• Anonym (Klimakteriekärring)

    Ökad lust efter klimakteriet. Vanligt?

    Jag upplever att jag fått ökad sexlust efter klimakteriet. Är nu 60 och jag är kåtare än nånsin. Det borde ju vara emot naturlagarna då kvinnor i den åldern inte kan bli gravida. Det är ju en grundpelare i livet att vilja fortplanta sig. Nu när den tiden är förbi borde lusten avta. Jag har absolut inget emot min ökade lust och min make gör allt för att tillfredsställa mina behov. Han har som väl är både lusten och förmågan i behåll. Fler som upplever det så här bra eller är jag en udda kärring?

  • Svar på tråden Ökad lust efter klimakteriet. Vanligt?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Klimakteriekärring) skrev 2019-12-11 14:58:12 följande:
    Jag upplever att jag får orgasm snabbare än tidigare. Har dock aldrig haft problem med att komma. Får dock sällan mer än en orgasm. 
    Intressant. Min fru har svårare att få orgasm efter 50. Hon har aldrig haft så lätt för att komma, men nu blir det mera sällan som det lyckas.
  • Anonym (Fråga)

    Hur är det egentligen när står en kvinna på topp sexuellt är det mellan 30-50?

  • Miss Sunny
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-12 09:10:14 följande:

    Hur är det egentligen när står en kvinna på topp sexuellt är det mellan 30-50?


    Eller 40 - 70 och mer. Det beror på, men i mogen ålder ja. Det er individuellt, som med män och potens. Nån är impotenta redan i 35-40 åldern, andra är över 60 och har inga problem med ståndet.  Därför tycker jag yngre män och mogna kvinnor är det bäst, båda är på sin seksuella topp.
  • Latinofire

    Jag spenderade ett år tillsammans med en kvinna i 56års åldern och jag var själv 25 då men hon hade varken problem med torra slemhinnor eller att komma vid samlag! Och det var nog inte enbart tack vare mig utan hennes kropp betedde sig som vilken annan välfungerande kvinnokropp i unga dar. Underbar kvinna, det var härliga tider!

    Ska jag vara ärlig saknar jag det där lilla extra vi hade tillsammans och jag undrar ifall jag kommer kunna ha det med en yngre tjej typ i min ålder.

  • Anonym (Klimakteriekärring)
    Anonym (Japp) skrev 2019-12-11 21:00:04 följande:

    52 år och nytändning här också, beror dock även på att barnen är mer självständiga samt att mannen ger mg mer uppmärksamhet i vardagen. Allt hänger ihop....


    Håller med där. Betydligt större frihet när barnen är utflugna. Helt klart en bidragande orsak till min lust. Spontansex när som helst. 
  • Latinofire
    Anonym (Klimakteriekärring) skrev 2019-12-12 14:07:54 följande:

    Håller med där. Betydligt större frihet när barnen är utflugna. Helt klart en bidragande orsak till min lust. Spontansex när som helst. 


    Spännande med spontant! ;) är en jävel när det kommer till spontanitet!
  • Anonym (Kk)

    Hade en kvinna på 53 som kk när jag var 23 och har aldrig träffat någon med samma lust som henne. Vi kunde ibland ha sex hela dagarna och det var bara att komma i henne. Härliga minnen

  • Erikslust
    Anonym (H) skrev 2019-12-11 14:29:12 följande:

    För mig är det tvärtom.


    Önskar att ha det som du! Kram!.
  • Anonym (Man 58)

    Min fru är 62 och hennes lust är varken mer eller mindre nu och hon har inga problem med slemhinnorna. Hon blir lätt våt och vi kan ha samlag en lång stund utan att hon får några problem.

  • Tukt

    Har ingen jättestor statistisk grupp att ösa ur. Men de jag delat den förändringen med, har uppvisat liknande förändring.
    Men jag har också fått känslan av att det inte bara handlat direkt om hormoner, utan att det även förekommit en....vad ska man säga...mental förändring också.

  • Anonym (Klimakteriekärring)
    Anonym (Stina) skrev 2019-12-11 19:21:36 följande:

    Helt tvärtom för mig också. Är snart fyllda 55 och sex är numera helt ointressant för min del. Inget jag saknar heller.


    Hoppas du har en partner som har samma inställning. Annars blir det problem
  • Anonym (Ankan)
    Anonym (Klimakteriekärring) skrev 2019-12-14 23:21:43 följande:
    Hoppas du har en partner som har samma inställning. Annars blir det problem
    Min partner har accepterat läget.
    Det finns bara det för mig, kan han inte ta det så måste det bli separation. Och det vill ingen av oss.
  • Anonym (Mårten)
    Anonym (Klimakteriekärring) skrev 2019-12-11 14:22:44 följande:

    Jag upplever att jag fått ökad sexlust efter klimakteriet. Är nu 60 och jag är kåtare än nånsin. Det borde ju vara emot naturlagarna då kvinnor i den åldern inte kan bli gravida. Det är ju en grundpelare i livet att vilja fortplanta sig. Nu när den tiden är förbi borde lusten avta. Jag har absolut inget emot min ökade lust och min make gör allt för att tillfredsställa mina behov. Han har som väl är både lusten och förmågan i behåll. Fler som upplever det så här bra eller är jag en udda kärring?


    När vände det ?? Vid vilken ålder kom kåtheten tillbaka ??

    Min fru är 50 år och vi har sex 1 till 2 gånger i veckan , men inte varje vecka . Hon har mens nu i dag och förra var gången  15 oktober . Hon är  lite kåt men så trött . 
    Att hon inte orkar .. Hon vill inte ha oralsex i samma utsträckning som för ..
    Förr pulla jag henne varje kväll även om vi inte hade sex så pulla jag henne  så det gick för henne varje kväll vi lagt oss . Gick lätt att somna med musdoften på händerna.. Min Ulla tycker om att Knulla sa vi alltid..
    När vi var unga blev det sex 4-5 gånger i vecka . på sommarn ute , vid badet och när  vi åkte bil kunde det bli var som helst när var ute och reste..
  • Anonym (Klimakteriekärring)
    Anonym (Mårten) skrev 2019-12-15 23:05:46 följande:
    När vände det ?? Vid vilken ålder kom kåtheten tillbaka ??

    Min fru är 50 år och vi har sex 1 till 2 gånger i veckan , men inte varje vecka . Hon har mens nu i dag och förra var gången  15 oktober . Hon är  lite kåt men så trött . 
    Att hon inte orkar .. Hon vill inte ha oralsex i samma utsträckning som för ..
    Förr pulla jag henne varje kväll även om vi inte hade sex så pulla jag henne  så det gick för henne varje kväll vi lagt oss . Gick lätt att somna med musdoften på händerna.. Min Ulla tycker om att Knulla sa vi alltid..
    När vi var unga blev det sex 4-5 gånger i vecka . på sommarn ute , vid badet och när  vi åkte bil kunde det bli var som helst när var ute och reste..
    Grattis. Ni verkar ha ett bra sexliv även om jag tycker mig läsa att du vill ha mer för tillfället. För egen del har jag nog alltid haft ett aktivt sexliv. Min mens upphörde runt  55. Ett par år efter det blev lusten större igen och har sedan dess varit hög. Hoppas den aldrig minskarKyss
  • Anonym (Mårten)
    Anonym (Klimakteriekärring) skrev 2019-12-16 09:48:47 följande:
    Grattis. Ni verkar ha ett bra sexliv även om jag tycker mig läsa att du vill ha mer för tillfället. För egen del har jag nog alltid haft ett aktivt sexliv. Min mens upphörde runt  55. Ett par år efter det blev lusten större igen och har sedan dess varit hög. Hoppas den aldrig minskarKyss
    Blev Sex i kväll på tredje mens dagen  , så lusten finns där  i alla fall ...
Svar på tråden Ökad lust efter klimakteriet. Vanligt?