• Önskarbebis2020

    Vi som planerar ett litet knyte 2020

    Hej! Jag är 27år och min man 30.

    Lite om oss: Vi har precis börjat försöka få vårat första barn. Slutade med mini piller 30e oktober efter 7 års knaprande och har nu alltså fått mens 2 gånger sedan avslut. Är tacksam att min cykel kommit igång så väl så pass snabbt, då jag fick ägglossning bara någon vecka efter avslut. Jag har precis fått mens nu efter första riktiga försöket och nu är vi mer taggade än någonsin på en liten under 2020.

    Vi äter kosttillskott i form av: vitamin D, omega 3, zink och jag äter ?kvinna? ifrån apoteket.

    Jag har dragit ned ordentligt på koffein och dricker endast 0.5-1 kopp kaffe varje morgon. Annars endast rött te under dagarna. Vi äter mycket vegetariskt och jag satsar på att nötter, spenat, gröna juicer (utan ingefära), frukt och grovt bröd. Jag har väldigt lätt att hitta ägglossningen och har fått fullt utslag via ÄL tester och jag tempar varje morgon.

    Så vi hoppas verkligen på ett plus under 2020.

    Fler som verkligen är taggade på ett nytt år och förhoppningsvis ett fint plus på stickan?

    P.s vi vet att det kan ta väldigt lång tid att bli gravida och är ödmjuka inför det.

  • Svar på tråden Vi som planerar ett litet knyte 2020
  • Solros2

    Hej! Här försöker jag på nytt efter misfall den 8/12 i v 8 !

    Har även haft ett misfall föra året ! Lycka till alla hoppas snart är det vårt tur!

  • Önskarbebis2020
    Maily skrev 2019-12-17 15:40:16 följande:

    Tyvärr, inte örtteer heller... Svart te innehåller ungefär 1/3 av koffeinet jämfört med kaffe. Jag har haft precis samma problem som dig, letat varm dryck som ersättning för kaffet. I dagsläget (är gravid) dricker jag kycklingbuljong, svagt grönt te (mest bara doppar påsen för att få lite smak) och även lite osötad nyponsoppa gjort på egenplockade nypon, och ibland nyponte på "skräpet" som blir över när man gör nyponsoppan. Som jag har förstått det är frukt-teer ok. Har kontaktat LVM ang detta, men dom rekommenderar kaffe och svart te, känns inte rikgit som att dom tar till sig ny forskning...

    Obs! Jag har ingen kompetens inom området, bara det jag hittat när jag själv letat alternativ.

    fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/rooibus-te-gravid/


    Ja varm dryck är ju mycket värt när det är vintrigt ute :) Bra om fruktteer är okej! Jag tänker att det är bra att vara försiktig eftersom vissa frukter/bär kan ha speciella effekter som hallonblad och grapefrukt. Jag har ett blåbärste som jag älskar som inte innehåller svart te, undrar om det är okej :) Har inte hört något negativt om blåbär.Hyfsat lika tid ändå, vi får peppa varandra :D Min vill ligga ofta så där tänker jag snarare att man kanske måste begränsa så det inte blir dålig kvalité på dem om man gör det för ofta.

    Vad tänker du om att få orgasm som tjej förresten, hjälper det om man får det efter mannen så spermierna får en extra skjuts in så att säga :P Det blir svårt i vårt fall för jag kommer alltid först, så hoppas vi inte minskar chansen så mycket genom det.[/quote]

    Jag har inte tänkt så mycket på det, för jag brukar alltid komma precis samtidigt eller lite efter min man. Tror absolut inte att det påverkar om du kommer innan eller om man ens får orgasm, se bara till att njuta av det hela
  • Önskarbebis2020
    villis skrev 2019-12-17 17:06:58 följande:

    Hej, vad kul att kunna följas åt!

    Vi planerar också en liten för 2020

    Jag är 32 och han 44 så lite orolig för åldern är vi ju båda, men hoppas på det bästa :)

    Slutade med ppiller i slutet av november och mensen verkar ha kommit igång som vanligt nu, ska ha ägglossning på fredag enligt appen, spännande :)


    Åh välkommen! Har ni barn sedan tidigare? jag tror absolut inte att ni behöver oroa er, jag håller tummarna!

    Vad skönt att mensen verkar ha kommit igång, det är alltid skönt. Använder du ÄL tester eller går du mest efter appen?
  • Önskarbebis2020
    Solros2 skrev 2019-12-17 17:48:01 följande:

    Hej! Här försöker jag på nytt efter misfall den 8/12 i v 8 !

    Har även haft ett misfall föra året ! Lycka till alla hoppas snart är det vårt tur!


    Åh jag beklagar missfallen! Jag hoppas verkligen lilla pyret stannar kvar nästa gång. Stort lycka till!
  • Solros2
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-17 18:15:40 följande:

    Åh jag beklagar missfallen! Jag hoppas verkligen lilla pyret stannar kvar nästa gång. Stort lycka till!


    Tack så mycket!
  • boshab
    Maily skrev 2019-12-17 13:57:49 följande:

    Ånej, det visste jag inte  Vad bra att du sa det! Jag trodde ju att det var helt okej så har druckit massor! Ska skippa det helt då och hålla mig till 2 koppar vanligt kaffe (som är godare ändå) per dag. Men finns det något som man kan dricka utan att det är dåligt? För visst är ju te samma sak i princip...? Men kanske något örtte... typ kamomillte? 

    Ja jag tar någon multivitamin med folsyra också :) Men tar extra d-vitamin utöver det. Hade brist tidigare när jag kollade så tänker att det inte kan skada. 

    Tack  Jag fick en temperatur-dropp idag så förhoppningsvis är mensen på väg (fast känner inte av den än, den ska komma idag eller imorgon enligt appen) och så ska ÄL vara mellan 27-30/12  

    Vad tror du/ni, hur ofta ska man ha sex för bäst resultat? Har hört varannan dag men det känns lite riskabelt... en gång om dagen? Helst vill jag ha sex två ggr om dagen när vi är lediga men blir spermierna mindre effektiva då?  


    Har man inte har nåt känt problem tycker jag man ska ligga så ofta man har lust, om än varje dag i fertila fönstret :) Har mannen få spermier och/eller sämre kvalitet ska man nog hålla sig till varannan/var tredje dag!

    Just fått positivt på ÄL-test så nu gäller det att ligga i haha. Blir nog inget idag så får satsa på morgondagen och torsdag och hoppas på det bästa. :)
  • Hallonen80

    Åh får jag vara med !!

    Väntar in min mens på torsdag, sen efter det börjar verkstaden. Blir 40 nästa sommar och har två pojkar sedan tidigare. 17&6 år. Vi verkar gilla ?sladdisar?.

    Testade för exakt ett år sedan och det tog sig direkt men blev missfall i v 8 ca. Efter det har vi inte riktigt vågat men sagt att vi nu ska testa iallfall fram till sommaren så får vi se hur det går <3

  • Önskarbebis2020
    Hallonen80 skrev 2019-12-17 19:12:49 följande:

    Åh får jag vara med !!

    Väntar in min mens på torsdag, sen efter det börjar verkstaden. Blir 40 nästa sommar och har två pojkar sedan tidigare. 17&6 år. Vi verkar gilla ?sladdisar?.

    Testade för exakt ett år sedan och det tog sig direkt men blev missfall i v 8 ca. Efter det har vi inte riktigt vågat men sagt att vi nu ska testa iallfall fram till sommaren så får vi se hur det går <3


    Självklart, välkommen

    Men vad roligt att ni vill ha en till liten. Jag håller verkligen tummarna att ni får ett plus innan sommaren
Svar på tråden Vi som planerar ett litet knyte 2020