• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Orkidé8181
    Stora My skrev 2021-01-13 06:47:28 följande:

Ja det var helt otroligt efter så lång tid Man får vänta på guldägget och superspermien och det tar ju oftast tar längre tid när man är 40+

Ja precis :)

Hur lång tid tog det för er?
  • surtanten
    Stora My skrev 2021-01-13 06:45:10 följande:

Vilken piss-kommentar

Hur känner du? Orkar du försöka igen?

Jag tror det. Vi har väl sagt att vi ska försöka i vår och får vi inte till det, så ska vi vända oss antingen utomlands för PGS eller göra ÄD. Men det känns ju som tiden rinner iväg och det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att påbörja graviditeter som inte går vägen. Att gå gravid och inte veta, att veta o börja om.. Sedan har vi ju inte riktigt pengarna till IVF/PGS/ÄD..
  • Stora My
    Trollis1987 skrev 2021-01-13 08:17:05 följande:

Vad är du i för vecka nu?

Jag är i v 24 nu.
  • Stora My
    Orkidé8181 skrev 2021-01-13 08:51:49 följande:

Det tog oss flera år. Slutade med preventivmedel 2016 men ingenting hände.
  • Stora My
    Orkidé8181 skrev 2021-01-13 08:51:49 följande:

• Trollis1987
    Stora My skrev 2021-01-13 21:49:56 följande:

Jag är i v 24 nu.

Åh du har hunnit långt ju:)
  • Orkidé8181
    Stora My skrev 2021-01-13 21:52:00 följande:

Stor eloge till er för erat tålamod och ett stort grattis :)

Vi är som sagt bara inne på andra försöker, känns redan som en evighet :(
  • Nykär15

Inte skrivit mycket det sista...är 43 år (44 i mars) och hade MA i v 11 i juni....sen har det inte hänt något trots ihärdiga försök och fina cykler. Har dock bara 1 äggledare kvar så flera försök är ju ändå meningslösa men man vet aldrig vilka...det är rätt tungt.

Men, idag ska vi till kliniken och göra ultraljud på äggstockarna och se om de tror på dem och vill göra en stimulering för att kanske kanske få göra IVF. Känns som vi plockar upp vårt sista halmstrå nu....håll tummarna snälla!

• Solros2
    Nykär15 skrev 2021-01-15 08:08:29 följande:

Inte skrivit mycket det sista...är 43 år (44 i mars) och hade MA i v 11 i juni....sen har det inte hänt något trots ihärdiga försök och fina cykler. Har dock bara 1 äggledare kvar så flera försök är ju ändå meningslösa men man vet aldrig vilka...det är rätt tungt.

Men, idag ska vi till kliniken och göra ultraljud på äggstockarna och se om de tror på dem och vill göra en stimulering för att kanske kanske få göra IVF. Känns som vi plockar upp vårt sista halmstrå nu....håll tummarna snälla!

Lycka till ! Håller tummarna för er ! Skriv gärna hur det har gått! Kram
  • Orkidé8181
    Nykär15 skrev 2021-01-15 08:08:29 följande:

Håller självklart tummarna för er <3
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?