 10 Dec 2019 15:37
    #10
    TS > papi55­5... får jag vara nyfiken och fråga vad hundägaren var villig att betala? Eller kom ni aldrig så långt så det blev ett förhandlingsläge?
  • Tue 10 Dec 2019 16:52
    #11

    Tycker absolut inte det är dyrt. Håller med resten, håll på ditt pris, upp till hundägaren att tacka ja eller nej.

  • Tue 10 Dec 2019 17:10
    #12

    Jag tycker att det är ett klart rimligt pris, vårt ärkeproffs till hundpensionat tar 450 kr för två hundar per dygn när det är helgdagar. 

    Det enda jag kan tänka mig är om man lämnar väldigt sent på fredagen och hämtar jättetidigt på söndagen, så kanske summan svider en aning. Men är det två någorlunda hela dygn tycker jag att det är ett bra pris.  

  • Wed 11 Dec 2019 20:45
    #13
    Håkan på Öland skrev 2019-12-10 15:37:06 följande:
    TS > papi55­5... får jag vara nyfiken och fråga vad hundägaren var villig att betala? Eller kom ni aldrig så långt så det blev ett förhandlingsläge?
    jag sa 750 för båda hundarna för de 3 dagar, och ägaren skrev "ooh men det är ju ändå 300 kr / dygn då" ... aaa, men ägaren glömde att det är för TVÅ hundar , men ägaren sa att hon får leta vidare. Jag skrev bara att egentligen borde ta 900 kr men ändå tänkte ta 750, så hon får leta vidare ifall mina priser är så extremt höga för henne. Gissar att kanske totallt 500 kr för de 3 dagar och 2 hundar hade hon velat o betala.  
    Tycker det är dåligt av en ägare som vill ta en hundvakt som är billigast bara för att slösa inte pengar på detta, för att någon gång händer något och hundvakten kanske kan inte ha ansvar eller kan inte hjälpa hundarna.
  • Wed 11 Dec 2019 20:46
    #14
    MajaMaria79 skrev 2019-12-10 17:10:51 följande:

    Jag tycker att det är ett klart rimligt pris, vårt ärkeproffs till hundpensionat tar 450 kr för två hundar per dygn när det är helgdagar. 

    Det enda jag kan tänka mig är om man lämnar väldigt sent på fredagen och hämtar jättetidigt på söndagen, så kanske summan svider en aning. Men är det två någorlunda hela dygn tycker jag att det är ett bra pris.  


    ja, de hade kommit hit tidigt på fredag och skulle gå hem sent på söndag så det skulle vara nästan 3 hela dagar :)
  • Wed 11 Dec 2019 20:50
    #15

    Eh...jag hade tagit 900 bara för att hundägaren är sniken. Hunddagis...måste man inte vara inskriven och ha hund på månadsavgift för att det ska vara billigare? Sen erbjuder du ju övernattning också.

    Kolla hur mycket ett hundpensionat i ditt område tar för 2 hundar och lägg ditt pris lite lägre så blir det nog så rätt det kan bli.

  • Wed 11 Dec 2019 20:50
    #16

    Eh...jag hade tagit 900 bara för att hundägaren är sniken. Hunddagis...måste man inte vara inskriven och ha hund på månadsavgift för att det ska vara billigare? Sen erbjuder du ju övernattning också.

    Kolla hur mycket ett hundpensionat i ditt område tar för 2 hundar och lägg ditt pris lite lägre så blir det nog så rätt det kan bli.

  • Wed 11 Dec 2019 20:51
    #17

    Eh...jag hade tagit 900 bara för att hundägaren är sniken. Hunddagis...måste man inte vara inskriven och ha hund på månadsavgift för att det ska vara billigare? Sen erbjuder du ju övernattning också.

    Kolla hur mycket ett hundpensionat i ditt område tar för 2 hundar och lägg ditt pris lite lägre så blir det nog så rätt det kan bli.

  • Wed 11 Dec 2019 20:51
    #17

    Eh...jag hade tagit 900 bara för att hundägaren är sniken. Hunddagis...måste man inte vara inskriven och ha hund på månadsavgift för att det ska vara billigare? Sen erbjuder du ju övernattning också.

    Kolla hur mycket ett hundpensionat i ditt område tar för 2 hundar och lägg ditt pris lite lägre så blir det nog så rätt det kan bli.

  • Wed 11 Dec 2019 20:51
    #17

    Eh...jag hade tagit 900 bara för att hundägaren är sniken. Hunddagis...måste man inte vara inskriven och ha hund på månadsavgift för att det ska vara billigare? Sen erbjuder du ju övernattning också.

    Kolla hur mycket ett hundpensionat i ditt område tar för 2 hundar och lägg ditt pris lite lägre så blir det nog så rätt det kan bli.

  • Wed 11 Dec 2019 20:58
    #18

    Låter absolut rimligt. Senast vi använde hunddagis/hotel så betalde vi 3500 per hund och vecka, det var dygnet runt såklart.

Svar på tråden Vad tycker ni om ägarens svar? Se beskrivning.