Inlägg från: Håkan på Öland |Visa alla inlägg
  • Håkan på Öland

Anders & Knarket TV4

Jag är rädd för att läget i Sverige är betydligt allvarligare än vad "snickaren" visar i sin tredelade knarkserie. Gatunivå har jag inte speciell stor koll på eller snarare den har jag noll koll på. Men var beträffar tillgången är den obegränsad. Åtminstone på internet. Installera webläsaren TOR och ge er ut på "deepweb" eller "darknet" så hittar du oändliga mängder droger. Både som säljs från Sverige och som säljs från övriga Europa och världen. Och priserna är på väg nedåt. Vilket man kan tolka som att tillgången har ökat i relation till efterfrågan.

Personligen är jag för en total legalisering av Cannabis - både odling, import, innehav och försäljning. Men det bästa vore ju naturligtvis om staten stod för åtminstone import och försäljning. Men då blir det väl som med alkoholimporten från Tyskland. Svenskarna kör daglig trafik med "privatimport" från vårt sydliga grannland som ligger under halva priset mot vad systembolaget erbjuder.
    Samma sak har ju inträffat i de stater i USA och Canada som legaliserat. De "statliga" shopparna har ju blivit utkonkurerade av privatproduktion och privatimport.

DÄREMOT MÅSTE svenska staten få stopp på alla andra droger än Cannabis. Dom drogerna som bevisligen DÖDAR svenska ungdomar. Överdos är väl nästan den mest vanliga dödsorsaken bland 12 - 35 åringar idag. Mycket av den skulden har väl våra politiker och lagstiftare som lurat och bedragit svenska folket åtskilliga årtionden med att Cannabis skulle förorsaka att - röker jag en pipa Cannabis idag så kommer jag att få ett oerhört sug efter tyngre droger som amfetamin, kokain och heroin i morgon.

TACK VÅRA SVENSKA POLITIKER OCH LAGSTIFTARE FÖR ALLA TUNGA DROGER SOM FLÖDAR FRITT!  Demon

• Håkan på Öland
    tillägg till mitt inlägg ovan... samtidigt anser jag faktiskt att föräldrarna också bör ha ett visst ansvar över att deras tonåringar knarkar och dör. Men det går väl så när föräldrarna jobbar häcken av sig och har 111 andra intressen än sina barn och knappt ser dom en gång per dygn.  Gråter
  • Håkan på Öland
    klyban skrev 2019-12-17 13:08:38 följande:

Det är få som föräldrar som ens vet hur en sådan diskussion går till.
    Och hela samhället ropar alltid man ska slå med hela armen i frågan.
    Så för lära föräldrar detta som inte redan har kunskaper, är ett gigantiskt jobb.

Men visst är det så att de har ett ansvar, men vem får man hjälp av i frågan?
    Vet man kan hävda en del, men det är stor problematik där.
    Staten har ju en orubblig syn på droger, som världen bevisar är fel genom praktiska exempel.

Jag syftade inte på att "samhället" ska lära upp alla landets föräldrar över alla "dödsdroger" som finns med hjälp av bara ett knapptryck bort på en smartphone och som kommer som ett brev på posten med hjälp av PostNord. Utan vill föräldrarna få den kunskapen så får de själva sätta sig med en dator och studera alla sidor som deras barn kanske dagligen besöker. All info finns på nätet. Men så länge föräldrarna har andra viktigare aktiviteter som gym osv än att rädda sina barn från livsfarliga droger som bevisligen kostar liv på ungdomar var- och varannan dag så kommer ungdomarnas knarkande att bara öka.

Det absolut farligaste är väl att knappast någon substans som säljs på nätet upplyses om rekommenderad dos. När tom vissa preparats rekommenderade dos är storleken av ett halvt saltkorn. Vilken tonåring klarar av att under ett mikroskop kliva ett saltkorn? Tar de hela saltkornet så dör de. Syftar på dödsdrogen FENTANYL som senaste veckorna har kommit i en extrastark version där brukaren rekommenderas att klyva storleken av ett saltkorn för bra rus. "Hela" saltkornet = DÖDEN! 
  • Håkan på Öland
    klyban skrev 2019-12-17 14:48:12 följande:

Nu är informationen väldigt snäv, så googla till sig den kan vara svårt om man bara har staten att ta till.
    Pratar om en enkelriktad information, som gör föräldrar inte ens kan ta samtalet och just för de inget vet om vad droger är eller vart problematik finnes och INTE finnes.

Du ska naturligtvis inte gå in på statens dvs samhällets "varningssidor" utan du ska gå in på knarkförsäljarnas sidor och knarkrelaterade sidor. Här finns både dosering, effekter av drogen och icke desto minst - hur omgivningen upptäcker effekten av drogen.

Det finns tusentals med sidor på nätet som väldigt ingående beskriver just hur omgivningen upptäcker effekten av en specifik drog. Både på svenska och naturligtvis på engelska. Tom på svenska FLASHBACK > DROGER
     (https://www.flashback.org/f3) finns väldigt mycket matnyttigt för den intresserade föräldern.

För den lite mer drogintresserade rekommenderar jag att tanka ner TOR (https://www.torproject.org/) och ge sig ut på DEEPWEB/DARKNET och surfa där kidsen köper sina droger. Alla "vanliga" websajter slutar på toppdomänerna .SE (Svereige) eller ex .COM, .NET eller .ORG (globla toppdomäner) men alla sajter på DEEPWEB/DARKNET slutar på toppdomänen .ONION.

Även på Flashback (enl länk ovan) finns mängder med länkar till droghandlare och drogrelaterade sidor på DEEPWEB/DARKNET.

Själv föddes jag med ADHD fast det fanns inget som hette ADHD när jag var tonåring. Och det var heller inget som läkare medicinskt behandlade heller för den delen. Själv upptäckte jag Cannabis och under flera årtionden av dagligt rökande så blev jag friskare och friskare. Nu är jag sedan ett par årtionden helt "frisk" från min ADHD och jag är också helt "rökfri" från Cannabis. Men det är naturligtvis inget som varken politiker eller lagstiftare tar någon hänsyn till. Det märkliga är trots mitt "storrökande" under flera årtionden så har jag ALDRIG varit inblandad med varken sociala myndigheter eller polis. Snarare var det väl så att först då upptäckte min omgivning att jag kunde bete mig som alla andra dvs på ett normalt sätt. Skrattande   Cool
  • Håkan på Öland
    klyban skrev 2019-12-17 16:30:32 följande:

Jag pratar om föräldrar i allmänhet är för okunniga för ens veta vad de ska säga.
    Då de helt saknar kunskaper, och googla i en tid av stress funkar inte.

Dock fanns det gott om ADHD barn, ett par i vår klass, 2 super tydliga och en mittemellan.

Uttryckte jag mig så fruktansvärt otydligt i frågan? Vilket är bäst för den observanta föräldern - att flamsa runt på ett gym EN TIMMA varje dag, 7 dagar i veckan dvs i 365 timmar per år? Eller att väldigt seriöst fördjupa sig i ungdomarnas drogromantik som varefter dagarna går kostar fler och fler ungdomar livet?

Stressen har över huvud taget inte med saken att göra. Steg ett är kanske för föräldrarna att STRESSA AV! Sedan kan föräldrarna fördjupa sig på World Wide Web om vad deras tonåringar petar i sig för droger som förslavar dom mer och mer för varje dag och gör drogmaffian rikare än vad världens största börsnoterade företag omsätter.

WAKE UP!
  • Håkan på Öland
    klyban skrev 2019-12-17 18:04:43 följande:

Jag pratar om en specifik sak, och den okunskapen som finnes för ta denna diskussion av föräldrar.

jag förstår du pratar om annat, och att det tänker du fortsätta med.

Men faktum kvarstår, kunskapen för detta samtal är obefintligt hos många föräldrar.

Vad är det för "specifik sak, och den okunskapen som finnes för ta denna diskussion av föräldrar"

Vad syftar du på? Nämn några exempel så kanske jag förstår problematiken.
Svar på tråden Anders & Knarket TV4