• liiiiiie

    Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?

    Om man betalar skatt och har försäkring. Är 3800 kr för dagmatte och 3200 kr för hundrastning heltid för mycket enligt er? Gäller ju att folk är beredda att betala det. När jag googlat runt verkar det dock vara rimliga priser, men många kanske tycker att det är för dyrt? Alternativet är ju att inte betala skatt och ta typ 2000 kr i månaden men känns inte rätt när tanken är att ha det som inkomst, även om det inte blir mycket.

  • Svar på tråden Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?
  • liiiiiie
    viseversa skrev 2019-12-14 16:17:52 följande:

    Eftersom hennes dagis kostar 3350 i månaden så skulle jag inte betala MER för rastning nej.


    Det är ju inte mer. Rastning 3200. Dagmatte 3800 kr.

    Dagmatte är ju en lugnare miljö för hunden. Personligen anser jag det vara bättre för hunden.
  • EmberEyes
    liiiiiie skrev 2019-12-14 11:41:30 följande:

    Om man betalar skatt och har försäkring. Är 3800 kr för dagmatte och 3200 kr för hundrastning heltid för mycket enligt er? Gäller ju att folk är beredda att betala det. När jag googlat runt verkar det dock vara rimliga priser, men många kanske tycker att det är för dyrt? Alternativet är ju att inte betala skatt och ta typ 2000 kr i månaden men känns inte rätt när tanken är att ha det som inkomst, även om det inte blir mycket.


    Beror ju på.

    Har du f-skattsedel? Är du H-märkt? Vad har du för utbildning? Erfarenhet?

    Mitt hunddagis är H-märkt, alla som jobbar där har minst hunddagis-utbildning ovanpå en djurskötar-utbildning, går första hjälpen-hund varje år, de flesta är även instruktörer, och alla har sysslat med hund (inte bara sin/a egn/a) i över 10 år. För detta betalar jag drygt 3000kr/mån.

    Ska jag betala dig mer än så måste du matcha eller vara bättre kvalificerad än min ordinarie personal, utöver "ensamtiden".
  • viseversa
    liiiiiie skrev 2019-12-14 16:46:33 följande:
    Det är ju inte mer. Rastning 3200. Dagmatte 3800 kr.

    Dagmatte är ju en lugnare miljö för hunden. Personligen anser jag det vara bättre för hunden.
    Fortfarande på tok för dyrt. Och min hund älskar sitt dagis och sina kompisar hon har där. HÖGST 2500:- för dagmatte heltid. 3800 är på tok för dyrt. Nästan 4000:- nej tack.
  • viseversa
    EmberEyes skrev 2019-12-14 17:10:42 följande:
    Beror ju på.

    Har du f-skattsedel? Är du H-märkt? Vad har du för utbildning? Erfarenhet?

    Mitt hunddagis är H-märkt, alla som jobbar där har minst hunddagis-utbildning ovanpå en djurskötar-utbildning, går första hjälpen-hund varje år, de flesta är även instruktörer, och alla har sysslat med hund (inte bara sin/a egn/a) i över 10 år. För detta betalar jag drygt 3000kr/mån.

    Ska jag betala dig mer än så måste du matcha eller vara bättre kvalificerad än min ordinarie personal, utöver "ensamtiden".
    Håller med. Samt att hunddagis har kostnader för hyra på lokalen samt löner till alla anställda så dom måste ju ta mycket betalt.
  • viseversa
    liiiiiie skrev 2019-12-14 16:46:33 följande:
    Det är ju inte mer. Rastning 3200. Dagmatte 3800 kr.

    Dagmatte är ju en lugnare miljö för hunden. Personligen anser jag det vara bättre för hunden.
    Rastning 3200 är väldigt dyrt. På dagis är hon aldrig ensam. Men du kanske menar rastning hela dagarna? Du hämtar den på morgonen och lämnar tillbaka em/kväll? För om du menar att du går två promenader per dag sen är den ensam hemma så är det inte värt 3200:- nej
  • Studentpappa
    EmberEyes skrev 2019-12-14 17:10:42 följande:

    Beror ju på.

    Har du f-skattsedel? Är du H-märkt? Vad har du för utbildning? Erfarenhet?

    Mitt hunddagis är H-märkt, alla som jobbar där har minst hunddagis-utbildning ovanpå en djurskötar-utbildning, går första hjälpen-hund varje år, de flesta är även instruktörer, och alla har sysslat med hund (inte bara sin/a egn/a) i över 10 år. För detta betalar jag drygt 3000kr/mån.

    Ska jag betala dig mer än så måste du matcha eller vara bättre kvalificerad än min ordinarie personal, utöver "ensamtiden".


    Tjuvparar dom hundarna med andra på dagarna eller hur får dom det att gå ihop? Lär ju behövas 20 hundar/pers för att få ihop det med en lokalhyra, om det inte är folk på bidrag som passar hundarna.
    Ride it like you stole it
  • liiiiiie
    EmberEyes skrev 2019-12-14 17:10:42 följande:

    Beror ju på.

    Har du f-skattsedel? Är du H-märkt? Vad har du för utbildning? Erfarenhet?

    Mitt hunddagis är H-märkt, alla som jobbar där har minst hunddagis-utbildning ovanpå en djurskötar-utbildning, går första hjälpen-hund varje år, de flesta är även instruktörer, och alla har sysslat med hund (inte bara sin/a egn/a) i över 10 år. För detta betalar jag drygt 3000kr/mån.

    Ska jag betala dig mer än så måste du matcha eller vara bättre kvalificerad än min ordinarie personal, utöver "ensamtiden".


    Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte.
    viseversa skrev 2019-12-14 17:17:47 följande:

    Håller med. Samt att hunddagis har kostnader för hyra på lokalen samt löner till alla anställda så dom måste ju ta mycket betalt.


    Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte. Alternativet är att göra det svart, då kan jag ta priserna du föreslår, annars går det inte ihop.
  • Studentpappa
    liiiiiie skrev 2019-12-14 18:26:46 följande:

    Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte.Jag skulle använda mig utav frilansfinans. Så av dessa 3200 kr, skulle jag endast få 1600 kr i månaden. För att rasta en hund varje dag. Det blir inte mycket. 1800 kr skulle jag få för att vara dagmatte. Alternativet är att göra det svart, då kan jag ta priserna du föreslår, annars går det inte ihop.


    Jag förstår inte, varför ska frilansfinans ha 50% av avgiften? Vad är vitsen med det?
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Vad ta betalat för hundrastning/dagmatte?