Inlägg från: Anonym (Gretaogillande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gretaogillande)

    Greta borde vara tyst!!

    Är så jävla trött på den där ungen!! Ska sitta och skrämma upp folk, barnen blir ju rädda!! Min son kom med  tårarna i halsen för en tid sen. Rädd attt han snart kommer dö. För den där Greta ska minnsan springa runt och ljuga. Vart är hennes föräldrar? vem håller reda på henne! Sånt där ljug borde bli olagligt! Gå i skolan  med dig i stället för att sitta och ljuga hela tiden   

  • Svar på tråden Greta borde vara tyst!!
  • Anonym (Gretaogillande)
    Anonym (A) skrev 2019-12-12 10:43:15 följande:
    Oj, så yttrandefriheten ska inte gälla alla?

    Blir han även rädd när SD:are skrämmer om inbördeskrig eller att man riskerar att bli ihjälskjuten eller våldtagen om man går ut?

    Du får lära sonen att folk har olika åsikter, och att ni föräldrar inte tror på vad Greta säger. Andra föräldrar klarar av det, så det borde ni också göra, Har alltid funnits folk som varnat för jorden undergång/krig osv.
    Hur många gånger har jorden gått under? Jämnför det med hur många som blir våldagna?Är de vanligt att du sitter och raljera över våldtäkter?  

    Som SD sitter I FNoch håller tal? Och tidinagrna heja på dom som dom vore jesus? Lite skillnad när även media sprider Gretas ljugande och hejar

    Tycker sånt strunt ska bli olagligt och barn ska gå i skolan i stället ,Men du kanske inte tycker barn behöver gå i skolan?
  • Anonym (Gretaogillande)
    Anonym (A) skrev 2019-12-12 11:29:26 följande:
    Greta har gått klart gymnasiet, så vad hon gör är hennes egen ensak.

    Resten orkar jag inte svara på. Lev du i din lilla värld och tyck vad du vill. Men försök inte förminska eller skrämma andra till tystnad för att du inte gillar deras åsikter. Det är något du inte ska lära dina barn.
    Lev i din lilla värld? Oj då du förminskar gärna andra sen sitter på en hög häst =P 
  • Anonym (Gretaogillande)
    Jemp skrev 2019-12-12 11:31:17 följande:

    Gå i skolan själv och lär dig att Greta har rätt. Hjälp sen din son med verktyg vad han kan göra för att bidra till att förbättra saken.


    Har hon rätt? Kommer jorden gå under? Bevisa de tack? vekrtyg menar du då de verktyget du använder för att surfa på nätet? Din dator är en miljöbov intresant , du får men ingen annan 
  • Anonym (Gretaogillande)
    AndreaBD skrev 2019-12-12 11:33:37 följande:

    DU borde vara tyst! Hon gör något viktigt. Det låter inte precis som om du går och gör en massa meningsfulla saker för dina medmänniskor. 


    Du kan själv vara tyst , meningsfult att skrämma folk? Vad har Grerta gjortsom är så bra nämn nåt? Varför använder du en dator? De är inte miljövänligt skämms på dig som hatar miljön 
  • Anonym (Gretaogillande)
    Anonym (A) skrev 2019-12-12 11:41:05 följande:
    Har jag sagt att du inte får yttra dig? Nej, det har jag inte. Men du tycker att ingen ska få säga emot dig.

    Nu är jag övertygad om att du bara provocerar, antagligen är du en Greta-fan som vill framställa anti-Greta-människor i dålig dager, eftersom nivån på dina inlägg är så låg.
    När sa jag det? Jag ogillar bara när ett barn sitter och ljuger och hittar för de skrämmer folk

    Du tycker verkligen de är lågt när nån inte håller med dig, är detta en del av din yttrrandefrihet som du värnar så starkt för? bara åt ett håll kanske 
  • Anonym (Gretaogillande)
    Anonym (Verkligheten) skrev 2019-12-12 11:47:41 följande:

    Dessvärre ljuger hon ju inte utan bara berättar vad forskare säger. Klimatförnekare verkar tro att hon hittat på de fakta hon berättar. Men nu är det ju så att det inte är hennes fakta utan hon återberättar ju bara bekräftade fakta och säger åt oss att lyssna på forskare. 


    Din son är rädd, det är tråkigt men istället för att bli arg på Greta så kan du titta på vad ni kan göra, lugna honom med att visa att du faktiskt bryr dig och att du vill ge honom en framtid, skär ner på kött konsumtionen (man måste inte bli vegan som Greta, men skär ner på det, och se till att köpa närproducerat), se till att flyga mindre, om ni måste flyga så kan man idag söka på lägsta miljöpåverkan och man kan klimatkompensera, ta tåget om ni kan, det kan vara ett äventyr i sig själv! Ta och cykla när det går, ställ bilen och åk kollektivt om det finns chansen. Se till att sopsortera och återvinna. Köp inte nytt när ni kan laga osv osv...


    Vi kan alla göra något för att ändra framtiden, men om vi inte gör något är det kört. 


    Så jorden kommer gå under och hon kan se koldioxidutsläp? Vilka forskare stödjer detta? Källa?

    Men borde du inte sluta använda dig av dator och el då? Om du nu vill vara så miljövänlig? Cykla? Flera mil med matkassar, går inga bussar här, Hur ska vi göra på vintern? Min man ploggar för staten tar inte sitt ansvar och man måste ha fyrhjulsdriven bil för att komma fram.Alla bor inte i Stockholm

      
    Flyga mindre? Menar du då som Obama som hejar på Greta för att sen använda sitt eget privatjet? Varför får bara rika flyga?Nej du vi flyger flera gånger per år till vänner i både usa och Thailand. Nästa år ska vi till Kina och kanske Japan .Greta borde gå i skola och lära sig hur man löser problemen i stället för att gå på galor skaka hand med dom största miljöbovarna för att sen sitta och sprida domedagslögner i media   
  • Anonym (Gretaogillande)
    Jemp skrev 2019-12-12 13:33:06 följande:
    Måste andra vara perfekta för att du ska erkänna verkligheten eller göra nåt bra själv?

    Jag förstår verkligen inte logiken. Är det okej att misshandla för att det finns de som mördar?
    Vad vet du om vad jag gör? Gör nåt själv i stället för att kräva att all andra ska göra allt 
  • Anonym (Gretaogillande)
    Jemp skrev 2019-12-12 13:20:54 följande:
    Använder bara dator i jobbet men du har rätt gällande surfandet. Bra att vara medveten om men inte det enda. Jag lever miljövänligt men kan bli bättre också. Greta påpekar ju visserligen individuellt ansvar men kanske framförallt att förutsättningarna måste ändras. Politiken (därmed hur allmänheten röstar), synen på ekonomi och tillväxt, våra vanor osv.

    Jorden kommer inte gå under men förutsättningarna för livet som det är idag kommer ändras. Klimatförändringarna riskerar bli större än några tidigare förändringar om man ser till mängden växthusgaser. Klimatet kommer ge upphov till stora mängder flyktingar, problem med matproduktion, torka, extremväder och städer som blir obeboeliga. Massutdöendet av arter påverkar ekosystemtjänster som tex pollinering, vattenrening, odling och syre. Det ändrar också artsammansättningen på jorden och påverkar evolutionen. Vid senaste massutdöendet försvann dinosaurierna, majoriteten av alla arter försvann och däggdjuren blev dominerande istället för reptilerna. Förutsättningar för människan skapades (så småningom) .

    Källor hittar du tex i senaste rapporterna från IPCC och IPBES. För mer lättlästa sammanfattningar är tex naturskyddsföreningen ett alternativ.
    Förutsätningar för livet har redan ändrats ett antal gånger redan männnisko arten fanns. Kanske hade dinosarierna kunnas räddas om Greta varit där? 
  • Anonym (Gretaogillande)
    Anonym (Verkligheten) skrev 2019-12-12 13:00:24 följande:

    Vilka forskare... Jag kan väl börja med denna sidan som tar upp bevisen https://climate.nasa.gov/evidence/ samma sida men under en annan rubrik tar de upp att alla dessa organisationer är överens om sanningen i rapporterna https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/. Nu är detta sidor från NASA, men vet om att det finns liknande rapporter från europeiska forskningsinstitut, och svenska dito. Det är dessutom något som forskare har försökt få oss att lyssna på bra mycket längre än vad Greta varit aktiv. 


    Sen varför blir du så provocerad av mitt svar? 


    Jag sa ta cykel och åka kollektivt om det går, kan du inte så kan du inte. Så varför hakar du upp dig på det? Bor du 3 mil från närmsta busshållplats där bussarna går en gång i veckan och det ligger mitt i urskogen och du har vilda björnar som jagar dig så kommer ingen begära att du går ut utan din lilla armevagn. Bor du däremot mitt i centrala Göteborg/Stockholm/Malmö eller liknande med kollektivtrafik dygnet runt i det närmaste, med stora köpcenter i din omedelbara närhet, cykelvägar vart du än skall och solen skiner så kanske du inte behöver ta bilen för att åka de där 5 minuterna till gymmet. Ingen säger något annat. Eller ja ingen vettig människa iallafall, inte ens Greta och hennes familj kräver det av dig. Så ta ett djupt andetag. 


    Jag försöker hålla nere min energi förbrukning så gott som går, bytt ut lampor mot lågenergi lampor, ser till att släcka alla apparater som inte måste vara igång när jag inte använder dem. Behöver jag köpa nytt så köper jag med bra energiklassning. 


    Jag har skurit ner på kött, och handlar bara närproducerat. Om du bor ute på landet borde det kanske det finns mer urval än för oss som bor mitt i städerna när det gäller närproducerat? Att bli vegan är, trotts att många vill envisas med att säga det, inte alltid det mest miljövänliga. Däremot är ohämmad köttkonsumtion inte vettigt eller hållbart. Och kött hit fluget från Brasilien känns onödigt på flera sätt, finns bra svenskt kött så varför liksom .


    Flyga mindre ja, om du har råd med den typen av resor flera gånger om året så kan du ju faktiskt rent krasst räknas till de rika, så helt klart får du ju enligt din logik flyga. Trevligt för dig att du och din familj har råd med så många resor om året. Själv har jag det inte, har familjen utspridd över hela världen och försöker träffa något av mina syskon om året, så även jag flyger ibland, men ser till att stanna borta längre för att flygandet skall vara mer vettigt, sen ser jag till att klimatkompensera, det är inte många hundralappar men gör mycket. Tar tåget när det går både privat och i jobbet. Det funkar inte alltid men måste jag flyga så ser jag till att det är så miljövänligt som går! 


    Vad Obama och andra gör bryr jag mig inte så mycket om, jag kan inte styra vad de gör utan kan bara styra vad jag själv gör. Vissa måste resa på ett visst sätt för sitt jobb, de kan kompensera på andra sätt. Och Obama har mig veterligen inte något privatjet, han flög med Airforce One när han var president men efter det har jag faktiskt ingen aning om hur han flyger. 


    Greta försöker göra något för att väcka debatten, hon försöker kämpa för att din son (och hon) skall få en bättre framtid än vad vår generation ger dem just nu, vill du inte att din son skall ha ett bra liv? Slippa svält? 


    Och rent krasst om det skulle vara så att alla dessa forskare mot förmodan skulle ha fel, vad har man förlorat på att göra världen lite renare och lite grönare? Det skadar ju inte att göra det kan jag tycka. Om forskarna har rätt så kanske vi kan rädda världen, om de har fel har vi gjort världen lite bättre. 


    Min son får ett bättre liv om domedags tramset tystnar . Vad har du för bevis att de kommer ske en masssvält? Forksarna är ganska osäkra på vad exakt effekterna kommer att bli ,, Källa på att det garnterat snart kommer bli masssvält 

    Nasa säger garnterat inget om massvält eller annat domedagstrams, dom säger at dom är osäkra vad som kommer ske 
Svar på tråden Greta borde vara tyst!!