Anders & Knarket TV4
Jag är rädd för att läget i Sverige är betydligt allvarligare än vad "snickaren" visar i sin tredelade knarkserie. Gatunivå har jag inte speciell stor koll på eller snarare den har jag noll koll på. Men var beträffar tillgången är den obegränsad. Åtminstone på internet. Installera webläsaren TOR och ge er ut på "deepweb" eller "darknet" så hittar du oändliga mängder droger. Både som säljs från Sverige och som säljs från övriga Europa och världen. Och priserna är på väg nedåt. Vilket man kan tolka som att tillgången har ökat i relation till efterfrågan.
Personligen är jag för en total legalisering av Cannabis - både odling, import, innehav och försäljning. Men det bästa vore ju naturligtvis om staten stod för åtminstone import och försäljning. Men då blir det väl som med alkoholimporten från Tyskland. Svenskarna kör daglig trafik med "privatimport" från vårt sydliga grannland som ligger under halva priset mot vad systembolaget erbjuder.
Samma sak har ju inträffat i de stater i USA och Canada som legaliserat. De "statliga" shopparna har ju blivit utkonkurerade av privatproduktion och privatimport.
DÄREMOT MÅSTE svenska staten få stopp på alla andra droger än Cannabis. Dom drogerna som bevisligen DÖDAR svenska ungdomar. Överdos är väl nästan den mest vanliga dödsorsaken bland 12 - 35 åringar idag. Mycket av den skulden har väl våra politiker och lagstiftare som lurat och bedragit svenska folket åtskilliga årtionden med att Cannabis skulle förorsaka att - röker jag en pipa Cannabis idag så kommer jag att få ett oerhört sug efter tyngre droger som amfetamin, kokain och heroin i morgon.
TACK VÅRA SVENSKA POLITIKER OCH LAGSTIFTARE FÖR ALLA TUNGA DROGER SOM FLÖDAR FRITT!